2

بحران بدهی منطقه یورو و کاهش شاخص سهام

  • کد خبر : 15704
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳

فارس: در پی ادامه نگرانیها نسبت به بحران بدهی منطقه یورو و کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی قیمت جهانی طلا افزایش یافت. به گزارش رویترز کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و تشدید نگرانی نسبت به بحران بدهی و مالی منطقه یورو تاثیر زیادی در افزایش قیمت طلا داشته است . البته […]

فارس: در پی ادامه نگرانیها نسبت به بحران بدهی منطقه یورو و کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی قیمت جهانی طلا افزایش یافت.

به گزارش رویترز کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و تشدید نگرانی نسبت به بحران بدهی و مالی منطقه یورو تاثیر زیادی در افزایش قیمت طلا داشته است . البته افزایش ارزش دلار در برابر یورو از افزایش بیشتر قیمت طلا جلوگیری کرده است .

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازار نیویورک با ۳۰ دلار افزایش به بیش از ۱۶۵۵ دلار رسیده است. قیمت طلا طی سه ماه اخیر ۸ درصد رشد داشته است البته قیمت طلا طی ماه سپتامبر با افت ۱۱ درصدی روبرو شده است . این میزان کاهش قیمت طلا در ماه سپتامبر در سه سال اخیر بی سابقه بوده است .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی علی رغم افزایش ارزش دلار طلا هنوز بهترین کالا برای سرمایه گذاری به شمار می رود . قیمت طلا اوایل ماه سپتامبر به بیش از ۱۹۲۰ دلار در هر اونس رسید .

کریستین نویر رییس بانک مرکزی فرانسه تاکید کرد افزایش منابع مالی صندوق ثبات مالی اروپا به تنهایی برای مقابله با بحران بدهی و کسری بودجه کافی نیست . پیش بینی می شود با توجه به افزایش تقاضای طلا در هند قیمت جهانی آن افزایش یابد .

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا طی هفته های آینده به بیش از ۱۶۷۵ تا ۱۷۰۰ دلار خواهد رسید . قیمت هر اونس نقره نیز در این مدت به ۳۳ دلار می رسد .

بر اساس این گزارش شاخص ام اس سی آی آسیا پاسیفیک امروز دوشنبه با افت ۳٫۱ درصدی روبرو شده است که این بیشترین کاهش از سال ۲۰۰۸ به شمار می رود . ارزش یورو در برابر دلار ۰٫۵ درصد کاهش یافت و هر یورو در برابر ۱٫۳۳۲۱ دلار داد و ستد شد .

ارزش شاخص نیکی ۲۲۵ توکیو نیز امروز با افت ۲٫۱ درصدی روبرو شده است. شاخص سهام اس اند پی ۲۰۰ استرالیا نیز بیش از ۲٫۸ درصد کاهش یافت. شاخص هانگ سنگ در بازار هنگ کنگ نیز بیش از ۵ درصد کاهش داشته است . این بیشترین کاهش شاخص سهام در هنگ کنگ از آوریل ۲۰۰۹ به شمار می رود .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر