2

درگیری پلیس با معترضان در قطیف عربستان + تصویر

  • کد خبر : 15685
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲

درگیری پلیس با معترضان در قطیف عربستان تظاهرات ضددولتی در قطیف عربستان نیروهای امنیتی عربستان سعودی به معترضان خواهان اصلاحات در ایالت شرقی قطیف حمله برده‌اند. گزارش‌های خبرنگار پرس تی‌وی حاکی است که شهروندان عربستانی در روستای عوامیه در استان قطیف تظاهرات کرده و بر ضد استاندار شاهزاده محمد بن‌فهد، فرزند فهد بن عبدالعزیز آل […]

درگیری پلیس با معترضان در قطیف عربستان

تظاهرات ضددولتی در قطیف عربستان
نیروهای امنیتی عربستان سعودی به معترضان خواهان اصلاحات در ایالت شرقی قطیف حمله برده‌اند.

گزارش‌های خبرنگار پرس تی‌وی حاکی است که شهروندان عربستانی در روستای عوامیه در استان قطیف تظاهرات کرده و بر ضد استاندار شاهزاده محمد بن‌فهد، فرزند فهد بن عبدالعزیز آل سعود سلطان پیشین عربستان، شعارهایی سر داده‌اند.

گفته می‌شود نیروهای امنیتی با بازداشت مردی ۷۰ ساله که فرزندش در این راهپیمایی شرکت کرده بود، از وی خواسته‌اند تا برای آزادی پدرش خود را تسلیم کند.

این درحالی است که که مردم قطیف به رغم حضور سنگین نیروهای امنیتی، در اعتراض به کمک ریاض به سرکوب‌های شدید مخالفان در بحرین، راهپیمایی گسترده‌ای را برای روز دوشنبه تدارک دیده‌اند.

تظاهرکنندگان عربستانی احترام به حقوق بشر، اجرای اصلاحات، آزادی بیان و رهایی زندانیان سیاسی که برخی از آنان بدون محاکمه بیش از ۱۶ سال در زندان به سر برده‌اند را خواستار شده‌اند.

عربستان سعودی یکی از معدود کشورهایی است که به داشتن حکومت پادشاهی و اختناق شدید در آن مشهور است؛ اوایل سال جاری میلادی وزارت کشور عربستان هرگونه تجمع و راهپیمایی را ممنوع اعلام کرده بود.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده است که از ماه فوریه، دولت ریاض با هدف سرکوب اعتراضات ضددولتی، صدها تن را بازداشت کرده است.

بنا به گفته سازمان حقوق بشری موسوم به جامعه نخست که درعربستان مستقر است، بازداشت شدگان مورد شکنجه‌های فیزیکی و روانی قرار دارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15685

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]