2

شناسایی ژنی که عامل بروز سرطان خون مزمن است.

  • کد خبر : 15772
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۴

به گفته این پژوهشگران می توان با یک آزمایش خون ساده این سرطان را تشخیص داد و از نمونه برداری دردناک و تهاجمی مغز استخوان رهایی یافت. به گزارش بایو اسکولارز، محققان موسسه ‘ولکام تراست سنگر’ ژن SF3B1 را شناسایی کرده اند که در سرطان خون رایج موسوم به ‘میلودیسپلاسی’ به طور مکرر جهش می […]

به گفته این پژوهشگران می توان با یک آزمایش خون ساده این سرطان را تشخیص داد و از نمونه برداری دردناک و تهاجمی مغز استخوان رهایی یافت.
به گزارش بایو اسکولارز، محققان موسسه ‘ولکام تراست سنگر’ ژن SF3B1 را شناسایی کرده اند که در سرطان خون رایج موسوم به ‘میلودیسپلاسی’ به طور مکرر جهش می یابد.
میلو دیسپلاسی در بین افرادی بالای ۶۰ سال رایج است و اغلب تنها نشانه آن آنمی یا کم خونی است و از این رو تشخیص آن دشوار است.
بیماران دارای ژن جهش یافته SF3B1 بطور مکرر دچار موارد غیر طبیعی خاصی در گلبول های قرمز خون مغز استخوان موسوم به سیدروبلاست حلقوی می شوند.
این یافته ها قابلیت چشمگیری برای کاربردهای بالینی دارند چرا که بیماری اغلب تشخیص داده نمی شود . پزشکان امیدوارند بتوانند به زودی برای مشاهده این جهش های ژن با استفاده از آزمایش خون بیماران را غربالگری کنند.
دکتر’ الی پاپامانویل’ مجری این تحقیقات معتقد است با شناسایی ژن SF3B1 و کار بر روی شناسایی فرایند زیستی دخیل در این بیماری خواهند توانست شیوه های درمانی و تشخیصی بهتری را برای درمان بیماران ارائه کنند.
وی افزود: تحلیل های ما نشان داد شانس زنده ماندن برای بیماران دارای ژن جهش یافته SF3B1 از آنهایی که این ژن را ندارند بیشتر است
این امر نشان می دهد که جهش ژن SF3B1 شکل خوش خیم سرطان خون ‘میلو دیسپلاسی’ را ایجاد می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15772

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]