2

هر ۷ ثانیه یک نفر در دنیا به آلزایمر مبتلا می شود

  • کد خبر : 16258
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۶

این آخری، هر ۱۲ دقیقه .بال جان یک ایرانی می شود. به گفته مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران درحالی که هر ۷ ثانیه یک نفر در دنیا به آلزایمر مبتلا می شود، اما در ایران هر ۱۲ دقیقه یک نفر فراموشی را به خاط می سپارد. با این حال حدود نیم میلیون ایرانی، به فراموی مبتلا […]

این آخری، هر ۱۲ دقیقه .بال جان یک ایرانی می شود. به گفته مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران درحالی که هر ۷ ثانیه یک نفر در دنیا به آلزایمر مبتلا می شود، اما در ایران هر ۱۲ دقیقه یک نفر فراموشی را به خاط می سپارد. با این حال حدود نیم میلیون ایرانی، به فراموی مبتلا هستند. یعنی در اطرافیان سن و سال دارتان بگردید، حداقل یکی را پیدا می کنید که آلزایمر را میزبانی می کند.

به گفته معصومه صالحی در دنیا ۳۶ میلیون نفر به آلزایمر مبتلا هستند. او در همایش روز جهانی آلزایمر که صبح امروز برگزار شد گفت: “جمعیت سالمند جهان رو به افزایش است ایران نیز از این قائده مستثنی نیست و تا سه دهه آینده ۲۵ درصد جمعیت کشور سالمند می‌شوند.”

نکته اینجاست که آلزایمر هم مانند بسیاری از بیماری های غیرواگیر، درمان ندارد، باید سوخت و ساخت. مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران دراین باره می گوید: چون علت این بیماری ناشناخته است درمان آن نیز ناشناخته است البته درمان‌های کنترل کننده برای این بیماری وجود دارد اما لزوم استفاده از این درمان‌ها به تشخیص زودهنگام این بیماری وابسته است. اما هر یک سال زودتر تشخیص دادن این بیماری موجب می‌شود معلولیت حاصل از آن ۵ سال به تعویق افتد.”
دارو جواب نمی دهد

اما آلزایمر بی درمان، با یک روش جدید تسکین پیدا می کند. صالحی دراین باره می گوید: از مسائلی که در تحقیقات اخیر یافت شده است مداخلات غیردارویی است که با بکارگیری حواس پنجگانه سعی می‌کنند تا حتی‌الامکان از فراموشی بیمار جلوگیری کنند.”

گویا باید این نوع درمان هارا در خارج از ایران جستجو کرد، چون به گفته صالحی تنها یک مرکز نگهداری بیماری آلزایمری با ظرفیت ۲۰ بیمار در ایران کشور وجود دارد: “اما ما در هر منطقه یک مرکز نیاز داریم. از نظر اقتصادی هزینه داروها سنگین است و خانواده بیماران معمولا از این داروها استفاده نمی‌کنند و البته این داروها موجب می‌شوند معلولیت بیماران به تعویق افتد و هزینه‌های سنگین‌تر دوران معلولیت کاهش یابد. لذا از وزارت بهداشت درخواست می کنیم مقداری از یارانه‌ها را به این سمت سوق دهد.”

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر