4

“وظیفه‌ حکومت دینی حرکت به سمت تحقق اهداف اسلام است”

  • کد خبر : 15304
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴

حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی نوه بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت هفته‌ دفاع مقدس و تجلیل از مقام شامخ شهدا تاکید کرد: محکمات کلام و راه امام (ره) همیشگی و ماندگار است.وی افزود: اگر امام (ره) فرمودند که اسراییل باید از بین برود، هنوز هم چنین است و با موج انقلاب‌های منطقه اوج نفرت مسلمانان […]

حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی نوه بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت هفته‌ دفاع مقدس و تجلیل از مقام شامخ شهدا تاکید کرد: محکمات کلام و راه امام (ره) همیشگی و ماندگار است.وی افزود: اگر امام (ره) فرمودند که اسراییل باید از بین برود، هنوز هم چنین است و با موج انقلاب‌های منطقه اوج نفرت مسلمانان از اسراییل و هم‌پیمانانش نمایان شده است.

نوه امام خمینی (ره) که در همایش عالمان حماسه‌ساز در گرگان سخن می‌گفت، به مساله‌ پیشنهاد تشکیل کشور مستقل فلسطین اشاره و تصریح کرد: تشکیل کشور مستقل فلسطین تنها با محو اسراییل ممکن است و با وجود این رژیم غاصب هیچ استقلالی به دست نخواهد آمد.

حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی، روح انقلاب‌های منطقه را همان روح انقلاب ملت ایران دانست و افزود: این موج عظیم نشان داد که شعارهای انقلاب اسلامی هنوز هم جذاب و تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: در طول مسیر انقلاب هرگاه به آرمان‌های امام (ره) نزدیک‌تر شده‌ایم هم وحدت و هم عزت بیشتری داشته‌ایم، اما هرقدر که از احکام اسلام فاصله گرفته‌ایم به اختلاف افتاده و از عزتمان کاسته شده است.

نوه امام راحل (ره) اظهار داشت: آرمان‌های امام خمینی (ره) برخاسته از مکتب تشیع و اسلام ناب محمدی است؛ دقیقا به همین جهت است که هراس دشمنان از افراد نیست، بلکه از اسلام و روح آزادگی و ظلم‌ستیزی اسلام است.

سیدعلی خمینی در تشریح علاقه‌ مردم به آرمان‌های اسلامی افزود: احکام اسلام برخاسته از فطرت انسانی است و لذا همیشگی است.

وی با اشاره به جملاتی از امام خمینی (ره) ادامه داد: اگر اسلام حاکم باشد ظلم بر جا نمی‌ماند، از انحرافات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در جامعه خبری به گوش نمی‌رسد، حق هیچ مظلومی پایمال نمی‌شود و آزادی متعالی هیچ انسانی محدود نخواهد شد.

نوه بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی با بیان اینکه “وظیفه‌ حکومت دینی حرکت به سمت تحقق اهداف اسلام است”، گفت: اگر در این مسیر قدم برداریم، آن ‌وقت به وضوح می‌بینیم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اما اگر از مسیر اسلام راستین فاصله بگیریم دشمنانمان را امیدوار و خود را آسیب‌پذیر کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش روحانیت در تحولات تاریخی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: روحانیت شیعه مرجع مردم در علوم دینی و منشأ تحولات تاریخی مردم ایران بوده است.

وی قیام‌های چند سده اخیر در ایران را یادآور شد و گفت: در طول تاریخ و به‌ خصوص چند سده‌ اخیر می‌توان حضور پررنگ روحانیت را در تمامی قیام‌های مردمی مشاهده کرد که روشن‌ترین و بارزترین آن انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۵۷ است.

“در راس این انقلاب می‌توان رهبری بی‌نظیر مرجع تقلیدی را دید که دین را لمس کرده و اثرات آن را چشیده است.”

سیدعلی خمینی بار دیگر به نقش بی‌بدیل روحانیت در رهبری جامعه اشاره و تاکید کرد: هرجا یک روحانی انقلابی مستقل وجود داشته، حرکت انقلاب سریع‌تر و طرفداری مردم از انقلاب عمیق‌تر بوده است، اما هر جا این پتانسیل کمتر بوده، سرعت حرکت‌های انقلابی مردم هم کمتر شده است.

وی در ادامه به نقش تاثیرگذار آیت‌الله نورمفیدی در هدایت فعالیت‌های دینی و اجتماعی استان شهیدپرور گلستان و شهر گرگان در طول ۸ سال دفاع مقدس اشاره از او به عنوان شخصیتی یاد کرد که دین را فقط در نماز و روزه تفسیر نکرده و شهادت را پایان زندگی نمی‌بیند بلکه آن را آغاز زندگی شرافتمندانه الهی دیده و به آن ارزش می‌دهد.

یادگار امام (ره)، نگاه امام خمینی را نیز بر همین اساس عنوان کرد و متذکر شد: امام (ره) بر پایه همین نگاه حرکت خود را آغاز کرد و خطاب اولیه‌اش هم نسبت به روحانیون و روحانیت بود.

سیدعلی خمینی اضافه کرد: دغدغه حضرت امام همچنان که اصلاح مردم بود، اصلاح روحانیون و روحانیت هم بود و ایشان اعتقاد داشتند روحانی نباید گوشه‌نشین باشد بلکه می‌بایست به فراخور زمان، خود را به علم و دانش روز مجهز کند.

وی ادامه داد: زمانی به روحانی که گوشه‌ عزلت برگزیده و در بطن جامعه نبود روحانی خوب می‌گفتند و نگاه خوبی به روحانی که در دل مردم حضور داشت نمی‌شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی با بیان اینکه “حضور روحانی در جامعه و در دل مردم نباید به عوام‌زدگی آن منجر شود”، تصریح کرد: نگاه اسلام به روحانیت اینست که میان مردم باشد و از گوشه‌گیری و عوام‌زدگی هم پرهیز کند.

“بر همین اساس است که می‌بینیم دشمنان به روحانی گوشه‌گیر و به دور از جامعه کاری ندارند بلکه تهمت‌ها و دشمنی‌های خود را به سمت روحانی نشانه می‌روند که در دل مردم و همراه آنهاست.”

نوه امام خمینی (ره) در پایان به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم حرکت در مسیر امام (ره) اشاره کرد و گفت: انشاءالله همان‌طور که ایشان فرموده‌اند بیش از پیش در این راستا قدم برداریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15304

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]