2

دیوان محاسبات گزارشی از تخلفات جهانگیری در دوره وزارتش ندارد

  • کد خبر : 168329
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

اتهام زنی به معاون اول دولت یازدهم، پیش از طرح شکایت احمدی نژاد از وی با طرح ادعاهایی درباره دوران ریاست وی بر وزارت صنعت و معدن، کلید خورده بود.

به گزارش خبرآنلاین، اتهام زنندگان مدعی بودند که اسحاق جهانگیری در فاصله سالهای ۸۱ تا ۸۴، دریافت و پرداخت های خلاف قانون داشته است. کما اینکه روزنامه رسالت دو ماه پیش در سرمقاله ای به قلم محمدکاظم انبارلویی نوشته بود: « گفتنی است در یادداشت مورد ذکر نوشته شده بود: آقای رحمانی فضلی در زمان تصدی خود در دیوان محاسبات که تخلف آقای جهانگیری هنگام تصدی وزارت صنایع در سنوات ۸۱ تا ۸۴ را در پرونده ۸۴۱/۴۱۸/۲ط/ی به تاریخ ۲۰/۱۰/۸۹ در رصد داشته و دریافت و پرداخت‌های خلاف قانون منتهی به تضییع حقوق دولت را به مبلغ ۶۰٫۸۲۵٫۳۷۸٫۰۰۰ رصد کرده است.»

اما امروز دفتر معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به سرمقاله این روزنامه تحت عنوان “فایده سیاه نمایی چیست؟” (مورخ ۲۵/۳/۹۴) در جوابیه ای اعلام کرده است: ادعای مطرح در سرمقاله فوق الذکر، طی دو مرحله نامه نگاری خطاب به ریاست محترم دیوان محاسبات کشور استعلام شد. دیوان محاسبات کشور پس از بررسی کامل موضوع، طی دو نامه به شماره ۲۳/۱۱۳/۲۷۲/۸۶/م مورخ ۳/۴/۹۴ و نامه شماره ۲۵/۱۷۴/۹۴ مورخ ۶/۵/۹۴، پاسخ بررسی خود را اعلام کرده است.

در پاسخ اعلام شده است که تاکنون هیچ گاه، هیچ گونه ارجاعی از سوی محاکم حقوقی و قضائی از جمله دیوان محاسبات کشور در این مورد به شخص آقای دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، نه در سالهای پیشین و نه اکنون صورت نگرفته است و در نتیجه حکمی نیز در این مورد صادر و ابلاغ نشده است.

در پایان این جوابیه درخواست شده تا در راستای تنویر افکار عمومی و از میان بردن زمینه سوئی که برای پرداخت های ناروای رسانه ای و انتساب مطالب غیر واقع علیه جهانگیری معاون اول محترم رییس جمهور ایجاد شده است؛ اقدام شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=168329

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر