3

بحران اوکراین؛ محور دیدار امروز مرکل و اولاند با پوتین

  • کد خبر : 154120
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴

صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه امروز با هدف رایزنی دربراه تحولات اخیر اوکراین با رئیس‌جمهور روسیه دیدار می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،در حالی که نزدیک به یک سال از سقوط دولت «ویکتور یانوکوویچ» تحت فشار معترضان مورد حمایت غرب می‌گذرد، اوضاع این کشور هنوز ناآرام است.

دولت جدید که به ریاست «پترو پروشنکو» تابستان امسال روی کار آمد، هنوز نتوانسته آرامش را به مناطق شرق و جنوب شرق بازگرداند. این مناطق که ساکنان عمدتا روس‌تبار دارند، پس از سقوط دولت یانوکوویچ و قدرت گرفتن گروه‌های نئونازی در کی‌یف، خواستار استقلال بیشتر از دولت مرکزی شده‌اند.

در یک سال گذشته، شبه جزیره کریمه طی یک همه‌پرسی از اوکراین جدا شده و بار دیگر به فدراسیون روسیه بازگشته است. درگیری‌ها در دیگر مناطق شرقی اوکراین هم به مرگ بیش از ۵۰۰۰ نفر منجر شده است.

در اوایل ماه سپتامبر (اواخر شهریور) با میانجیگری مستقیم سازمان امنیت و همکاری اروپا مقامات کی‌یف و جمهوری‌های خودخوانده خلق دونتسک و لوهانسک (در شرق اوکراین) در مینسک، پایتخت بلاروس توافقنامه صلحی را امضاء کردند که بر اساس آن رژیم آتش بس در مناطق درگیری برقرار شد، ولی تا به امروز طرفین بارها یکدیگر را به نقض این رژیم متهم کردند.

مذاکرات حل و فصل مناقشه در شرق اوکراین، تحت عنوان «گروه تماس» چندین دور برگزار شده، ولی تاکنون نتیجه مشخصی برای پایان دادن به این درگیری‌ها نداشته است.

در ادامه تازه‌ترین اخبار مربوط به بحران اوکراین، که تنش میان روسیه و غرب را به بالاترین حد از زمان پایان جنگ سرد رسانده، آمده است: این خبر به روز می‌شود:

 

۱۰:۳۸

بحران اوکراین؛ محور دیدار امروز مرکل و اولاند با پوتین

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه امروز به مسکو می‌روند تا ضمن دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره بحران اوکراین به ویژه تنش‌های شدید در ۳ هفته گذشته با وی رایزنی کنند.

اولاند و مرکل در این سفر دو روزه، پنج‌شنبه در کی‌یف با «پترو پروشنکو» رئیس جمهور اوکراین دیدار کردند و جمعه نیز با پوتین ملاقات خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=154120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر