2

جمع شدند حقوق بگیرند یا پاسخگو باشند؟!

  • کد خبر : 157400
  • ۰۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اصلا فلسفه وجود کارمند و و معاون و رئیس و وزیر چیست؟ آیا اگر مردم نباشند، این مسئولیت ها معنا پیدا می کند؟

به گزارش خانه ملت، مجتبی رحماندوست از مردم خواست در صورتی که در مراجعه به ادارات دولتی کارمندان به صورت منظم کار آنها را انجام نداده و یا برخورد های نامناسبی را با ارباب رجوع و مردم داشتند به دفتر وی گزارش دهند تا با ارجاع مسئله به بالاترین مسئول آن مجموعه خواستار پاسخگویی صحیح، درست، منظم و مناسب به مردم شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با گلایه از تنبلی در بعضی از دستگاه ها و بدنه اداری اضافه کرد: اصلا فلسفه وجود کارمند و و معاون و رئیس و وزیر چیست؟ آیا اگر مردم نباشند، این مسئولیت ها معنا پیدا می کند؟ اصلا فلسفه ایجاد اداراتی مثل شهرداری ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ارتباطات و فنآوری ارتباطات، وزارت علوم و غیره و غیره چیست؟

وی ادامه داد: آیا این ادارات ایجاد شده اند تا تعداد محدودی را دور هم جمع کنند و به عنوان کارمند و مسئول و مدیر کل و معاون و وزیر نامگذاری کنند و دنبال دریافت حقوق و مزایا و فوق العاده ها برای خود باشند؟ یا فلسفه ایجاد آنها انجام کار مردم و وظیفه سازمانی و پاسخگویی صحیح و درست و منظم و مناسب به مردم است؟ قطعا خدمت رسانی به مردم است.

رحماندوست در ادامه با تأکید بر اینکه اصل با مردم است، عنوان کرد: به قول بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی مردم ولی نعمتان ما هستند، بنابراین هیچ کارمند یا مدیر و معاونی حق ندارد برخوردی نامناسب با مردم داشته باشد چرا که در اصل همه خادم مردم هستند و غیر این نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم تصریح کرد: متأسفانه بعضا مدیرکل فکر می کند مدیر کل کارمندان زیر مجموعه خود است و معاون نیز همین برداشت را دارد و مردم در این بین فراموش شده اند.

وی افزود: من در مورد عدالت اجتماعی و لزوم توجه به آن تحقیقاتی داشته ام و به این نتیجه رسیده ام که تقریبا ۹۰% اعتباراتی که به دستگاه ها تخصیص می یابد به حقوق، مزایا، پاداش های موردی یا بازنشستگی و …. در یک کلام پرداخت به اشخاص و کارکنان اختصاص دارد و حتی در کنار این نوع تخصیص ها، پرداخت پول در بعضی از موارد( همچون عیدی، اضافه کاری‌های صوری و…) صرفا به دلیل انتساب این کارکنان به سیستم حقوق بگیری کشور انجام می شود و نه به دلیل کار.

رحماندوست تأکید کرد: وقتی روند این است انتظار هم می‌رود که بدنه اداری دولت بسیار فعال ودقیق باشد و حداقل انتظار این است که کار آنانی را که به این بدنه نچسبیده اند و به اصطلاح کارمند دولت نیستند، درست، به موقع و منظم انجام شود اما متأسفانه در بسیاری از موارد این گونه نیست.

وی خاطرنشان کرد: ان شاء الله سال جدید سال خدمت رسانی بهتر و بهتر به مردم باشد چرا که مردم ایران اسلامی همیشه در پیچ های اصلی و تاریخی، بهترین حضور را داشته اند و با بصیرت بوده اند و قدر این مردم را باید دانست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه وظیفه خود می دانم که امورات مردم را پیگیری کنم، یادآور شد: از سوی دیگر از وظیفه شناسی و انجام درست امور مردم نیز تشکر خواهم کرد لذا هم متقاضی اطلاع‌رسانی مردم از کوتاهی های اداری هستم و هم مواردی که جای تشویق دارد را مورد تقدیر قرار خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=157400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر