3

علنی کردن پیوند بقایای فراری سازمان فتنه با آمریکا و انگلیس

  • کد خبر : 1533
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۸:۴۵

مشاوران متواری موسوی و کروبی، شب ۲۲ خرداد در واشنگتن به همراه شماری از عناصر ضدانقلاب گرد هم آمدند. امیرارجمند و واحدی همچنین شنبه شب در آستانه سالگرد انتخابات ریاست جمهوری با دو شبکه دولتی بی بی سی و رادیو فردا مصاحبه کرده و ضمن آن خواستار حضور در اغتشاش شدند. علنی کردن پیوند بقایای […]

مشاوران متواری موسوی و کروبی، شب ۲۲ خرداد در واشنگتن به همراه شماری از عناصر ضدانقلاب گرد هم آمدند. امیرارجمند و واحدی همچنین شنبه شب در آستانه سالگرد انتخابات ریاست جمهوری با دو شبکه دولتی بی بی سی و رادیو فردا مصاحبه کرده و ضمن آن خواستار حضور در اغتشاش شدند.
علنی کردن پیوند بقایای فراری سازمان فتنه با آمریکا و انگلیس در حالی است که طی چند روز اخیر هیلاری کلینتون و ویلیام هیگ وزرای خارجه آمریکا و انگلیس با صدور بیانیه های جداگانه مجددا از فتنه سبز حمایت کرده بودند. ویلیام هیگ دیروز در بیانیه خود به اپوزیسیون ضدانقلاب اطمینان خاطر داد که «ما توجه مان از ایران منحرف نشده است.»
امیرارجمند و واحدی روز شنبه در حالی در یکی از سالن های دانشگاه جرج واشنگتن جمع شدند که عناصری چون علی افشاری و علی اکبر موسوی خوئینی نیز در جمع آنها حضور داشتند. در واقع این بار این دو تن -به ویژه امیرارجمند که در پاریس اقامت دارد- اصرار داشتند از سایه درآمده و اعلام کنند که از زیر پرچم آمریکا و انگلیس به اپوزیسیون برای اغتشاش و تشنج خط می دهند و بنابراین کسی نباید درباره هویت و سابقه آنان و نیز ماهیت شورای نقابدار هماهنگی سبز پرس و جو کند.
صدور فرمان ناکام تشنج در سالگرد انتخابات آن هم به نیابت از واشنگتن، لندن و تل آویو در حالی است که دست اندرکاران فتنه سبز پیش از این در ۲۵بهمن ۸۹ و برخی ایام حساس سال ۸۸ به کمک آمریکا و اسرائیل شتافته بودند. این طیف به ویژه پس از آغاز قیام ملتهای مسلمان منطقه تلاش کردند اذهان عمومی را از سرکوب انقلاب های اسلامی منطقه منحرف کنند تا سرکوبگران در نهایت قساوت بتوانند کار خویش را پیش ببرند.
اظهارات امیرارجمند و واحدی در نشست واشنگتن در نوع خود جالب توجه است و از سردرگمی و آشفتگی در میان شورای کذایی حکایت می کند. امیرارجمند در این نشست گفت: مشکل مهم در حال حاضر برای جنبش، عملیاتی کردن ایده هاست. وی همچنین درباره تناقض شعار اجرای بدون تنازل قانون اساسی و مخالفت با ولایت فقیه گفت «ولایت فقیه یک بحث شخصی است»! اما با این اعتراض مهرداد مشایخی روبرو شد که «ادامه بازی به شکل کنونی غیرممکن است و مشروعیت آقایان کروبی و موسوی به واسطه حمایت مردم در دو سال پیش بوده و الان این دو در حصر خانگی هستند و دوستانشان هم خارج از کشور هستند. اما درباره ولایت فقیه؛ ولایت فقیه در چارچوب اجرای بدون تنازل قانون اساسی است و آقای امیرارجمند از پاسخ طفره می رود.
امیرارجمند درباره فرار از کشور و دعوت به هزینه دادن در داخل نیز با چالش مواجه شد که گفت «اگر من در خارج از کشور هستم برای این ماموریت است که آینه جنبش داخل باشم» (!) او همچنین از آمریکا گفت: ما باید روحیه بدهیم و شجاعت مدنی را در ایران افزایش دهیم!
وی درباره پرسش یکی از حضار که گفته بود چرا با بی بی سی مصاحبه می کنید اما با صدای آمریکا مصاحبه نمی کنید، ریاکارانه گفت: ببینید به دلیل حرفه ای بودن یک رسانه (بی بی سی) است که شاید در دیگر رسانه مورد نظر شما، خط قرمزهای ما رعایت نشود. ما نه درصدد شیطانی کردن کسی هستیم و نه در فکر پاک کردن دست نهاد یا رسانه ای. برای ما کسی رئیس کس دیگری نیست. هر دو قدرت آمریکا و انگلیس بدهکار ملت ایران هستند و هر دو تاریخ ما را تغییر داده اند(!)
این اظهارات فریبکارانه در حالی است که رادیو بی بی سی در ماجرای کودتای ۲۸مرداد ۱۳۳۲ نقش هماهنگ کننده را داشت و اسم رمز کودتا را خطاب به عوامل داخلی پروژه آژاکس (پروژه مشترک ام آی۶ و سیا) اعلام کرد. از سوی دیگر رادیو فردا که امیرارجمند با وی مصاحبه کرده، ارگان رسمی سازمان سیا می باشد. خبرهای موثق حاکی است دستور خروج امیرارجمند از ایران و بازی در نقشهای دیکته شده، توسط همین سرویس های جاسوسی صادر شده است.
مجتبی واحدی نیز در نشست یاد شده درباره موضع هاشمی رفسنجانی که اغتشاش ۲۵ بهمن را حرام خوانده بود، گفت: او دیگر جایگاهش را از دست داده و نمی تواند نماد اصلاح طلبی باشد. ایشان الگوی جنبش سبز نیست.
واحدی اذعان کرد: پتانسیل اعتراضی که در مصر و تونس وجود دارد در ایران به دلیل تجربه یک انقلاب که سی و دو سال پیش انجام شد، وجود ندارد». وی همچنین گفت «مسئولیت دعوت به راهپیمایی به خاطر امنیت افراد در داخل برایمان سخت است و نمی شود از مردم خواست که به راحتی کارشان را رها کنند و به تظاهرات بروند.
خاطرنشان می شود یک روز پس از این نشست عناصر ضد انقلاب، دانشگاه جرج واشنگتن دیروز هم میزبان نشست شماری از سیاستمداران آمریکا و شماری از عناصر ضد انقلاب در پوشش کنفرانس «گذار به سوی دموکراسی در ایران» بود. در این نشست کنت کاتزمن (رئیس گروه تحقیق کنگره آمریکا در امور ایران)، رامین عسگرد مدیر بخش فارسی صدای آمریکا، نورالدین پیرمؤذن نماینده اصلاح طلب مجلس ششم، مجتبی واحدی، امیر عباس فخرآور، علیرضا نوری زاده، حسین آتابای، فرهاد ثابتیان (سخنگوی جامعه بهائیان) و… حضور داشتند. این نشست با همکاری وزارت خارجه و کنگره، و کمک دو حزب جمهوری خواه و دموکرات ترتیب داده شده بود.
شایان ذکر است اردشیر امیرارجمند در مصاحبه با شبکه دولتی انگلیس لطیفه های بامزه ای نیز تعریف کرده که خواندنی است؛ «به دلیل شرایط امنیتی امکان اعلام اسامی اعضای شورای هماهنگی سبز وجود ندارد… محل اقامت اهمیت اساسی ندارد بلکه آنچه مهم است این است که چه کار می کنم. وظیفه ای برعهده من قرار گرفته که ایفای آن وظیفه مستلزم وجود من در خارج کشور بوده است… ما یک جنبش ملی هستیم. ایران نه لیبی است، نه عراق، نه تونس و نه مصر.
در واکنش به این مصاحبه معنادار، بالاترین نوشت: این نکته در مصاحبه جناب امیرارجمند مبهم ماند که چرا یک سخنگو باید در خارج از ایران مردم را به خیابان دعوت کند و جان آنها را به خطر بیندازد و خود در آمریکا و اروپا به راحتی و در کمال آرامش به زندگی ادامه دهد.
داریوش سجادی از مخالفان مقیم آمریکا نیز در مطلبی با عنوان «سبزها و بی بی سی» نوشت: مایلم نظر دوستان را بدانم. بعد از آنکه شورای سبز به سخنگویی «اردشیر امیرارجمند» اقدام به فراخوان تظاهرات در روز یکشنبه کرد، اینکه تلویزیون بی بی سی درست ۲۴ ساعت قبل از رسیدن این فراخوان، تریبون خود را در اختیار اردشیر امیرارجمند قرار داد به چه معنائی است؟
وی با اشاره به روحیه تاجرمسلکی و زد و بند عناصر ضد انقلاب در خارج یادآور شده است: قبلاً هم نوشتم که اپوزیسیون خارج از کشور خصوصاً در آمریکا یک بیزینس است. آقایان تخصصی برای جذب در بازار کاری آبرومند ندارند. لذا از تنها توانایی خود که سیاه نمائی مطابق میل دولتمردان و تینک تنک های آمریکایی است بهره می برند تا بدینوسیله بتوانند خود را از دلارهایی که آمریکابه این منظور اختصاص داده، برخوردار کنند.
سجادی اضافه کرد: خواهران و برادران مخالف جمهوری اسلامی بعد از استشمام رایحه دل انگیز ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری ایالات متحده برای سرنگونی جمهوری اسلامی، در یک ماراتن فشرده شانه به شانه یکدیگر تجمع کرده و هر یک مدعی بخشی از این مبارزه سلحشورانه شده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر