3

دور جدید تحرکات برای حذف نام شهید خالد اسلامبولی

  • کد خبر : 16711
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰

ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام در محکومیت دور جدید تحرکات برای حذف نام شهید خالد اسلامبولی، بیانیه‌ای صادر کرد.

ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام در محکومیت دور جدید تحرکات برای حذف نام شهید خالد اسلامبولی، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش جهان متن کامل این بیانیه بدین شرح است:
بسم الله القاصم الجبارین

سی سال پیش در چنین روزی، ملت مسلمان مصر شاهد حماسه آفرینی جمعی از فرزندان پاکباخته خود بود که طی عملیاتی غرورآفرین، غیرت و شرافت ملت خود را به رخ جهانیان کشیدند و فرعونی را که با خیانت های بی شرمانه‌اش، موجب سرافکندگی ملت مصر و امت اسلامی شده بود به جهنم واصل کردند.

در روز ۱۴ مهر۱۳۶۰، شهید سروان خالد اسلامبولی و همرزمانش، طی عملیاتی شهادت طلبانه و با فریاد «الله اکبر»، قلب محمد انور سادات رئیس جمهور خائن مصر را هدف گرفتند و او را به سزای عقد قراداد ننگین کمپ دیوید و ضربه به پیکر مقاومت اسلامی و آرمان های امت اسلام رساندند و خود نیز پس از اسارت در قفس های آهنین فرعون نامبارکِ مصر و برگزاری دادگاه فاسد فرمایشی به شهادت رسیدند.

امروز در بیست و نهمین سالگرد آن عملیات غرور آفرین، ملت مسلمان مصر پس از تحمل سی سال مشقت و سرکوب و تحقیر در جامعه جهانی، با قیامی پر شور، شر شاگردِ وفادار سادات را از سر خود کم کرده و با انقلابی برخاسته از «بیداری اسلامی» رو در روی فرعونیان ایستاده و خواستار کرامت و عزت ِ به تاراج رفته خود هستند و چه زیباست که امروز حق آشکار گشته و آن چه را که ۳۰ سال قبل، خالد اسلامبولی و همرزمان شهیدش، با مسلسل های خود به فرعونیان اعلام کردند، امروز صدها هزار جوان مصری با مشت های گره کرده فریاد می‌کنند و با اشغال سفارت رژیم غاصب صهیونیستی از جنایتکاران و حامیان قصاب آنها تبری می‌جویند، و در همان حال چه عبرت آموز است این تصویر که فرعون مصر در قفس فولادین خودساخته به اسارت ملت اسلام در آمده است.

جمهوری اسلامی ایران در تمام ۳۰ سال گذشته، این افتخار را به نام خود ثبت کرده است که همواره در کنار توده‌های ملت ستم کشیده مصر و رویاروی فرعون نامبارک مصری قرار داشته و همواره خواهان بازگشت این کشور به خطوط مقدم مقاومت علیه متجاوزان صهیونیستی – آمریکایی بوده است.

نامگذاری یک خیابان بزرگ پایتخت ایران اسلامی به نام شهید خالد اسلامبولی و ایجاد مزار نمادین برای آن شهید در میان شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در قلب بهشت زهرای تهران، جلوه‌ای زیبا از طاغوت ستیزی ملت مسلمان ایران را به نمایش گذاشته و از این طریق پیوسته دشمنی عمیق ایران اسلامی با تمامی خیانت پیشگانی که کیان امت اسلام را به بازی می‌گیرند، به مستضعفان جهان یادآور شده است.

متاسفانه طی ده سال گذشته، جریاناتی منحرف از مسیر اصیل انقلاب اسلامی و رهبری آگاه و صادق که منافع سیاسی و اقتصادی خویش را در پیوند با رژیم طاغوتی مصر می‌دیدند، تلاش فراوان کردند تا با تغییر نام خیابان شهید خالد اسلامبولی، حسن نیت خود را به فرعون نامبارک نشان دهند و زمانی که در این مسیر با مخالفت مردم انقلابی و هوشیار ایران مواجه شدند، به تبلیغاتی دروغین و منحرف کننده علیه پیشگامان انقلابی و مسلمان مصری پرداختند و در این مسیر از هرگونه دروغ پردازی و اتهام پراکنی علیه شهید خالد اسلامبولی و همرزمان شهیدش کوتاهی نکردند.

اتهامات سراسر کذبی مانند «وهابی بودن»، «وابسته به القاعده بودن»، «ضد شیعه و شیعه کش بودن» و … همه و همه در این راستا به این گروه « السابقون انقلاب مصر» نسبت داده شد که افکار عمومی ملت مسلمان ایران، حساسیت خود را نسبت به تغییر نام خیابان شهید خالد اسلامبولی از دست بدهد و این جماعت روی گردانده از تعالیم و افکار خمینی بزرگ(ره)، به روبوسی و پالوده خوری با فرعون مصر بروند و آبروی ملت قهرمان ایران را به پای او قربانی کنند و هزاران شکرکه قهر الهی و طوفان بیداری اسلامی، تخت فرعون را سرنگون کرد و سیلی محکمی به گوش این سیاست بازانِ ساده اندیش نواخت.

متاسفانه با آن که امید می رفت، برق این سیلی، حضرات را بر سر عقل و غیرت انقلابی آنان را نیز به جوش آورد، ناباورانه شاهد بودیم که طی چند ماه گذشته، بار دیگر تریبون‌ها و رسانه‌های وابسته به آنان، اتهامات ناجوانمردانه و فضاسازی‌های مسموم خود را علیه شهید خالد اسلامبولی و عملیات غرورآفرین او آغاز کرده‌اند.

اظهارات بدیع و چندش آور افراد مشکوکی که هیچ شناختی نسبت به عقبه سیاسی و فرهنگی آنان وجود ندارد و به نام نمایندگی از انقلابیون و حتی شیعیان مصر به ایران آورده شده‌اند، علیه شهید خالد اسلامبولی، مصداق بارزی از تکاپوی جدید جریان‌هایی است که تمام تلاش آنان در جهت محو نمادهای استکبار ستیزی و طاغوت ستیزی از ایران اسلامی، سازمان دهی شده است.

ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام ، ضمن هشدار به این جریان‌ها تاکید می‌کند:

۱- عملیات اعدام انقلابی سادات خارج از چارچوب تشکیلات سازمانی و بر اساس یک تصمیم غیرتمندانه و شخصی شهید خالد اسلامبولی و یارانش طرح و اجرا شد؛ در حالی که سازمان جهاد اسلامی بر مبنای مستندات موجود، این اقدام را در آن زمان تایید نمی‌کرد.

۲- اتهاماتی از قبیل وهابی بودن سازمان «جهاد اسلامی» در زمانی که خالد اسلامبولی و یارانش در آن عضویت داشتند، دروغ محض است. پس از اعدام خالد و یارانش هم عملا این سازمان منحل گردید.

۳- اساسا اعتقادات مردم مسلمان و انقلابیون مصری با وهابیون (پیروان محمد عبدالوهاب که در عربستان حاکمیت دارند) بسیار متفاوت است و مردم مسلمان مصر در تمامی جهان عرب به عشق اهل بیت (صلوات الله علیهم) اشتهار دارند و وجود مزار منتسب به حضرت زینب کبری(علیها السلام) و زیارتگاه مقام راس الحسین (سلام الله علیه) در مصر که سالانه میلیون‌ها زائر مصری را پذیرا می‌شوند، نشانه‌های آشکاری از عدم ارتباط این مردم با فرقه استعماری «وهابیت» است. به قول یک نویسنده بزرگ مصری، عشق آنان به اهل بیت چنان است که بر پسر خود نام «حسنین» می نهند که جامع اسامی مبارک امام حسن و امام حسین(علیهما السلام) باشد و برای دختر خود جمع نام «فاطمه الزهرا»(سلام الله علیها» را برمی گزینند. ذکر این نکته نیز ضروری است که خالد اسلامبولی و یارانش در بیدادگاه رژیم مبارک، الگوگیری خود از قیام حضرت سیدالشهدا(صلوات الله علیه) را به صراحت ابراز کردند.

۴- این که بعضی از افراد این گروه ۲۵ سال بعد، برای رهایی از زندان مخوف رژیم فرعون، از اعتقادات گذشته خود ابراز پشیمانی کرده باشند، هیچ شائبه‌ای را متوجه مجریان اعدام انقلابی سادات نمی‌کند. به کسانی که چنین شبهات ناجوانمردانه‌ای را بیان می‌کنند باید گفت مگر انحراف برخی از یاران قدیمی امام خمینی از مسیر انقلاب اسلامی و قرار گرفتن آنان رویاروی نظام اسلامی، شک و تردیدی را متوجه اصالت و حقانیت مبارزات آن پیشوای راستین انقلابیون مسلمان می سازد؟! گذشت سالیان و دنیا طلبی انقلابیون و شکستن مقاومت چند تن از آنان در برابر فشارهای دیکتاتور و یا حتی مطالبات نفسانی، چه ارتباطی به کسانی دارد که با خون خود، حقانیت و خلوص نیتشان را به اثبات رساندند؟!

۵- اقدام این جوانان مسلمان و انقلابی اصولا بر باورهای مشترک تمام فرق اسلامی استوار است که همگی خائنین به مسلمین و کیان اسلامی را در صورت صدور حکم خاص از جانب علمای دین مستوجب مجازات می دانند و اعدام سادات چیزی جز عمل به این اصل مشترک نبوده است.

۶- نام شهید خالد اسلامبولی، همواره در میان مردم ایران ، مجرد از سازمان یا گروه خاصی شناخته شده و نمادی بوده است از غیرت اسلامی جوانانی که برای پاک کردن لکه ننگ خیانت یک طاغوت به اسلام، از زندگی شیرین و عافیت طلبانه دل بریده و دست به اسلحه بردند.

اکنون جای تاسف مضاعف است که علیرغم مواضع بسیار روشن و بدون ملاحظات دیپلماتیک حضرت امام راحل(ره) درباره قرارداد کمپ دیوید و خیانت سادات در امضای آن و حمایت از اقدام قهرمانانه شهید خالد و آرزوی سرنوشت مشابه برای جانشین سفاک سادات از سوی امام، این روزها آفت پلید حذف خالد به اردوگاه انقلابیون ایرانی هم نفوذ کرده و به موازات طرح زمزمه‌های بی‌منطق در حذف نام شهید از تارک خیابان خالد اسلامبولی که بواقع افتخاری برای ام القرای اسلام و همشهریان تهرانی است، ملاحظات مشکوک دیگری نیز مبنی بر لزوم حفظ حرمت سادات فاسد معدوم در ایران هم مطرح می‌شود! از سویی در تهران کنفرانسی با شرکت ده‌ها مدعو مصری مجهول الحال و مدعی، برگزار می‌گردد که حین اشاره یکی از سخنرانان محترم به ماجرای خیانت بار کمپ دیوید، برخی از آنان از کوره در می‌روند و به قاعده شعبان بی مخ، جلسه را در دفاع از سادات بهم می‌ریزند! و از سوی دیگر بعضی از افرادی که به برکت انقلاب ملت مصر، فرصت یافته و چند روزی راهی آن دیار شده‌اند، در بازگشت، از جایگاه رفیع سادات نزد ملت مصر سخن می‌گویند و حفظ احترام سادات متعهد به قرارداد ننگین کمپ دیوید را از ضروریات برقراری رابطه ایران و مصر می شمارند! و جالب این که گروهی نیز که هم این ادعاها را باور کرده و هم می خواهند در کوران بیداری اسلامی، انقلاب اسلامی ایران را صادر کنند، بر آن می‌شوند که در سالروز اعدام انقلابی سادات، مراسمی علیه قرارداد کمپ دیوید برگزار کنند و در آن مراقبت کنند که اسمی از خالد شهید و سادات لعین برده نشود تا ملت انقلابی(!) مصر دل آزرده نشوند! آیا بواقع این شناخت و انتظاری است که ملت مصر از ایران خمینی و خامنه‌ای و بیش از سی سال مبارزه ضداستکباری این ملت فدایی اسلام دارد؟! آیا حق این انقلاب جهانی اسلامی با صدور چنین شیر بی یال و دم و اشکمی ادا می‌شود؟!

ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام مشفقانه به این دوستان انقلابی و علاقمند به اثرگذاری در حوزه تحولات جهان اسلام توجه می دهد که از سه حالت خارج نیست؛ یا این دریافت عجیب از ملت مصر، که احتمالا منطبق با مشاهدات سی ساله ماموران اعزامی از سوی دولت ایران به مصر هم می باشد، مقرون به صحت است؛ آن گاه باید پذیرفت که مع الاسف سی سال سرکوب حقیقت و اختناق شدید و بمباران تبلیغاتی رژیم فاسد نامبارک ذلیل، در اذهان ملت مصر آثار سوء خود را نهاده وآنان را از آگاهی و فهم حقیقت ناتوان ساخته است.

در این صورت این وظیفه مردم پیشرو و آگاه ایران اسلامی است که با عرضه گنجینه معارف و تجارب انقلاب اصیل خود به آنان با چنین غفلت و ناآگاهی عمیقی به مبارزه برخیزند و خصوصا وظیفه جوانان فعال جهان اسلام است که به جای سقوط در مرداب این جهالت و دنباله روی از قربانیان فقر فرهنگی در مصر، قله‌های رفیع حقیقت و آرمان رهایی امت اسلام از چنگال صهیونیسم و حامیان آن را مطرح کرده و نوکران جنایتکاران غاصب و در راس آنان، سادات کثیف را افشا و رسوا کنند و سازشکاری با سیاست بازان و تسلیم با واقعیت ها را به مراجعی واگذارند که به طور خودجوش برای هرگونه عقب نشینی از آرمان های انقلاب اسلامی، آمادگی دارند!

حالت دوم وجود امکان ارتباط دوستان انقلابی و یا دستگاه دیپلماسی با کانال‌های غیرصادق در میان انقلابیون مصر است و در واقع این مطالبات، همان صدا و خواسته دولت مردان قبلی مصر است که کمافی السابق از حلقوم طرفداران سادات معدوم و مبارک ملعون که این بار لباس انقلابیون مصری به تن کرده اند، به گوش می‌رسد. طرح پیش شرط حذف نام شهید خالد از خیابان و ضرورت تکریم و حفظ احترام سادات، به صراحت پیشنهادی است که نشان از تداوم چرخش در بر همان پاشنه قبل و حاکمیت عمال اسرائیل در صحنه سیاسی انقلاب مصر دارد؛ که اگر چنین باشد آن گاه درست به همین جهت است که بایستی با تمام قوا و حتی بیش از گذشته بر حفظ این دستاورد انقلابی در ایران اصرار داشت و از آن پاسداری کرد.

حالت سوم حضور آمیزه‌ای از این دو دیدگاه در میان ملت مصر است که بدیهی است در چنین حالتی همسویی و همکلامی انقلابیون ایران، باید با دیدگاه مبتنی بر حق و عدالت باشد؛ نه آنچه سادات و مبارک با دستگاه سرکوب و از راه تحمیق رسانه های فاسد و وابسته بر بخشی از ملت مصر غالب کرده‌اند.

ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام ضمن پاسداشت مقام رفیع شهید خالد اسلامبولی و یاران مظلومش و تجلیل از اقدام پیشتازانه و شجاعانه این شیرمردان نهضت جهانی اسلام، و دعوت از همه فعالین جهان اسلام به همراهی در این مسیر، مقابله و مخالفت جدی خود را با طرح شوم و رسوای «عزت سادات و حذف خالد» در ایران اسلامی اعلام می‌کند.
این ستاد هر گونه انحراف از مواضع قاطع و بر حق مقام معظم رهبری در چارچوب آرمان رهایی قدس شریف و تمام اراضی اشغالی از لوث اشغالگران غاصب صهیونیست را در مسیر همسویی با استکبار جهانی و عمال فتنه‌گر آن ارزیابی کرده و کلیه مواضع مشکوک از جمله آنچه را در قبال پذیرش «طرح دو دولتی» در روز قدس و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح شد، که در گام اول به معنای پذیرش علنی موجودیت اسرائیل و در وهله دوم به معنای صرف نظر از ۸۰ درصد خاک فلسطین و تایید جریان سازش و سران خائن آن است، صراحتا و کاملا انحرافی دانسته و غفلت و بی اطلاعی(!) وزارت خارجه و مقامات عالی اجرایی را از مواضع بر حق و افتخارآمیز مقام معظم رهبری بشدت محکوم نموده و خواستار هشیاری مضاعف جوانان انقلابی در این عرصه خطیر است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16711

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر