1

خسرو ابراهیمی:به هیچ کسی باج نمی‌دهم

  • کد خبر : 15438
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۰

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن با بیان اینکه پس از حذف تیم فوتبال این باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا فعالیت‌های آن برای موفقیت در سه جام پیش رو متوقف نمی‌شود، گفت: آیا تنها فوتبال ویترین ورزش ایران است و رشته‌های دیگر نباید تحت پوشش باشگاه‌ها قرار گیرند؟ خسرو ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد شکست […]

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن با بیان اینکه پس از حذف تیم فوتبال این باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا فعالیت‌های آن برای موفقیت در سه جام پیش رو متوقف نمی‌شود، گفت: آیا تنها فوتبال ویترین ورزش ایران است و رشته‌های دیگر نباید تحت پوشش باشگاه‌ها قرار گیرند؟

خسرو ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد شکست تیم ذوب‌آهن مقابل سوون سامسونگ ضمن بیان مطلب فوق افزود: با توجه به نتیجه بازی رفت کسی فکرش را نمی‌کرد ذوب‌آهن در بازی برگشت شکست خورده و حذف شود. البته بازیکنان تیم ذوب آهن در نیمه اول بسیار خوب بازی کردند تا جایی که کره‌ای‌ها نتوانستند کار خاصی انجام داده و دست‌شان بالا رفته بود!

مسائلی دست به دست هم داد تا صعود نکنیم
وی ادامه داد: در نیمه دوم بازی متعادل شد و در شرایطی که فرصت‌هایی خوب گلزنی داشتیم در نهایت روی یک اشتباه، حریف گل تساوی را زد تا کار به وقت اضافه کشیده شود. متاسفانه پنالتی که داور در وقت‌های اضافه اول گرفت خیلی پنالتی نبود و حتی اگر آن را اعلام نمی کرد، اتفاق خاصی نمی‌افتاد. گل صحیح ما هم به نشانه آفساید مردود شد تا تمام مسائل دست به دست هم داده و نتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم.

شکایت از داور عربستانی فایده‌ای ندارد
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در پاسخ به این سئوال که “آیا از داور دیدار این تیم مقابل سوون سامسونگ کره جنوبی به AFC شکایت می‌کنید؟”، افزود: شکایت کردن فایده‌ای ندارد، زیرا نتیجه عوض نمی شود. داور در چند صحنه اشتباه کرد که به ضرر ما تمام شد اما متاسفانه هواداران تیم هم نکاتی را رعایت نکردند که به این مسئله دامن زد.

متاسفانه شعار عده‌ای هوادار روی عملکرد داور تاثیر گذاشت
وی که نمی‌خواست این مسئله را بیشتر باز کند، در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که “فکر می‌کنید شعار هواداران در لحظات پایانی بازی علیه داور باعث شد الغمدی عربستانی سوت‌های پرحرف و حدیثی را بزند؟”، تاکید کرد: اخطاری که داور به علی احمدی داد، درست بود اما متاسفانه عده‌ای از هواداران با شعارهایی علیه داور، روی عملکرد او تاثیر گذاشتند. این داور عربستانی تا قبل از آن اتفاق قضاوتی منطقی داشت ولی پس از آن خصوصا روی صحنه پنالتی بسیار شتابزده و غیر منطقی سوت زد.

نمی‌دانم مشکلاتی که ابراهیم‌زاده مطرح کرد، چیست
“منصور ابراهیم‌زاده در پایان دیدار با سوون سامسونگ مشکلاتی را عامل افت روحی روانی بازیکنانش عنوان کرد که در آینده به آنها اشاره می‌کند”، ابراهیمی در مورد این مشکلات خاطرنشان کرد: بازیکنان مطالباتی داشتند که بخشی از آن سه چهار روز پیش از این بازی پرداخت شد و من نمی‌دانم این مشکلاتی که از سوی ابراهیم‌زاده مطرح شده، چه بوده است!

به بازیکنان گفتم نگران آینده نباشید
وی در مورد اینکه مشکلات مالی باعث تعطیلی تمرینات این تیم و در نهایت افت فنی بازیکنان ذوب آهن پیش از چنین دیدار مهمی شده بود، تصریح کرد: بازیکنان تنها یک جلسه تمرین نکردند که در آن جلسه هم من با آنها صحبت کردم که نمی توان گفت تمرین تعطیل بود. بازیکنان نگران بودند که تغییر و تحولات باعث شود دست باشگاه خالی باشد و به حق و حقوق‌شان نرسند اما من به آنها گفتم نگران نباشید زیرا من به تمام تعهدات عمل خواهم کرد.

به فکر موفقیت در سه جام آینده هستیم
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن با بیان اینکه غیبت حدادی فر در روند تیمی ذوب آهن تاثیرگذار بوده است، افزود: در چنین مسابقات مهمی یک طرف برد است و یک طرف باخت اما مطمئن باشید هر شکستی سکوی پیروزی است. ذوب آهن به تیمی منسجم و بزرگ در فوتبال ایران و آسیا تبدیل شده و باید از امروز به فکر آینده و کسب نتایج مطلوب در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان سال آینده باشیم.

دوباره حرکت منسجم و قدرتمند خود را آغاز می‌کنیم
وی اضافه کرد: شاید این شکست توقفی برای ذوب آهن در این مقطع بود اما دوباره حرکت منسجم و قدرتمند خود را آغاز می‌کنیم. مشکلی هم از نظر کادرفنی و بازیکنان نداریم و قطعا می‌توانیم با کسب نتایج مطلوب در مسابقات آینده شکست در لیگ قهرمانان آسیا را به بهترین شکل جبران کنیم.

مطمئن باشید با قدرت در مسابقات آینده به میدان می‌رویم
ابراهیمی در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگار مهر، در مورد اینکه تیم ذوب آهن علاوه بر لیگ قهرمانان آسیا در مسابقات داخلی هم نتوانسته انتظارات را برآورده کند، گفت: در بازی با ملوان که در زمینی پر از آب بازی کردیم و در ثانیه‌های پایانی پیروزی را از دست دادیم. این اتفاق در یکی دو دیدار دیگرمان تکرار شد و پیروزی‌های ارزشمندی را با تساوی عوض کردیم. در بازی با شاهین هم گرمای بالای هوا و رطوبت ۹۰ درصد بر تیم ما تاثیرگذاشته بود اما مطمئن باشید از این هفته به بعد بازیکنان با قدرت بیشتری در مسابقات به میدان می روند.

به هیچ کسی باج نمی‌دهم
وی در پاسخ به این سئوال که چگونه برخی از لیدرها پس از شکست ذوب آهن مقابل سوون سامسونگ توانسته بودند در کنار رختکن این تیم حاضر و به اعتراض بپردازند؟، اظهار داشت: نام این افراد را نمی‌توان هوادار و لیدر گذاشت، آنها در گذشته منافعی داشتند که حضور ما روی این منافع سایه انداخته است. من آدمی نیستم تفکر و برنامه باشگاه را براساس این سروصداها تغییر دهم و نمی‌توانم با چنین رفتارهایی خط مشی باشگاه را عوض کنم، ضمن اینکه به هیچ کسی هم باج نمی‌دهم. همه هواداران باشگاه خوب و منطقی هستند اما اگر کسی بخواهد خارج از برنامه حرکت کند، جایگاهی در تیم ندارد.

این داد و فریادها برایم مهم نیست
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان خاطرنشان کرد: شاید در زمان مدیریت گذشته این اتفاقات می‌افتاد که به خودشان مربوط است اما اعمال فشار در دوره مدیریت من برای تغییر رفتار و برخوردها هیچ جایگاهی نخواهد داشت. کسی که سال‌‎ها در جبهه‌های جنگ صداهای توپ و انفجارهای متوالی را شنیده قطعا این داد و فریادها برایش مهم نیست.

مشکلی نیست که حساب‌های باشگاه مسدود است
وی با اشاره به اینکه حساب‌های گذشته باشگاه مسدود است، اضافه کرد: این مسئله‌ای نیست زیرا با هماهنگی مسئولان ارشد حساب جدیدی باز کردیم و سعی می‌کنیم مطالبات اعضای کادر فنی و تمام بازیکنان تیم خود را به موقع پرداخت کنیم.

حدود ۲۷-۲۸ رشته‌ را تحت پوشش داریم
ابراهیمی با انتقاد از اینکه فعالیت‌های باشگاه بزرگی مانند ذوب‌آهن را تنها با نتایج تیم فوتبال می‌سنجند، افزود: باشگاه‌ ذوب‌آهن تنها یک تیم ندارد. ما با توجه به مشکلات اخیر تیم‌های بسکتبال و هندبالمان را از لیگ بیرون نکشیدیم. دوومیدانی، وزنه برداری، رشته‌های رزمی و فعالیت‌های ورزشی باشگاه در بخش بانوان را هم به بهترین شکل ادامه دادیم. شاید برخی از باشگاه‌ها به خاطر نداشتن جذابیت و تماشاگر سایر رشته‌ها، تنها به تیم فوتبال اهمیت می‌دهند اما ما باشگاهی هستیم که حدود ۲۷-۲۸ رشته‌ را تحت پوشش داریم و با قدرت در مسابقات شرکت خواهیم کرد.

در نظر گرفتن یارانه دولتی برای باشگاهی مانند ذوب‌آهن
وی ادامه داد: ما ۸۰ هزار نفر هم تحت پوشش ورزش همگانی باشگاه داریم. من به مسئولان ارشد ورزش پیشنهاد دادم باشگاه‌هایی که در رشته‌های مختلف سرمایه گذاری می‌کنند، یارانه دولتی دریافت کنند. مگر نه اینکه دولت می‌خواهد ورزش را در سطح عموم گسترش دهد آیا فعالیت گسترده باشگاهی مانند ذوب آهن که بخش عمده‌ای از مردم را تحت پوشش قرار داده، نباید مورد حمایت قرار بگیرد؟ نمی‌دانم چرا کسی این چیزها را نمی‌بیند.

آیا فقط فوتبال ویترین ورزش ایران است
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در این خصوص تاکید کرد: برخی باشگاه‌ها تنها یک تیم فوتبال دارند که جمع بازیکن، کادر فنی و نفرات پیرامون آن حدود ۳۰ نفر می‌شود. هدایت و رهبری چنین باشگاه‌هایی کار دشواری نیست. چرا باشگاه‌های دیگر زیر بار نمی‌روند که به غیر از تیم فوتبال در رشته‌های دیگر هم فعالیت کنند، مگر آنها باشگاه ورزشی نیستند؟ آیا تنها فوتبال ویترین ورزش ایران است و رشته‌هایی مانند کشتی، تکواندو، رشته‌های رزمی، بسکتبال و والیبال نباید تحت پوشش باشگاه‌ها قرار بگیرند.

در انتشار اخبار ذوب‌آهن بی انصافی می‌کنند
وی با تاکید بر اینکه برخی رسانه‌ها در انتشار اخبار باشگاهی مانند ذوب آهن که فعالیت‌های گسترده‌ای در رشته‌های مختلف ورزشی دارد، بی انصافی می‌کنند، اظهار داشت: ذوب‌آهن در رشته‌های مختلف خصوصا جانبازان فعالیت می‌کند. شما ببینید تیم والیبال نشسته ما سه عنوان قهرمانی جهان دارد، این مسائل باید بیشتر دیده شود قطعا حضور موفق همه رشته‌های ذوب‌آهن در لیگ‌های ورزش‌های مختلف نیاز به مدیریت و برنامه‌ریزی منسجمی دارد که موفقیت در هر کدام کمتر از فوتبال نیست.

به خاطر فوتبال رشته‌های دیگر را فدا نمی‌کنیم
ابراهیمی ادامه داد: صرفا با واگذار کردن نتیجه یک بازی فوتبال نباید یک باشگاه را متهم به کم کاری کرد. ما فعالیت گسترده‌ای در رشته‌های مختلف داشته‌ایم و اینگونه فکر نمی‌کنیم که چون به فوتبال بها می‌دهیم برای رشته‌های دیگر ارزش قائل نشویم و یا اینکه برای موفقیت در رشته‌های دیگر به فوتبال ارزش ندهیم. ما یک قدم از مواضع قبلی‌مان به عقب نمی‌آییم و با قدرت در تمام مسابقات داخلی و خارجی رشته‌های دیگر شرکت کرده و هدف‌مان رسیدن به عنوان قهرمانی در همه رشته‌هاست.

برای موفقیت در هر مسابقه به میدان می‌رویم
وی افزود: ما می‌خواهیم هر تیمی که داریم فینالیست یا قهرمان رشته‌ای شود که در آن شرکت کرده است اما گاهی اتفاق می‌افتد به اهدافمان نمی‌رسیم ولی قطعا در هیچ مسابقه و هیچ رشته‌ای باری به هر جهت به میدان نرفته و هدف‌مان موفقیت است.

امروز وظیفه مهمی داریم
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان در پایان گفت: اینکه مربی بزرگ یا بازیکنان گرانقیمت بخریم عامل موفقیت نیست بلکه مهم برنامه‌ریزی، سلامت کار و مدیریت صحیح برای رسیدن به اهداف است. ما امروز وظیفه مهمی داریم زیرا باید از یک سو برای عبور از بحران فعلی باشگاه تلاش کنیم و از سوی دیگر شرایط موفقیت تیم‌های مختلف خود را فراهم کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15438

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر