2

بهره برداری از قدرتمندترین تلسکوپ جهان در یک منطقه بیابانی

  • کد خبر : 15821
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۸:۴۹

قدرتمندترین تلسکوپ جهان در یک منطقه بیابانی در شیلی به بهره برداری رسید . به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، مسئولان شیلیایی اعلام کردند یک رادیو تلسکوپ را که در نوع خود قدرتمند ترین و دقیق ترین تلسکوپ رصد کننده کشهکشان محسوب میشود را بطور نسبی در منطقه بیابانی آکتاجاما ی این کشور […]

قدرتمندترین تلسکوپ جهان در یک منطقه بیابانی در شیلی به بهره برداری رسید .

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، مسئولان شیلیایی اعلام کردند یک رادیو تلسکوپ را که در نوع خود قدرتمند ترین و دقیق ترین تلسکوپ رصد کننده کشهکشان محسوب میشود را بطور نسبی در منطقه بیابانی آکتاجاما ی این کشور به بهره برداری رسانده اند.

یک کارشناس شیلیایی در این مراسم تاکید کرد به کمک این رادیو تلسکوپ میتوان براحتی ابرهای مولکولی کهکشان های مجاور کهکشکان راه شیری را رصد کرد. وی افزود: ابرهای مولکولی از گازهای بسیار سرد تشکیل شده اند و مطالعه برروی این ابرها ، میتواند به ما در مورد نحوه شکل گیری ستاره ها کمک شایانی نماید. خوزه آلونسو فضا نورد و اخترشناس پرتغالی نیز در این مراسم گفت: ما بخوبی میدانیم که کهکشان های بسیاری از جمله کهکشان های رادیویی بغیر از کهکشان راه شیری در جهان وجود دارند که فقط در شرایط خاص قابل مشاهده هستند.

دانشمندان علوم فضایی ابراز امیدواری کرده اند با کمک عدسی های بسیار قدرتمند این رادیو تلسکوپ جدید ، رازهای نهان جدیدی در خصوص کهکشان های جهان برای انسان ، برملا شوند. تلسکوپ” آلما ” یک پروژه فضایی مشترک میباشد که با همکاری شرکتها و دانشمندانی از امریکای شمالی ، اروپا و شرق ْآسیا و با هزینه ای بالغ بر بیش از یک میلیارد دلار و درمدت دو دهه ساخته شده است.

این تلسکوپ غول پیکر دارای بیست و سه انتن است که براحتی در زوایای مختلف قابل گردش هستند. قرار است این تلکسوپ در مرحله نهایی که سال آینده خواهد بود ، به شصت و شش انتن مجهز شود. اختر شناسان ابراز امیدواری کرده اند این رادیو تلسکوپ بزرگ ، آنها را در کشف نحوه شکل گیری ستاره ها و سیاره های دور دست و احتمالا حیات در کرات دیگر ، کمک نماید. قرار است که پانصد نفر در محل این تلسکوپ که در خشک ترین منطقه بیابانی جهان واقع شده است ، مشغول بکار شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15821

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر