4

در انتخاب گزینه نهایی برای وزارت ورزش ، دو دستگی مجلس کاملا مشهود است

  • کد خبر : 1546
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۹:۳۵

در شرایطی که قرار بود روز یکشنبه نام وزیر پیشنهادی دولت به مجلس رسما اعلام شود، برخی نمایندگان در بررسی های خود به ابهاماتی رسیدند که این معرفی را به تاخیر انداخت تا رقابت سعیدلو و سجادی ادامه داشته باشد. در ماه‌های اخیر گزینه های بسیاری برای معرفی به عنوان نخستین وزیر ورزش و جوانان […]

در شرایطی که قرار بود روز یکشنبه نام وزیر پیشنهادی دولت به مجلس رسما اعلام شود، برخی نمایندگان در بررسی های خود به ابهاماتی رسیدند که این معرفی را به تاخیر انداخت تا رقابت سعیدلو و سجادی ادامه داشته باشد.
در ماه‌های اخیر گزینه های بسیاری برای معرفی به عنوان نخستین وزیر ورزش و جوانان مطرح شدند که هر یک بنا بر دلایلی از دور رقابت خارج شدند تا در نهات اواخر هفته گذشته نام حمید سجادی به عنوان جدی ترین گزینه مطرح شد اما در شرایطی که قرار بود نام وی روز یکشنبه از سوی مجلس اعلام شود، این معرفی به تاخیر افتاد.

سیدجلال یحیی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد این تاخیر گفت: معمولا زمانی که فردی به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی می شود مخالفت‌ها و مقاومت هایی وجود دارد که در مورد وزیر پیشنهادی ورزش نیز این اتفاق افتاده و ممکن است تصمیمات تازه‌ای گرفته شود.

وی ادامه داد: پس از معرفی وزیر ورزش و جوانان به مجلس از سوی دولت، تحقیقات و بررسی های انجام دادیم و به ابهاماتی رسیدیم که باید این ابهامات برطرف شود. تا زمانی که ابهامات نمایندگان مجلس در مورد وزیر پیشنهادی حل نشود نمی توانیم به او رای بدهیم.

اینکه ابهامات نمایندگان مجلس در مورد وزیر پیشنهادی دولت چه بوده است به طور رسمی اعلام نشده اما ظاهرا برخی نمایندگان مجلس در تحقیقات خود به مواردی رسیده‌اند که آینده وزیر پیشنهادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به همین خاطر برای معرفی وی دست نگه داشته اند.

با وجود مطرح شدن نام حمید سجادی به عنوان گزینه دولت برای وزارت ورزش و جوانان اما علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی هم همچنان یکی از اصلی ترین گزینه هاست. به نظر می رسد که رقابت اصلی برای نشستن روی صندلی ریاست این وزارتخانه جدید بین رئیس سازمان تربیت بدنی و معاونش است.

یحیی زاده با بیان اینکه اطلاعاتی را در مورد حمید سجادی کسب کرده‌اند در مورد شانس علی سعیدلو نیز گفت: با وجود اینکه سعیدلو یکی از مخالفان طرح تشکیل وزارت ورزش و جوانان بود اما در بین گزینه هایی که برای این پست معرفی شده اند به نظر من سعیدلو بهترین گزینه است و از شانس بالایی برای وزارت ورزش و جوانان برخوردار است.

در حالی که عضو کار گروه تربیت بدنی مجلس شانس سعیدلو را بیشتر از سجادی می داند اما برخی نمایندگان مجلس از سجادی حمایت می‌کنند و او را گزینه مناسبی برای وزارت ورزش و جوانان می دانند. با این حال در انتخاب گزینه نهایی دو دستگی مجلس کاملا مشهود است و این را می توان از اظهار نظرهای نمایندگان دریافت.

ضمن اینکه از سوی حامیان دو گزینه نیز تلاش های بسیاری در حال انجام است تا از طرق مختلف نام گزینه مورد نظر خود را به عنوان وزیر قطعی وزارت ورزش و جوانان معرفی کنند و به نمایندگان مجلس القا کنند وی بهترین گزینه و انتخاب جامعه ورزش است!

قرار است روز سه شنبه در جلسه مجلس شورای اسلامی در مورد وزیر پیشنهادی دولت تصمیم نهایی اتخاذ شود و در صورتی که نمایندگان مجلس به تصمیم واحدی برسند این وزارتخانه تازه تاسیس هم از بلاتکلیفی خارج شود!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر