3

نخست وزیر ترکیه گفت: پیروز انتخابات در ترکیه ، اراده ملی و دمکراسی است.

  • کد خبر : 1543
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۹:۰۴

نخست وزیر ترکیه گفت: پیروز انتخابات امروز در ترکیه ، اراده ملی و دمکراسی است. به گزارش واحد مرکزی خبر از آنکارا ، رجب طیب اردوغان که پس از پیروزی حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات ، در محل این حزب ، خطاب به هواداران خود سخن می گفت، افزود: از مردم ترکیه که […]

نخست وزیر ترکیه گفت: پیروز انتخابات امروز در ترکیه ، اراده ملی و دمکراسی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر از آنکارا ، رجب طیب اردوغان که پس از پیروزی حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات ، در محل این حزب ، خطاب به هواداران خود سخن می گفت، افزود: از مردم ترکیه که برای سومین بار حزب عدالت و توسعه را به قدرت رساند، متشکرم.

اردوغان با تاکید بر اینکه مردم دیگر کشورها نیز در انتظار نتایج انتخابات ترکیه بودند، گفت: این پیروزی به همان اندازه که پیروزی شهرهای ترکیه است به معنی پیروزی بیروت، رام الله، قدس، غزه، طرابلس و دیگر شهرهای خاورمیانه نیز هست.

وی افزود: از همه مردم ترکیه چه آنهایی که به حزب حاکم رای داده اند و چه آنهایی که رای نداده اند، تشکر می کنم و قول می دهم که دولت من ، دولت همه مردم ترکیه خواهد بود.

اردوغان با اشاره به اینکه شمار کرسی های رجب طیب اردوغان، برای تغییر قانون اساسی کافی نیست، گفت: ما قصد داریم که قانون اساسی را تغییر دهیم و سطح آزادیها و حقوق مردم را ارتقا بخشیم و برای تحقق آن با دیگر احزاب سیاسی ترکیه وارد مذاکره خواهیم شد.

اردوغان گفت: پیروزی حزب عدالت و توسعه ، پیروزی ثبات ، صلح و عدالت است.

حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات دیروز توانست با کسب ۴۹/۸۹ درصد از کل آرا ۳۲۶ کرسی از مجموع ۵۵۰ کرسی مجلس ملی ترکیه را در اختیار بگیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر