5

همه بازیکنان جنجال ساز لیگ دهم فوتبال کشور

  • کد خبر : 1640
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۳

اگر تا چند سال قبل عملکرد فنی و حواشی ستاره‌های فوتبال روی جلد مطبوعات رژه می‌رفتند، امروز دیگر خبری از ستاره‌ها نیست و حاشیه‌ها به سراغ بازیکنان متوسط و حتی ضعیف رفته‌اند. به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی «افکار» لیگ برتر فوتبال ایران پر است از توبیخ و اخطار و اخراج. آن قدر که می‌توان یک […]

اگر تا چند سال قبل عملکرد فنی و حواشی ستاره‌های فوتبال روی جلد مطبوعات رژه می‌رفتند، امروز دیگر خبری از ستاره‌ها نیست و حاشیه‌ها به سراغ بازیکنان متوسط و حتی ضعیف رفته‌اند.
همه بازیکنان جنجال ساز لیگ دهم فوتبال کشور

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی «افکار» لیگ برتر فوتبال ایران پر است از توبیخ و اخطار و اخراج. آن قدر که می‌توان یک تیم گردن کلفت از اخراجی‌های فصل جاری فوتبال ایران تشکیل داد. جالب است که اکثر بازیکنان مورد اشاره از با تجربه‌ها هستند و غالبا سابقه حضور در استقلال یا پرسپولیس را دارند. به این تیم بنگرید، آن قدر بازیکن دهان پرکن دارد که بتواند در کورس قهرمانی لیگ برتر جولان بدهد.

دروازه‌بان: علیرضا حقیقی( پرسپولیس) حسن هوری (نفت آبادان)

اگر کاسیمیرو از صنعت نفت اخراج نمی‌شد، بی‌تردید جایی برای هوری در این باشگاه نبود. هوری در پروژه سرنگونی کاسیمیرو نقش لیدر اصلی را ایفا کرد و سرمربی پرتغالی که به خوبی از این موضوع آگاه بود مجالی برای اخراج هوری نیافت. از اخراج نسبتا محترمانه علیرضا حقیقی از ترکیب اصلی پرسپولیس هم نمی‌توان بی‌تفاوت عبور کرد. دروازه‌بانی که یکی از شانس‌های حضور در جام ملتهای آسیا بود در مقطعی از فصل به طور کامل جایش را به رحمان احمدی داد و پس از اتفاقات بازی با شاهین بوشهر در تیررس کمیته انضباطی قرار گرفت. حقیقی البته از اواخر نیم فصل دوم به ترکیب پرسپولیس بازگشت و عملکرد قابل قبولی را به نمایش گذاشت.

مدافع راست: حسین کعبی (استیل‌آذین)

کعبی که در جریان پرونده‌های جنجالی اخیر فوتبال ایران همواره یکی از متهمان بوده از اواسط فصل با علی پروین مشکل پیدا کرد و به سکوها تبعید شد. انتظار می‌رفت کعبی در نیم فصل دوم در یک تیم شهرستانی بازی کند اما یک دسته گل و یک جعبه شیرینی قضیه را ختم به خیر کرد. کعبی در بازی با صبا و پس از رویت تابلوی تعویض مستقیم راهی رختکن شد تا مجددا به نیمکت ذخیره‌ها تبعید شود. او پس از بازگشت چندباره به تمرینات در اواخر فصل یک بار هم توسط یاوری کنار گذاشته شد اما این بار هم عذرخواهی کرد و برگشت.

مدافع وسط: رحمان رضایی (پیکان)

پس از باخت پیکان به استقلال، رحمان رضایی در مصاحبه با یکی از روزنامه‌ها سطح فنی علیدوستی، سرمربی پیکان را زیر سوال برد. او در رختکن هم بی‌محابا کادر فنی تیمش را زیر سوال برده بود. باشگاه در اولین گام رضایی را از حضور در تمرینات منع کرد و پس از برگزاری جلسات متعدد و عدم حضور در سه بازی متوالی، رحمان از بازی با فولاد به ترکیب پیکان بازگشت.

مدافع وسط: شیث رضایی (پرسپولیس)

تمام اخراجی‌های لیگ برتر فوتبال ایران باید کلاهشان را به احترام شیث رضایی از سر بردارند. شیث این فصل ۳ بار از پرسپولیس اخراج شد که دو مرتبه آن چندان جدی نبود. او ابتدا پس از بازی هفته دوم با صبا راهی نیمکت شد اما عملکرد نه چندان خوب جانشینانش باعث شد سریعا به ترکیب اصلی بازگردد. عملکرد شیث در بازی با استقلال و حواشی مسکوت مانده روزهای قبل از داربی، عامل دومین اخراج او بود. شاید در بازی با استقلال او تنها به دلیل اشتباه در یک صحنه اخراج شد اما کلکسیونی از اشتباهات در بازی با صبا و شکست غیر قابل تصور پرسپولیس یک اخراج دیگر را در پرونده شیث ثبت کرد. در بازی‌های دوستانه تورنمنت دوبی، شیث رضایی دوباره به ترکیب تیم برگشته بود اما در بازی با زنیت پس از تعویض با تماشاگران وارد درگیری شد تا این بار تا پایان فصل خانه نشین شود.

مدافع چپ: حسن اشجاری (استیل‌آذین)

در بازی نیم فصل اول استیل‌آذین با سایپا یکی از تماشاگران اشجاری را هدف گرفته بود و به محض اینکه او پا به توپ می‌شد الفاظ تحریک کننده‌ای را علیه این بازیکن به زبان می‌آورد. سرانجام در اوایل نیمه دوم کاسه صبر اشجاری لبریز شد و او با تماشاگر مذکور از داخل زمین چمن تسویه حساب کرد. صدای اشجاری به دلیل نزدیک بودن به گیرنده صدا به وضوح از تلویزیون پخش شد و…. باشگاه استیل‌آذین در اولین گام اشجاری را اخراج کرد اما پس از اتمام محرومیت ۳ جلسه‌ای که کمیته انضباطی در نظر گرفته بود، او به ترکیب تیم بازگشت و در سقوط این تیم به دسته پایین‌تر نقش ایفا کرد.

هافبک تهاجمی: علی کریمی (استیل‌آذین)

علی کریمی با پیش کشیدن بحث لباس بی‌کیفیت و امکانات ضعیف تمرینات، شمشیر را برای آجرلو از رو بست. مدیرعامل سابق باشگاه هم با متهم کردن کریمی به تظاهر به روزه خواری او را از استیل‌آذین اخراج کرد. خداحافظی آجرلو با استیل‌آذین پایان خوبی برای اولین اخراج کریمی بود. بار دوم در تعطیلات نیم فصل کریمی استیل‌آذینی‌ها را دور زد و در بازی دوستانه الاهلی مقابل میلان حاضر شد. این بار او به طور رسمی از باشگاه اخراج شد و در روزهایی که صحبت از پیوستن به پرسپولیس بود، راهی منطقه روهر آلمان و باشگاه شالکه شد.

هافبک تهاجمی: مجتبی جباری (استقلال)

در میانه‌های نیم فصل دوم جباری اولین بازیکنی بود که به طور رسمی از باشگاه استقلال اخراج شد. او به دلیل مصاحبه علیه اول تا آخر باشگاه استقلال از تیم کنار گذاشته شد اما وقتی استقلالی‌ها در آسیا به زمین سفت خوردند، جباری را برگرداندند. هرچند که شماره هشت هم نتوانست در لیگ قهرمانان آسیا استقلال را به دور بعد ببرد.

هافبک وسط: کریم باقری ( پرسپولیس)

کریم باقری از پرسپولیس اخراج نشد اما تبعید به نیمکت ذخیره‌ها برای یکی از بهترین بازیکنان دو دهه اخیر فوتبال ایران تفاوتی با اخراج نداشت. او حدود ۱۰ هفته این وضعیت را تحمل کرد و ناگهان از حضور در تمرینات پرسپولیس انصراف داد. جدایی کریم همان و از راه رسیدن دوران تیره و تار پرسپولایس هم همان. کریم در بازی فینال جام حذفی به نیمکت پرسپولیس بازگشت و در کنار سایر بازیکنان جام قهرمانی را بالای سر برد.

هافبک چپ: علیرضا نیکبخت واحدی (صبای قم)

حتی اگر خود نیکبخت هم به دنبال حاشیه نباشد معمولا حواشی به سراغ او می‌روند. در فصلی که گذشت به نظر می‌رسید او دیگر کاری به کار حواشی ندارد تا اینکه یک روز (یا به عبارت بهتر یک شب!) نیکبخت به جبران فصل بی‌حاشیه‌اش در صبا، کاری کرد که حتی فردوسی پور هم نتوانست در برنامه‌اش از آن پرده برداری کند. باشگاه صبا که نمی‌خواست درگیر یک پرونده جنجالی شود به سرعت نیکبخت را اخراج کرد. نیکبخت واحدی به این ترتیب فصلی بسیار کوتاه را پشت سر گذاشت.

مهاجم: صابر میرقربانی (پیکان قزوین)

میرقربانی در این فصل طی ۶۰۰ دقیقه حضور در زمین برای پیکان نه گل زد و نه پاس گل داد. میرقربانی بعد از بازی با استقلال در رختکن از خجالت علیدوستی درآمد. پیکانی‌ها هم که انگار منتظر چنین فرصتی بودند بلافاصله مهاجم مدعی و بی‌کیفیت خود را اخراج کردند. مهاجم اخراجی پیکان به این نکته معترض بود که سرمربی پیکان نام صحیح او را نمی‌داند و در تمرینات صادق قربان زاده صدایش می‌زند.

مهاجم: جواد کاظمیان (سپاهان اصفهان)

کاظمیان در بازگشت مجدد به ایران چندان آماده نشان نداد و از همان ابتدا شایعاتی مبنی بر نارضایتی قلعه‌نویی از او به گوش می‌رسید. در بازی با پاس همدان، تشکر او از تماشاگران اصفهانی مورد غضب قلعه نویی واقع شد و این ماجرا دقیقا مقابل دوربین یک برنامه تلویزیونی اتفاق افتاد. قلعه‌نویی که دنبال یک لغزش از کاظمیان بود پس از بازی با صبا او را اخراج کرد اما برخورد حرفه‌ای و سکوت کاظمیان خیلی زود او را به نیمکت سپاهان برگرداند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1640

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر