2

مجوز تاسیس بانک آریا لغو شد

  • کد خبر : 15957
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۲

به گزارش ایرنا،  هادی قوامی’ سه شنبه شب در خصوص مصوبات نشست شورای پول و اعتبار  گفت : در جلسه عصر روز جاری بحث هایی در خصوص اختلاس اخیر بانکی ارایه شد. وی، گزارش ارایه شده توسط بانک مرکزی در خصوص اختلاس را مطلوب و جامع ارزیابی کرد و اظهارداشت: مجوز بانک آریا به دلیل […]

به گزارش ایرنا،  هادی قوامی’ سه شنبه شب در خصوص مصوبات نشست شورای پول و اعتبار  گفت : در جلسه عصر روز جاری بحث هایی در خصوص اختلاس اخیر بانکی ارایه شد.

وی، گزارش ارایه شده توسط بانک مرکزی در خصوص اختلاس را مطلوب و جامع ارزیابی کرد و
اظهارداشت: مجوز بانک آریا به دلیل مشکلات زیادی که در مراحل تاسیس آن ایجاد شده بود لغو شد.

این عضو شورای پول و اعتبار تصریح کرد: گزارش این مشکلات به شورای پول و اعتبار ارایه و این شورا نیز مصوبه قبلی خود را در خصوص مجوز تاسیس بانک لغو کرد.

وی با بیان اینکه، موسسان بانک آریا، اشکالاتی را که بانک مرکزی در خصوص آن مطرح می کرد رفع کرده و سهامداران را تغییر داده است ، گفت: در ادامه این جلسه گزارشی از نحوه اختلاس اخیر به شورا ارایه شد که بر اساس آن بانک صادرات حداقل ۱۳ مورد تخلف داشته است.

قوامی در خصوص تخلفات بانک صادرات گفت: خریدار و فروشنده اسناد گشایش اعتبار یک نفر بوده ضمن آنکه سقف تسهیلات نیز رعایت نشده و بیش از تعهدات بوده است.

این عضو شورای پول و اعتبار تصریح کرد: بانک های ملی ، سامان و سایر بانک های درگیر نیز تخلفاتی همانند بانک صادرات داشته اند و تنها تفاوت های اندکی در فعالیت های مربوطه مشاهده شده است.

وی، ضعف سیستم حسابداری و کنترل نظارت داخلی را از مشکلات بانک صادرات اعلام کرد و گفت: این امر یکی از موارد مهم در شکل گیری اختلاس بوده است.

قوامی افزود: تنزیل های اسناد گشایش اعتبار برای تامین سرمایه بانک آریا بوده است.

وی در پایان همکاری های ‘ سید شمس الدین حسینی ‘ وزیرامور اقتصادی و دارایی را برای پیگیری روند وضعیت اختلاس مناسب ارزیابی کرد.

یاد آور می شود هیچ یک از دستور جلساتی که قرار بود در جلسه امشب شورای پول و اعتبار بررسی شود، به دلیل اهمیت موضوع اختلاس و کمبود وقت مطرح نشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر