1

فیفا اراده پاکسازی فوتبال را ندارد

  • کد خبر : 15874
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاند که در تحقیقات کمیته بین المللی المپیک در ماجرای رسوایی نامزدی سالت لیک سیتی برای میزبانی المپیک زمستانی ۲۰۲۲، مسئولیت رهبری را داشته، معتقد است فیفا اکنون در قلب بحران عمیقتری است که برای حفظ درستی و صحت فوتبال، این بحران باید برطرف شود. انتقاد این وکیل اهل مونترال از […]

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاند که در تحقیقات کمیته بین المللی المپیک در ماجرای رسوایی نامزدی سالت لیک سیتی برای میزبانی المپیک زمستانی ۲۰۲۲، مسئولیت رهبری را داشته، معتقد است فیفا اکنون در قلب بحران عمیقتری است که برای حفظ درستی و صحت فوتبال، این بحران باید برطرف شود.
انتقاد این وکیل اهل مونترال از فیفا در حالی در کنفرانسی در آلمان مطرح شد که دو هفته دیگر قرار است سپ بلاتر رییس فیفا اصلاحات ضد فساد مورد مطالبه را بعد از یک سال ماجرای رسوایی ارتشا در کمیته اجرایی این نهاد ارایه کند.
پاند گفت، فیفا از اثبات اینکه مشکلات فراوان پیش رو را تصدیق می کند، اراده حل این مشکلات دارد و تمایل به شفاف بودن نسبت به آنچه انجام می دهد و کشف می کند را دارد و اینکه رفتارش در آینده به گونه ای خواهد بود که مردم به حکمرانی ورزش اطمینان داشته باشند، ناتوان بوده است. در حال حاضر من باور ندارم که این اطمینان وجود دارد.
بلاتر بعد از انتخاب مجدد خود به ریاست فیفا در ماه ژوئن برای چهارمین و آخرین دوره، متعهد به پاکسازی فیفا شد.
بن همام عضو کمیته اجرایی فیفا و تنها رقیب انتخاباتی بلاتر چند روز قبل از رای گیری هنگامی که ادعاهایی مبنی بر تلاش برای دادن رشوه به رای دهندگان کاراییبی علیه او مطرح شد کناره گیری کرد. بن همام قطری تا پایان عمر از فعالیت در فوتبال منع شد. رسوایی رشوه، جک وارنر نایب رییس فیفا را نیز مجبور به استعفا کرد تا از محاکمه در کمیته اخلاقی فیفا درامان بماند.
آموس آدامو و رینالد تماری دو عضو دیگر کمیته اجرایی فیفا نیز نوامبر گذشته به علت ادعاهایی در مورد خرید رای برای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ تعلیق شدند. چندین تن دیگر از همکاران بلاتر که قرار است رای تایید برنامه اصلاحات فیفا را بدهند، اتهامات در مورد رشوه و خرید رای در مورد آنها اثبات نشد.
پاند با ابراز حیرت از واکنش شدید رسانه ها به ماجرای سالت لیک سیتی در مقایسه با ماجرای فیفا و برخی از اعضای کمیته اجرایی این نهاد گفت: این مشکل برای محبوبترین ورزش جهان بسیار جدی تر و گسترده تر از ماجرای تعداد معدودی از اعضای کمیته المپیک است.
۱۰ عضو کمیته بین المللی المپیک بخاطر قبول رشوه از طرف مسئولان کمیته نامزدی سالت لیک سیتی برای المپیک زمستانی ۲۰۲۲ استعفا دادند یا اخراج شدند.
این اتفاق به یک مجموعه اصلاحات از جمله ممنوعیت دیدار اعضای کمیته المپیک از شهرهای داوطلب میزبانی، محدودیتهای سنی و دوره انتصاب برای اعضا و محدودیت دریافت هدایا منجر شد.همچنین قوانین اخلاقی بازنویسی شد.
پاند معتقد است، اصلاحات فیفا فقط در صورت مشارکت طرفهای خارج از این سازمان اعتبار می یابد.
پاند گفت، کمیته بین المللی المپیک توانست اعتبار خود را از اشخاص ثالث مستقل که مردم هنوز به آنها اعتماد دارند و قضاوت آنها در تایید بسته اصلاحات قابل اتکاست وام بگیرد. اظهارات این اشخاص در مورد جدی بودن کمیته بین المللی المپیک در مقایسه با بیانیه های مشابه کمیته بین المللی المپیک وزن بسیار بیشتری داشت.
وی افزود: خطر انجام ندادن این کار این است که هیچ کس نتایج کار را باور نمی کند.
پاند طی سخنانی در کنفرانسی در کلن آلمان از قصور گسترده در حکمرانی سازمانی در ورزش و دنیای سیاست و کسب و کار سخن گفت.
رییس سابق سازمان جهانی ضد دوپینگ گفت: اگر اعتماد عمومی به درستی رقابتها از دست برود، مردم برای سرگرمی به جای دیگری می روند و دیگر از رقابتهایی که دستکاری شده حمایت نمی کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر