2

توصیه هایی برای مبتلایان به کمردرد مزمن

  • کد خبر : 15395
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶

یک جراح و متخصص ارتوپدی به مبتلایان کمردرد مزمن توصیه کرد که از نشستن روی صندلی‌های چرخدار و دوار خودداری کنند. دکتر رحیم محمد تقی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری ایسنا – منطقه یزد، با اشاره به نکاتی که مبتلایان به کمردرد مزمن در زندگی روزمره باید رعایت کنند، افزود: این […]

یک جراح و متخصص ارتوپدی به مبتلایان کمردرد مزمن توصیه کرد که از نشستن روی صندلی‌های چرخدار و دوار خودداری کنند.

دکتر رحیم محمد تقی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری ایسنا – منطقه یزد، با اشاره به نکاتی که مبتلایان به کمردرد مزمن در زندگی روزمره باید رعایت کنند، افزود: این افراد در موقع نشستن از صندلی محکم با پشت مستقیم استفاده کنند.

وی افزود: این افراد باید طوری روی صندلی بنشینند که زانوها بالاتر از مفاصل ران قرار گیرد. به این منظور می‌توان هنگام نشستن روی صندلی زیر پایی کوچکی زیر پاها گذاشت.

تقی نژاد گفت: مبتلایان به کمردرد مزمن نباید در یک وضعیت ثابت به مدت طولانی بنشینند. همچنین پس از مدتی نشستن، بلند شده، قدم بزنند و مجددا بنشینید.

این جراح و متخصص ارتوپدی در ادامه با اشاره به چگونگی نشستن مبتلایان به کمردرد در هنگام رانندگی ادامه داد: این افراد باید هنگام رانندگی صندلی خود را طوری جلو بکشند که زانوها بالاتر از مفاصل ران قرار گیرند؛ چرا که این کار باعث کاهش فشار روی کمر و شانه‌ها می‌شود.

تقی نژاد ادامه داد: همچنین مبتلایان به کمردرد مزمن نباید برای مدت طولانی در یک وضعیت ثابت بمانند و هنگام ایستادن هرچند دقیقه یک‌بار وزن را از روی یک پا به پای دیگر منتقل کنند. این افراد هنگام ایستادن در یک مکان به مدت طولانی مانند ایستادن در صف، آشپزخانه و .. باید یک پای خود را روی یک پله بگذارند. همچنین این افراد باید در موقع ایستادن از گذاشتن دست‌ها به کمر و تکیه دادن به عقب خودداری کنند.

وی همچنین گفت: زنان مبتلا به کمردرد مزمن نیز بهتر است از کفش‌های پاشنه بلند استفاده نکنند.

این جراح و متخصص ارتوپدی در پایان به مبتلایان به کمردردهای مزمن توصیه کرد که در مواقع بالا و پایین رفتن از پله‌ها خوب نگاه کنند، ارتفاع پله‌ها را در نظر بگیرند و سپس حرکت کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15395

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر