2

بیانیه سوییس یک موفقیت است، برخی بی انصافی می کنند

  • کد خبر : 158609
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بیانیه سوییس را یک موفقیت برای ایران خواند و گفت: برخی بی انصافی کرده و این بیانیه را نوعی عقب نشینی تلقی کرده اند در صورتی که عقب نشینی غرب و آمریکا بسیار بیشتر بوده است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز سه شنبه در دیدار شهردار و مدیران شهری اصفهان، انصاف را لازمه همدلی و همزبانی دانست و گفت: در این بیانیه عقب نشینی طرفهای مقابل کاملا مشهود است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آمریکا که بدنبال آن بود تا همه پیچ و مهره های هسته ای ایران را باز کند و حتی یک سانتریفیوژ در ایران نباشد از موضع خود عقب نشینی کرد، در حالیکه ما از ابتدا گفته بودیم بدنبال ساخت بمب هسته ای نیستیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به ویژگیها، شرایط و ماهیت مذاکره تصریح کرد: در مذاکره باید انعطاف پذیر بود تا بتوان امتیازاتی گرفت، ما هم در مواردی انعطاف پذیری داشتیم، ولی طرف مقابل بیشتر عقب نشینی کرد.

وی در تبیین دستاوردهای بیانیه لوزان گفت: در این مذاکرات باید دید که ما چه می خواستیم و چه بدست آوردیم و طرف مقابل چه می خواست و چه بدست آورد.

آیت الله طباطبایی نژاد انجام مذاکره و پذیرش فعالیت های هسته ای ایران توسط آمریکا و کشورهای غربی را از جمله دستاوردهای این بیانیه دانست و گفت: اورانیومی که برای تولید برق و مصارف دیگر نیاز داریم اورانیوم سه درصد است و در این بیانیه اجازه تولید تا ۳٫۷ درصد داده شده است.

وی اضافه کرد: ما اورانیوم ۲۰ درصد را برای کارهای تحقیقاتی نیاز داشتیم و چون در اختیارمان قرار ندادند متخصصان به دنبال تولید آن رفتند، لذا حالا که راضی به فروش آن شده اند برای ما خرید آن به صرفه تر است.

وی تصریح کرد: فعالیتهای هسته ای ایران برای برطرف شدن نیازهای کشور در زمینه های مختلف صلح آمیز بود که با اجرای این بیانیه نیز محقق خواهد شد.

امام جمعه اصفهان صدور بیانیه لوزان را نشانه شکست جنگ اقتصادی غرب علیه ایران عنوان کرد و افزود: دشمنان پس از جنگ تحمیلی هشت ساله که نتوانستند ایران را شکست دهند اقدام به جنگ اقتصادی و تحریم کردند که با این بیانیه دومین ترفندشان برای مقابله با ایران نیز شکست خورد.

آیت الله طباطبایی نژاد در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: امروز دشمنان همه توان خود را در جنگ فرهنگی معطوف می کنند و همین امر هوشیاری هر چه بیشتر مردم و مسؤولان را می طلبد.

وی تربیت جوانان معتقد و دیندار را یک تاکتیک سیاسی خواند و گفت: اگر کسی به دین اعتقاد نداشته باشد براحتی خود را می فروشد و مرعوب دشمن می شود.

وی تصریح کرد: به گفته شهید مدرس، ترس و طمع دو گزینه ایست که می توان با تقویت ایمان بر آنها غلبه کرد و این امر یک تاکتیک سیاسی برای مقابله با دشمنان است.

شهردار اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه الگوی پیروی از قوانین و مقررات در جامعه باید اصلاح شود، افزود: راههای متعددی برای مبارزه با فساد وجود دارد که باید اجرایی شود و با شجاعت از فساد ها جلوگیری به عمل آید که این مهم در پرتو وحدت و همدلی صورت خواهد گرفت.

سید مرتضی سقائیان نژاد گفت: اولویت کشور در شرایط کنونی همدلی و همزبانی است که در شهرداری قدم های خوبی در این جهت برداشته شده و می شود.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=158609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر