4

معصومه آباد: «من زنده‌ام» قصه رنج‌های خانواده‌های منتظر است

  • کد خبر : 154089
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸

نویسنده کتاب «من زنده‌ام» گفت: ‌برخی از آزاده‌ها در کتاب خاطره‌های خود تنها به رنج و سختی اسارت می‌پردازند اما بنده در این کتاب به رنج‌های خانواده‌های منتظر که درد بیشتری را متحمل می‌شوند نیز پرداخته‌ام.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، معصومه آباد عصر امروز در نشست نقد و بررسی «کتاب من زنده‌ام» که اشاره به قصه هزار و یک شب اسارت یک دختر ۱۷ ساله ایرانی در زندان‌های بعثی دارد، اظهار: دهه فجر تبلوری از پیروزی اراده مردم بر طاغوت بود و مردم ایثارگری خود را به رخ جهانیان کشیدند.
وی با بیان اینکه فضای جنگ و انقلاب به هم پیوسته است، افزود: جنگ قاعده‌ای مانند بازی دارد به طوری که از یک نقطه حساس آغاز شده و همه شهر و کشور و منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نویسنده کتاب «من زنده‌ام» تصریح کرد: عراق در جنگ تحمیلی معادلاتی را برای خود ترسیم کرده بود که به رهبری شرق و غرب بتواند با تمام تجهیزات در ابتدا بر اهواز و سپس بر تهران تسلط یابد.

وی با بیان اینکه همه معادلات در جنگ از سوی عراق خوب چیده شده بود، افزود: البته ناگفته نماند عراق در این جنگ وحدت مردم و اصل رهبری را نادیده گرفته بود و همین باعث شد نتواند در این جنگ کاری از پیش ببرد.

*هدف عراق حاکمیت بر تمامیت نظام جمهوری اسلامی بود

آباد در ادامه سخنانش هدف عراق را حاکمیت بر تمامیت نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: این حرکت بسیار نابخردانه‌ دنیای شرق و غرب، زمینه همگرایی بین مردم زیر پرچم رهبری امام(ره) را ایجاد کرد.

وی در ادامه با گریزی به دلیل اسارتش در زندان‌های بعثی، با بیان اینکه در ۱۷ سالگی عضو هلال احمر بود و به دست نیروهای عراقی به اسارت درآمد، تصریح کرد: جنگ عراق با ایران جنگ با همسران و مادران این مرز و بوم و فرهنگ آنها نیز بود، به طوری که نیروهای عراقی اذعان داشتند زنان ایرانی بسیار خطرناک‌تر از مردان ایرانی هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران حجاب زنان را تیری بر چشمان دشمنان دانست و افزود: حجاب ما برگرفته از عنصر فرهنگی و اجتماعی و حاوی پیام‌های زیادی برای دشمنان است.

وی در خصوص نقد کتاب «من زنده‌ام» خاطرنشان کرد: بنده معتقدم این کتاب علاوه بر تألیف باید خوانده شده؛ سپس نقد شود و اشکالاتی که بر آن وارد است، گرفته شود.

آباد در خصوص پرداختن به رنج‌های خانواده‌های اسرا در این کتاب یادآور شد: برخی از آزاده‌ها در کتاب خاطره‌های خود تنها به رنج و سختی اسارت می‌پردازند اما بنده در این کتاب به رنج‌های خانواده‌های منتظر که درد بیشتری را متحمل می‌شوند نیز پرداخته‌ام.

وی علت پرداختن به کودکی‌های خود در این کتاب اظهار کرد: با توجه به اینکه تمام شخصیت‌های یک انسان در کودکی شکل می‌گیرد بر این اساس تمام رفتارهای بزرگسالی ماحصل دوران کودکی است که باید در این کتاب گفته می‌شد.

نویسنده کتاب «من زنده‌ام» شرایط کنونی کشور را تغییر چهره جنگ دشمنان علیه ایران دانست و گفت: هنوز مقاومت تمام نشده بلکه امروز جبهه نظامی به جبهه فرهنگی تغییر یافته است.

وی در پایان اضافه کرد: دشمن امروز به آن رسیده که مردم ایران هیچ گاه از آرمان‌های انقلاب کوتاه نمی‌آیند که با بهره‌گیری از مولفه دفاع از آرمان، حتماً در جنگ فرهنگی نیز پیروز می‌شویم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=154089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر