به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا؛ محسن سرخو گفت: «فیلترهای جذب دوده باید تا الان به طور کامل روی اتوبوس ها نصب می شدند؛ اما مطالعه در مورد انواع آنها زمان برد و در فرایند اجرا هم کار به تاخیر افتاده و از برنامه عقب مانده است، به همین دلیل هنوز این فیلترها روی اتوبوس ها نصب نشده است».
سرخو گفت: «امیدوار بودیم که امسال این منبع آلاینده از منابع آلاینده شهر تهران به طور کامل حذف شود و لااقل سیستم های دیزلی مربوط به خود شهرداری تهران و شرکت واحد اتوبوسرانی مجهز به فیلتر جذب دوده شوند. در مرحله بعد برنامه ما در شورای شهر تهران این است که همه خودروهای دیزلی که می خواهند در شهر تهران تردد داشته باشند را مکلف کنیم که از این فیلترها استفاده کنند.»
او گفت: «چند ماه است که نمونه های تهیه شده از فیلتر های دوده روی تعدادی از اتوبوس ها نصب شدند. با توجه به اینکه هوای آلوده است، اگر بتوانیم یکی از این منابع آلاینده را کم کنیم یا میزان تولید آلاینده را در آن به حداقل برسانیم، کمک موثری برای مردم شهر تهران خواهد بود؛ اما نمی دانیم که چرا زودتر این حرکت شروع نمی شود. ما پیگیر هستیم که شهرداری تهران تا پایان سال گزارشی از روند اجرای این طرح به شورا ارائه کند.»
او در پاسخ به این سؤال که چه تعداد از اتوبوس های تهران به این فیلترها مجهز خواهند شد، گفت: «همه سیستم های اتوبوس های دیزلی که در اختیار شهرداری تهران هستند، اعم از اتوبوس، کامیون و … باید مجهز به فیلتر جذب دوده شوند.»