5

هدفمند کردن یارانه‌ها، فرصت تاریخی برای بخش کشاورزی

  • کد خبر : 1637
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸

‘محمود احمدی نژاد ‘ روز دوشنبه در مراسم افتتاح همزمان ۴۰۰۶ پروژه جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه همه شرایط برای جهش در بخش کشاورزی مهیا است، گفت: صنعت کشاورزی باید به برجسته ترین صنعت کشور تبدیل شود. رییس قوه مجریه گفت: باید به وضعیتی برسیم که هر کشاورز در هر نقطه‌ای از کشور با […]

‘محمود احمدی نژاد ‘ روز دوشنبه در مراسم افتتاح همزمان ۴۰۰۶ پروژه جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه همه شرایط برای جهش در بخش کشاورزی مهیا است، گفت: صنعت کشاورزی باید به برجسته ترین صنعت کشور تبدیل شود. رییس قوه مجریه گفت: باید به وضعیتی برسیم که هر کشاورز در هر نقطه‌ای از کشور با یک مهندس کشاورزی در ارتباط باشد یا اینکه مهندس کشاورزی مسوولیت نظارت بر کار او را برعهده بگیرد.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد که حداقل ۴۰ هزار نفر آنان آماده به کار هستند.
رییس‌جمهوری همچنین با یادآوری اینکه فعالیت خوبی در بخش پژوهش کشاورزی انجام شده است، تاکید کرد: باید این پژوهش‌های کاربردی به بخش کشاورزی منتقل شود.

** ضرورت تغییر نگاه به بخش کشاورزی
احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، تغییر نگاه ها به بخش کشاورزی در کشور را خواستار شد و گفت: در کشور آب هست، زمین هست، نیروی انسانی خوب و متخصص و مراکز آموزشی و پژوهشی و دانشکده ها هستند و باید شاهد جهش در بخش کشاورزی باشیم.
رییس جمهوری با تاکید بر اهمیت و ضرورت هدایت منابع به ویژه در بخش کشاورزی گفت: هر تحولی که قرار است در کشاورزی اتفاق بیفتد نیازمند سرمایه گذاری است و نباید از کشاورزان به تنهایی انتظار داشت که تحول ایجاد کنند.
احمدی نژاد با انتقاد از برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه ایران کشوری کم آب است و باید به جای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، روی صنایع دیگر سرمایه گذاری شود، بر ضرورت گسترش و توسعه بخش کشاورزی و استفاده صحیح و بهینه از منابع آب در کشور تاکید کرد هر چند در کشور کم آبی وجود دارد.
وی با تاکید بر این که بخش کشاورزی هم زمینه رشد و هم زمینه اشتغال‌زایی دارد، گفت: بخش کشاورزی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد و زندگی است چرا که یک ملت می‌تواند بدون صنعت، فناوری و تکنولوژی زندگی کند اما بدون کشاورزی هرگز.

** هدفمند کردن یارانه‌ها، فرصت تاریخی برای بخش کشاورزی
رییس‌جمهوری در ادامه از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به عنوان فرصت تاریخی برای بخش کشاورزی یاد کرد و خطاب به مسوولان و فعالان عرصه کشاورزی گفت: دستگاه ها هر قدر که بتوانند در زمینه کشاورزی بودجه جذب کنند، پول در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و در بودجه هم رقم بسیار خوبی برای این منظور پیش بینی شده است.
احمدی نژاد وسعت زمین های زیر کشت کشور را ۱۸ میلیون هکتار اعلام کرد و گفت: از این میان هشت میلیون هکتار به صورت آبی و ۱۰ میلیون دیم است و بررسی‌ها حاکی از آن است که ۱۸ میلیون هکتار زمین دیگر نیز قابلیت کشت دارد؛ بنابراین زمینه برای کار در بخش کشاورزی فراوان است.
رییس جمهوری همچنین با تاکید بر اهمیت بهره برداری صحیح از منابع آبی گفت: اگر شیوه‌های کشت، داشت و برداشت اصلاح شود، ایران می‌تواند به صادرکننده مهم محصولات کشاورزی تبدیل شود.
وی با تاکید بر ضرورت اهتمام به اصلاح شیوه های آبیاری اظهار داشت: دولت برای تغییر شیوه آبیاری در بخش کشاورزی هفت هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی پیش‌بینی کرده است.
احمدی نژاد به مدیران، دست‌اندرکاران و کشاورزان توصیه کرد که تا حد امکان کشاورزی را به سمت سیستم های آبیاری جدید سوق دهند.
رییس جمهوری با بیان اینکه بخش دیگر کار در کشور تولید نهال و درختکاری است، خطاب به حاضرین گفت: می‌دانید که درخت آب و هوا را تغییر می‌دهد و باعث جذب آب از آسمان می‌شود؛ ما می‌توانیم با تلاش در این بخش، به صادرکننده چوب تبدیل شویم.

** ضرورت بهره گیری از ظرفیت های بومی در توسعه کشاورزی
رییس جمهوری با اشاره به سکونت ۲۴ میلیون نفر از جمعیت کشور در روستاها تاکید کرد: باید برای توسعه بخش کشاورزی، از ظرفیت‌های عظیم بومی بهره بگیریم.
وی با اشاره به وجود ۶۰ هزار روستا در کشور اظهار داشت: ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی روستاها در سال‌های ۹۰ و ۹۱ در نظر گرفته شده است.
احمدی‌نژاد در پایان از دست‌اندرکاران حوزه کشاورزی و کشاورزان برتر کشور قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر