2

ترکان: گردشگری حلال در مناطق آزاد ایران آماده است

  • کد خبر : 157078
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: هم اکنون گردشگری حلال در مناطق‌ آزاد ایران آماده شده و برای نوروز امسال هم شرایط خوبی فراهم است.

اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور در نشست خبری افزود: برنامه گردشگری در سواحل شمالی از طرف سازمان بنادر و دریانوردی بسیار اقدام خوبی است و در سواحل جنوبی هم برنامه هایی در دستورکار داریم.

مشاور رئیس جمهور درباره اقدامات زیربنایی مناطق‌آزاد و ویژه افزود: امسال طرح های عمرانی در همه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اجرا شد که از جمله آنها طرح های عمرانی و زیربنایی به ارزش ۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ارس، ۳۹ میلیارد تومان در اروند، ۵۰ میلیارد تومان در بندر انزلی، ۲۱۵ میلیارد تومان در چابهار و ۴۹ میلیارد تومان در ماکو و همچنین طرح هایی در کیش و قشم اجرا شده است.

ترکان گفت: در هندورابی هم طرح ساخت فرودگاه و امکانات زیربنایی درحال اجراست.

وی افزود: مسئولیت ساخت امکانات زیربنایی در مناطق آزاد به عهده ماست.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: میدان را برای حضور مدیران جوان گشودیم و موفقیت ها بستگی به تلاش آنها برای بروز توانمندی های جوانان دارد.

ترکان افزود: جوانان با سرمایه های کوچک می توانند در مناطق آزاد کار کنند و با کمک دستیاران جوان، در مناطق آزاد کار را به جلو ببرند.

وی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی امکان خوبی برای حمایت از جوانان در مناطق آزاد است اما تاکنون به خوبی استفاده نشده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره برنامه جامع در مناطق‌آزاد هم گفت: برای رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی حتما باید برنامه جامع وجود داشته باشد.

وی افزود: باید با برنامه دهک های پایین را ارتقا داد و همه مناطق آزاد کشور هم اکنون طرح جامع دارند که بر مبنای سیاست اقتصادی مقاومتی درحال بازنگری است.

ترکان با رد الگوی گرفتن مناطق آزاد ایران از چین گفت: ای کاش اینطور بود چون اگر از چین الگو گرفته بودیم مانند شانگهای می شدیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور همچنین درباره واردات مناطق گفت: واردات کالا برای سرزمین اصلی از طریق مناطق آزاد بیشترین سهم واردات است.

وی افزود: واردات برای مصرف در منطقه دومین سهم را در سبد واردات در مناطق آزاد دارد و دسته سوم واردات برای صنایع مستقر در مناطق برای سرزمین اصلی است.

مشاور رئیس جمهور گفت: واردات کالا به مناطق آزاد برای صادرات هم دسته دیگر واردات در مناطق آزاد است.

وی افزود: با واردات کالا برای تولید و صنعت مخالف نیستم بلکه با واردات کالایی که توان تولید آن در داخل وجود دارد، مخالف هستیم.

خبرگزاری صدا و سیما

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=157078

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر