2

سگ خریدن در چه شرایطی جایز است؟

  • کد خبر : 16986
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۴

انتظار ما این است که همانگونه که مبارزه با فساد، بی‌بندوباری و رفتارهای ضداسلامی و ضدارزشی بر نیروی پلیس ارزش دارد و مهم است با حمل‌کنندگان سگ و خریداران وفروشندگان آن نیز برخورد شده و از این رویه جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه برخی افراد سگ‌های تزئینی را همراه خود دارند نوعی تأثر و تبعیت از فرهنگ منحط غرب است.

محمدتقی رهبر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره شیوع پدیده خرید و فروش سگ‌های معروف به جیبی در برخی از خیابان‌های شمال شهر گفت: در شرع مقدس اسلام سگ حیوانی نجس قلمداد شده است، مگر در چند مورد خاص.

وی ادامه داد: زمانی که موضوع نگهبانی از گله گوسفندان به میان می‌آید استفاده از سگ جایز است و خرید و فروش آن هم ایرادی ندارد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس تأکید کرد: مورد دوم زمانی است که یک خانه یا یک ویلا به دلیل شرایط خاص نیاز به تأمین امنیت دارد که صاحب آن جایز است از سگ استفاده کند. البته این مورد در زمانه فعلی زیاد نیست زیرا وسایل حفاظتی پیشرفته شده است.

محمدتقی رهبر تأکید کرد: خرید و فروش سگ یا نگهداری آن به عنوان سرگرمی و تفریح جایز نیست و این نوع اقدامات تبعیت از فرهنگ غربی است.

وی با اشاره به این مطلب که متأسفانه سگ در زندگی غربی‌ها جایگاهی مانند بچه‌شان دارد، گفت: متأسفانه در کشورمان هم دیده شده که بعضاً برخی از افراد متأثر از فرهنگ انحطاط یافته غربی سگ را هم‌خانه خود می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا لزومی دارد نیروی انتظامی با چنین رفتارهایی برخورد کند یا خیر، گفت: انتظار ما این است که همانگونه که مبارزه با فساد، بی‌بندوباری و رفتارهای ضداسلامی و ضدارزشی بر نیروی پلیس ارزش دارد و مهم است با حمل‌کنندگان سگ و خریداران و فروشندگان آن نیز برخورد شده و از این رویه جلوگیری کنند.

محمدتقی رهبر تأکید کرد: سگ‌ گردانی و خرید و فروش آن شرعاً جایز نیست و متأسفانه این یک تبعیت از فرهنگ بیگانه است که البته مأموران نیروی انتظامی در گزارش‌هایشان قید کرده‌اند که با این موارد تاکنون هم برخورد شده است./فارس

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16986

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر