3

محورهای چهارگانه سیاست‌گزاری در بیمه مرکزی

  • کد خبر : 15491
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۱

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، توسعه بازار، افزایش ضریب نفوذ، افزایش حق بیمه سرانه و نظارت بر شرکت‌های بیمه را به عنوان محورهای چهارگانه سیاست‌گزاری در بیمه مرکزی معرفی کرد. سید محمد کریمی در نشست مشترک مدیران عامل شرکت های بیمه افزود: توسعه بازار بیمه تنها صدور مجوز جدید برای تأسیس شرکت بیمه […]

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، توسعه بازار، افزایش ضریب نفوذ، افزایش حق بیمه سرانه و نظارت بر شرکت‌های بیمه را به عنوان محورهای چهارگانه سیاست‌گزاری در بیمه مرکزی معرفی کرد.

سید محمد کریمی در نشست مشترک مدیران عامل شرکت های بیمه افزود: توسعه بازار بیمه تنها صدور مجوز جدید برای تأسیس شرکت بیمه نیست و شرکت ها می توانند با تعریف خدمات نوین بیمه ای نسبت به توسعه بازار اقدام کنند.

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بیان آنکه، وظیفه شرکت‌های بیمه بنگاه داری و کسب سود و درآمد در کنار خدمت صادقانه به مردم است، اظهار داشت: وظیفه بیمه مرکزی نیز اعمال نظارت دولت در صنعت بیمه است.

کریمی از سه بخش بانک، بیمه و تجارت به عنوان سه رکن اصلی در چرخه اقتصادی یاد کرد و گفت: تا سرمایه گذاران نباشند بانک ها وجود ندارند و تا بیمه، سرمایه گذاری های مختلف را تضمین نکند چرخه اقتصاد به طور کامل نمی چرخد.

وی با اشاره به محورهای مهم اقتصادی کشور که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در کشور جاری شده است، گفت:سیاست ‌های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی،آزادسازی و خروج تصدی‌های دولتی را به عنوان مهم ترین فعالیت‌های اقتصادی کشور فراهم کرده است.

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در کشور با آمار ۱٫۵ درصدی آن، بسیار پایین بوده و فاصله بسیار زیادی با کشورهای دیگر دارد، گفت: تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله بسیار زیاد است و هدف اصلی نیز ایجاد بازارهای بکری است که تاکنون صنعت بیمه دنبال آنها نرفته است.

کریمی تنها راه ارتباط صنعت بیمه با مراجع تصمیم گیر کشور را بیمه مرکزی دانست و گفت: اجرای صحیح این رویکرد به نفع همه است.

رییس کل بیمه مرکزی از آزادسازی تعرفه ها برای ایجاد رقابت در شرکت های بیمه استقبال کرد و افزود:البته این به معنای این نیست که رقابت را فدای ارائه خدمات درست و صحیح به مردم کنیم چرا که یکی از وظایف اصلی بیمه مرکزی حمایت جدی از بیمه گذاران است؛ به همین جهت ضمن تداوم این روند مثبت اعتقاد دارم که بایدکنترل جدی برای نظارت بر اجرای این موضوع صورت بگیرد.

رییس کل بیمه مرکزی از ‘تشکیل اتاق فکر’ و توجه جدی به بحث آموزش در صنعت بیمه به عنوان دیگر محورهای مورد نظر خود نام برد و گفت که در این زمینه علاوه بر حمایت جدی از دانشجویان باید به فکر تجدید نظر در برخی ساختارهای پژوهشی و آموزشی صنعت بیمه باشیم.

در این مراسم مدیران عامل شرکت های بیمه نیز هم نظرات خود را در خصوص صنعت بیمه با محورهای تلاش برای کنترل تحریم های بین‌المللی ، تداوم اجرای برنامه آزاد سازی تعرفه ها ، تقویت و اصلاح مقررات حاکم بر صنعت بیمه به منظور ایجاد فضای رقابتی در صنعت بیمه، بهره گیری از فناوری اطلاعات در صنعت بیمه، کاهش روند صدور مجوز برای شرکت‌های بیمه، تقویت و تربیت نیروی انسانی شاغل برای صنعت بیمه، توجه به سندیکا به عنوان بازوی اصلی صنعت بیمه، دفاع از بیمه گران در محاکم و مراجع تصمیم گیر، توجه به فناوری اطلاعات در صنعت بیمه و انتقال دانش از دانشگاه‌های داخل و خارج به صنعت بیمه بیان کردند/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15491

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر