1

اعطای مسکن مهر به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

  • کد خبر : 16352
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۷

معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اعطای مسکن مهر به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با پیش پرداخت ۵ تا ۸ میلیون تومان خبر داد. براساس اعلام روز جمعه وزارت علوم، ‘محمود ملاباشی’ افزود: مسکن مهر آماده واگذاری به دانشجویان متاهل و تحصیلات تکمیلی اعم از کارشناسی ارشد و دکتری است و […]

معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اعطای مسکن مهر به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با پیش پرداخت ۵ تا ۸ میلیون تومان خبر داد.
براساس اعلام روز جمعه وزارت علوم، ‘محمود ملاباشی’ افزود: مسکن مهر آماده واگذاری به دانشجویان متاهل و تحصیلات تکمیلی اعم از کارشناسی ارشد و دکتری است و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای دریافت مسکن مهر می‌توانند تا ۱۰ میلیون تومان پیش پرداخت کنند و مابقی آن به صورت وام خواهد بود که در حال رایزنی هستیم تا پیش پرداخت ۵ تا ۸ میلیونی را از منابع دیگر تامین کنیم.
وی خاطرنشان کرد: پس از واگذاری مسکن مهر به دانشجویان متاهل و تحصیلات تکمیلی، در مرحله بعدی این مسکن به دانشجویان کارشناسی نیز اعطا خواهد شد.
ملاباشی در خصوص تغذیه دانشجویی نیز گفت: روند ارائه غذا به دانشجویان در سال جاری تغییر پیدا کرده و به پیمانکاران بیرون از دانشگاه سپرده شده است و انتظار می رود که کیفیت غذای دانشجویان ارتقا یابد.
وی افزود: هم اکنون هر شخصی ماهانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان از دولت یارانه دریافت می‌کند و قیمت غذای دانشجویی از ۱۷۵ به ۳۷۵ تومان افزایش یافته که با این وضعیت دانشجویان هفته‌ای ۸۰۰ تومان،‌ ماهانه سه هزار و ۲۰۰ تومان و در یک سال تحصیلی ۲۵هزار تومان هزینه غذای دانشجویی پرداخت می‌کنند که هزینه بالایی نیست.
به گفته ملاباشی، در حال حاضر دانشجویان ۱۵ درصد هزینه غذای خود را پرداخت می‌کنند و مابقی آن توسط دانشگاه‌ها از طریق یارانه‌ها تامین می شود که تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور دانشجویان باید نیمی از هزینه غذای دانشجویی را بپردازند و مابقی آن از طریق یارانه دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود.
معاون وزیر علوم، ایجاد خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی را خواسته ای درست و منطقی دانست و اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم طرحی را ارائه داده است تا سرمایه‌داران و خوابگاه‌سازان با دریافت وامی با سود ۴ درصد خوابگاه‌های مجردی ومتاهلی بسازند و این در حالی است که قبلا این وام‌ها با سود ۱۶ تا ۲۰ درصد ارایه می‌شد/ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16352

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام
    آیا مسکن مهر برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد هم هست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر