2

قضاوت در مورد نهضت‌های منطقه و ایران

  • کد خبر : 1570
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در خصوص بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه انگلیس که طی آن ایران متهم به نقض حقوق بشر و دخالت در امور کشورهای منطقه شده است، گفت: انگلیس هم گذشته سیاهی در منطقه و کشور ما […]

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در خصوص بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه انگلیس که طی آن ایران متهم به نقض حقوق بشر و دخالت در امور کشورهای منطقه شده است، گفت: انگلیس هم گذشته سیاهی در منطقه و کشور ما دارد و هم کارنامه این کشور پس از انقلاب اسلامی در ایران مشخص است.

وی افزود: در کلیه توطئه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی طی ۳۰ سال گذشته شکل گرفته و تحریم‌ها و همچنین خارج کردن نام گروهک تروریستی منافقین از لیست گروه‌های تروریستی، انگلیس پیشتاز بوده و طبیعی است که با چنین پیشینه‌ای مورد تنفر ملت ما و ملت‌های منطقه باشد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در چنین شرایطی این کشور با طرح چنین ادعاهایی تلاش دارد چهره مقبولی از خود در منطقه ارائه کند.
بروجردی با اشاره به نقش انگلیس در فتنه ۸۸ نیز اظهار داشت: انگلیس در این فتنه سردمدار بود و شبکه بی‌بی‌سی اکثر زمان برنامه خود را به این موضوع اختصاص می‌داد، سفارت انگلیس دخالت مستقیمی در مسائل داخلی ایران داشت و دستگاه‌های اطلاعاتی و رسانه‌ای این کشور نیز این دخالت نامشروع را داشتند.

وی یادآور شد: این موضعگیری آنقدر بی‌ارزش است که نیازی به پرداختن به آن نیست.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص اتهام به ایران به دخالت در امور کشورهای منطقه یادآور شد: قضاوت در مورد نهضت‌های منطقه و ایران را ملتها باید داشته باشند و نه انگلیس که عاملی در جهت افزایش مشکلات ملت‌های منطقه در گذشته و حال است.

بروجردی به علاقه ویژه مردم منطقه به جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: علیرغم همه فشارهای آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس، مصری‌ها برای برقراری ارتباط با جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند و مرز رفح نیز برخلاف سیاست‌های آنها باز شده است که این موارد نشانگر تلاش ملت‌های منطقه برای نزدیکی بیشتر به ایران است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1570

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر