3

زمزمه‌های در خصوص احتمال دخالت دولت در رقابت انتخابات

  • کد خبر : 1589
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳

عضو فراکسیون اقلیت مجلس گفت: جریان انحرافی از مدت‌ها پیش برای یکدست کردن مجلس آینده خیز برداشته و در این زمینه اقدامات جدی را از قبیل گزینش کردن برخی از نمایندگان فعلی یا انتخاب گزینه‌های مورد نظر در شهرستان و صرف هزینه‌های کلان به منظور برنامه ریزی در رقابت انتخاباتی، انجام داده است. با وجود […]

عضو فراکسیون اقلیت مجلس گفت: جریان انحرافی از مدت‌ها پیش برای یکدست کردن مجلس آینده خیز برداشته و در این زمینه اقدامات جدی را از قبیل گزینش کردن برخی از نمایندگان فعلی یا انتخاب گزینه‌های مورد نظر در شهرستان و صرف هزینه‌های کلان به منظور برنامه ریزی در رقابت انتخاباتی، انجام داده است.
با وجود آنکه مدت زمان زیادی به انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی باقی مانده است از هم اکنون زمزمه‌های در خصوص احتمال دخالت دولت در رقابت انتخابات شنیده می‌شود که در این بین این زمزمه‌ها به دغدغه جدی نمایندگان فعلی مجلس تبدیل شده است.

در همین حال امیر طاهرخانی، نماینده مردم تاکستان در گفت و گو با فرارو گفت: بالاخره همیشه انتخابات‌ها با اما و اگر‌ها و چالش‌های مواجه بوده است که بخشی از این اما و اگر‌ها هم به دخالت‌های دولتی بازمی گردد.

وی افزود: دولت‌ها به خصوص دولت‌های اقتدارگرا در رقابت‌های انتخاباتی به گونه‌ای فضا سازی کرده‌اند که نتایج انتخابات بر اساس خواست و نظر خودشان رقم بخورد که این موضوع سبب شده است که همواره نگرانی‌های از احتمال دخالت قوه مجریه در انتخابات‌ها مطرح شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ادامه داد: در شرایط کنونی نیز که شاهد یک کش مکش جدی در اردوگاه اصولگرایان هستیم که از یک طرف طیف طرفدار دولت و طرف دیگر طیف اصولگرایان سنتی هر یک به نوبه خود تلاش می‌کنند تا گوی سبقت را در میدان رقابت انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی از رقیب بربایند و دو طرف نیز در این میدان برای غلبه بر دیگری بسیار مصمم هستند، احتمال استفاده و بهره گیری از هر ابزاری برای پیروزی از طرف هر کدام از طرفین وجود دارد.

وی افزود: با این حال با توجه به اینکه دولت مجری برگزاری انتخابات محسوب می‌شود و نسبت به طیف مقابل ابزار قابل توجه تری برای غلبه بر رقبا و کسب نتیجه لازم دراختیار دارد، نگرانی‌ها درباره احتمال سوء استفاده دولت در این دوره از انتخابات میان گروه‌ها و جریانات سیاسی را افزایش داده است.

طاهرخانی در ادامه گفت: دولت به خصوص جریان انحرافی برای تحقق اهداف و برنامه‌های خود در طول چند سال گذشته همواره مجلس را سد راه خود دیده است. این در حالی است که دولت احمدی‌نژاد، چه در دوره اول و چه در دوره دوم ریاست جمهوری با یک مجلس یک دست اصولگرا مواجه بوده است.

وی افزود: بر این اساس دولت و خصوصا جریان انحرافی نفوذ کرده در دولت برای اینکه بتواند از سد مجلس گذر کند به دنبال یک دست کردن مجلس آینده با طرفداران و حامیان دولت است که در این زمینه از مدت‌ها پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.

این نماینده مجلس گفت: در بودجه امسال هم بر خلاف سال‌های گذشته ردیف‌های متفرقه بیشتری وجود دارد که این امکان را برای هزینه کردن‌ گاه بی‌حساب و کتاب جریان انحرافی در رقابت انتخاباتی فراهم می‌کند.

وی در خاتمه گفت: در هر حال امیدواریم که شورای نگهبان در این دوره از انتخابات پررنگ تری داشته باشد و مانع از تسلط جریان انحرافی بر کشور شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر