2

ادامه رسوایی‌های اخلاقی در انگلیس

  • کد خبر : 158911
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷

در ادامه گزارشات رسوایی‌های اخلاقی در مراکز آموزشی و نگه‌داری کودکان بریتانیا، آبزرور گزارش داد کودکان محصل در مرکز آموزشی دولتی اسکاتلند و محل تحصیل فرزندان ملکه بریتانیا، توسط معلمان مورد آزار و سوءاستفاده جنسی قرار داشتند.

تحقیقات «آبزرور» (ویژه‌نامه یک‌شنبه‌های روزنامه گاردین) از پرونده جدید سوءاستفاده‌های زنجیره‌ای کودکان در مدرسه «گوردون استون» و مرکز نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست «برلور هوس» پرده برداشت.

«گوردون استون» مدرسه‌ای دولتی اسکاتلند است که فرزندان پسر ملکه انگلیس نیز در آن به تحصیل پرداخته‌اند. هم‌چنین «برلور هوس» بزرگترین مرکز نگه‌داری از کودکان بی‌سرپرست در این کشور است.

طی اعترافی یکی از قربانیان دختر از تجاوز جنسی یک معلم در اردوی دانش‌آموزی زمانی که وی تنها ۱۲ سال داشت گفته است. این قربانی ادامه داده است بعدها و پس از ورود به مقاطع بالاتر تحصیلی، هم‌چنان مورد سوءاستفاده جنسی توسط معلمان و عوامل آموزشی محل تحصیل خود قرار داشته تا جایی که در سن ۱۶ سالگی تصمیم به خودکشی گرفته است؛ وی سپس از جنایتکاران به دادگاه اسکاتلندی شکایت کرد.

براساس این گزارش، در سال ۲۰۱۳ گروهی از فارغ‌التحصیلان این مدرسه اعتراضی اینترنتی علیه این سوءاستفاده تاریخی از کودکان در این مرکز آموزشی به راه انداختند و به مسئولان هشدار دادند متوجه این مساله و شرایط نامنساب نگه‌داری از کودکان در مدرسه «گوردن استون» باشند.

پس از آن، مسئولان «گوردون استون» با گروهی از فارغ‌التحصیلان تماس گرفته و افرادی را که از رفتار نامناسب مدارکی در دست دارند، تشویق کردند با پلیس در تماس باشند و وعده دادند حمایت‌های لازم را از آنان به عمل خواهند آورند.

در مورد شکایت همان قربانی دختر مدرسه گوردون استون، متهم پرونده در دادگاه حاضر شد اما به دلیل انتقادات بسیار، رسیدگی به این پرونده به انجام تحقیقات بیشتربرای روشن شدن آن، به بعد موکول شد.

آبزرور در ادامه نوشت؛ در موارد دیگری نیز کودکان پسر در  سنین ۱۲ سال در «برلور هوس» بزرگترین مرکز نگه‌داری از کودکان بی‌سرپرست در اسکاتلند، مورد تجاوز و آزار و اذیت جنسی قرار گفته‌اند.

این گزارش می‌افزاید؛ پرونده‌های متعددی از استثمار کودکان در نقاط مختلف بریتانیا وجود دارد که هرگز به آن‌ها رسیدگی نشده است. چندی پیش نیز کمیته تحقیقات در زمینه کودک‌آزاری میان مقامات و سیاسیون انگلیس گفت، کودک آزاری به هنجاری در شهرهای مختلف انگلیس تبدیل شده است.

مساله آزار و اذیت کودکان و استثمار آنان در مراکز نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست، در بیمارستان‌ها و مدارس بریتانیا در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ و ۹۰ میلادی اکنون و بعد از گذشت چندین دهه به دغدغه‌ای برای مردم این کشور تبدیل شده که با فشار گروه‌ها و فعالان حامی حقوق کودکان، وزارت کشور بریتانیا را بر آن داشته تا تحقیقاتی در این زمینه‌ها انجام دهد.

فارس/چند روز پیش شبکه خبری ۴ انگلیس خبر داد، پسران نوجوانی که دهه ۷۰ میلادی از مرکز نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست در شهر بلفاست ایرلند به لندن قاچاق شده بودند، مورد سوءاستفاده چهره‌های قدرتمند سیاسی و خاندان سلطنتی بریتانیا قرار گرفتند.

با وجود آن‌که بسیاری از این موارد بعد از سال‌ها به شکایت انجامیده است، تنها ۹ تا ۱۲ درصد از گزارشات تجاوز به کودکان در اسکاتلند مورد پیگردقانونی قرار داشتند و این رقم در انگلیس نیز تنها ۲۰ درصد است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=158911

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر