5

بیشترین آمار اخراج کارمندان در ماه سپتامبر در آمریکا

  • کد خبر : 16575
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۴

کارفرمایان آمریکایی آعلام کردند بیشترین آمار اخراج کارمندان در ماه سپتامبر مربوط به ارتش و بانکهای آمریکایی بوده است. به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ بر اساس این گزارش، میزان اخراج کارکنان به بالاترین میزان خود در دو سال گذشته یعنی دویست و دوازده درصد رسید. موسسه چلنجر، گری اند کریسمس Challenger, Gray & Christmas […]

کارفرمایان آمریکایی آعلام کردند بیشترین آمار اخراج کارمندان در ماه سپتامبر مربوط به ارتش و بانکهای آمریکایی بوده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ بر اساس این گزارش، میزان اخراج کارکنان به بالاترین میزان خود در دو سال گذشته یعنی دویست و دوازده درصد رسید. موسسه چلنجر، گری اند کریسمس Challenger, Gray & Christmas که در شیکاگو قرا دارد، اعلام کرد در ماه سپتامبر صد و پانزده هزار و هفتصد و سی کارمند آمریکایی از کار اخراج شدند. این در حالی است که این آمار در سپتامبر دو هزار و ده ، سی و هفت هزار و صد و پنجاه یک تن بوده است. تقریبا هفتاد درصد آمار مربوط به اخراج کارکنان دولتی مربوط به ارتش و بانک آمریکا بوده است.

“جان اِی” مدیر اجرایی موسسه چلنجر، گری اند کریسمس در بیانیه ای اعلام کرد:” در حالی که بیشترین آمار اخراج کارکنان مستقیما به مشکلات اقتصادی مرتبط نبود اما این مساله نشانه این است که اخراج کارکنان دولتی همچنان ادامه خواهد داشت.”

او گفت:” بانک آمریکا تنها بانکی نیست که با مشکل سقوط بازار مسکن دست و پنجه نرم می کند و با توجه به برنامه کاهش هزینه های فدرال، کاهش شمار کارکنان ارتش نیز تنها بخشی از مشکل عظیمی است که مردم آمریکا با آن روبرو هستند.”

بدین ترتیب افراد بسیار دیگری نیز به شمار جویندگان کار در بازار کساد آمریکا اضافه خواهند شد.

نظرسنجی پایگاه خبری بلومبرگ هم نشان داد نرخ بیکاری در آمریکا در ماه گذشته کاهش نیافت.

چلنجر در گزارش خود می افزاید در مقایسه با ماه اوت تعداد کارکنان اخراج شده صد و بیست و شش درصد افزایش یافت.

موسسات دولتی آمریکایی اعلام کردند در ماه سپتامبر پنجاه و چهار هزار و صد و هشتاد و دو کارمند توسط کارفرمایان خود اخراج شدند.

به گزارش موسسه چلنجر از این تعداد، پنجاه هزار نفر از کارکنان ارتش آمریکا بودند.

شرکت های اقتصادی آمریکایی هم اعلام کردند سی و یک هزار و صد و شصت و هفت تن از کارمندان خود را اخراج کرده اند که از نظر اخراج شمار کارکنان پس از ارتش در رتبه دوم قرار می گیرند.

بانک آمریکا روز دوازدهم سپتامبر اعلام کرد طی چند سال آینده سی هزار فرصت شغلی را حذف می کند.

این کاهش در شمار کارمندان – که ده درصد کل کارکندان بانک آمریکا را تشکیل می دهد – بخشی از طرحی است که بر اساس آن تا پایان سال دو هزار و سیزده سالانه باید حدود پنج میلیارد دلار از هزینه های بانک کاهش یابد.

بر اساس این گزارش کارفرمایان اعلام کردند قصد دارند هفتاد و شش هزار و پانصد و پنجاه و یک کارمند استخدام کنند اما این آمار بسیار کمتر از آمار استخدام در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است. در ماه سپتامبر سال دو هزار و ده کار فرمایان صدو بیست و سه هزار و هفتادو شش کارمند استخدام کرده بودند.

کارفرمایان در ماه سپتامبر شصت هزار فرصت شغلی ایجاد کردند. این در حالی است که به گزارش بلومبرگ، نرخ بیکاری در آمریکا نه ممیز یک دهم درصد است.

بن برنانکی رئیس بانک مرکزی آمریکا اخیرا اعلام کرد:” بانک مرکزی آمریکا تحولات اقتصادی را بدقت زیر نظر دارد و می کوشد اقدام بیشتری در جهت بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا انجام دهد.”

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر