5

وضع زنان ژاپنی از همتایان خود در برخی از کشورهای آفریقایی نیز بدتر است

  • کد خبر : 15512
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۸:۴۹

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد وضع زنان ژاپنی از همتایان خود در برخی از کشورهای آفریقایی نیز بدتر است. به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از این شبکه،ژاپن قوی ترین کشورهای جهان در عرصه فن آوری است ولی در مساله رعایت حقوق زنان و حضور آنان در پست های سیاسی و پارلمانی، این کشور […]

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد وضع زنان ژاپنی از همتایان خود در برخی از کشورهای آفریقایی نیز بدتر است.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از این شبکه،ژاپن قوی ترین کشورهای جهان در عرصه فن آوری است ولی در مساله رعایت حقوق زنان و حضور آنان در پست های سیاسی و پارلمانی، این کشور در میان یکصد و هشتاد و شش کشور جهان در رتبه یکصد و بیست و یکم قرار دارد.

فادی سلامه خبرنگار این شبکه در توکیو در گزارشی در این زمینه افزود یک گزارش دولتی در ژاپن تاکید می کند حضور موثر زنان در بخش تجارت این کشور بسیار محدود است. در میان چهل و دو هزار مدیر شرکت در ژاپن، زنان فقط یک درصد پست های مدیریتی را در اختیار دارند. تبعیض علیه زنان در ژاپن تنها در بخش اشتغال نیست بلکه همه حیات عمومی را در بردارد و شاید اشکارترین آن در عرصه سیاسی باشد.

به رغم این که در شش سال گذشته شمار اعضای نمایندگان زن پارلمان ژاپن به ده درصد رسیده است اما این کشور همچنان در رتبه های پایین و حتی پس از کشور آفریقایی روآندا قرار دارد که پنجاه و شش درصد اعضای پارلمان این کشور از زنان هستند. زمانی که حزب دموکرات ژاپن در سال ۲۰۰۹ پس از پنجاه سال سیطره حزب محافظه کاران در این کشور به قدرت رسید، حامیان حقوق زنان نسبت به اینده خوشبین شدند و انتظار داشتند تغییرات بنیادینی درباره حقوق زنان ایجاد شود ولی چنین رویایی محقق نشد. در دولت حزب دموکرات از میان هجده وزیر تنها یک وزیر زن حضور دارد.

هارو می یک بیکار ژاپنی گفت پس از حادثه زلزله و کندی وضع اقتصادی کشور، بسیاری از شرکت ها کارکنان خود را اخراج کردند و زنان در راس فهرست های اخراجی بودند چرا که ضعیف ترین افراد جامعه هستند.

هیساکو موتویاما از جمعیت حمایت از زنان آسیا گفت جامعه ژاپن همچنان ذهنیت قدیمی درباره زن دارد و قوانین مربوطه به زنان به بیش از یکصد سال پیش باز می گردد و هیچ تغییراتی در این قوانین ایجاد نشده است و سیاستمداران کشور نیز هیچ تلاشی برای تغییر این قوانین انجام نمی دهند چرا که می ترسند حمایت راستگراهای ژاپنی را از دست بدهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر