4

دحوالارض روزی برای تقرب بندگان به خدا

  • کد خبر : 170114
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: دحوالارض روزی برای تقرب بندگان به خدا است و خداوند در این روز نظر لطف به بندگان دارد.

حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ۲۵ ذی‌القعده روز دحوالارض اظهار کرد: روز و شب دحوالارض از ایام‌الله پربرکت و مهم است، در روایات به روزه‌داری در روز دحوالارض دستور داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعمالی برای شب و روز دحوالارض تعیین شده، در این روز درهای رحمت الهی باز بوده و زمینه‌های ارتباط بندگان به خدا فراهم است، زیرا روزی است که نخستین نقطه زمین پدیدار شده است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه بخش‌های دیگر زمین از مکان کعبه گسترش پیدا کرده است، گفت: در آیات مختلف معنای دحوالارض تفسیر شده و رحمت الهی در این روز بر بندگان نازل شده است.

وی خاطرنشان کرد: دحوالارض روزی برای تقرب به خدا است و خداوند در این روز نظر لطف به بندگان دارد و اعمال دحوالارض در کتب مفاتیح ذکر شده است.

رجبی یادآور شد: اعمال عبادی به معنای خاص یا عام سبب تقرب به خداوند می‌شود، در روایات نقل شده، کسی که این اعمال را انجام دهد ثواب ۱۰۰ سال روزه‌داری و شب زنده‌داری نصیبش می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه باید فرصت دحوالارض غنیمت شمرده شود و بیشترین بهره‌برداری از این روز و شب صورت گیرد، گفت: در روایت آمده است که روزهایی وجود دارد که نسیم رحمت الهی می‌وزد، بنابراین باید خود را در مسیر این نسیم قرار دهیم.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: باید در انتظار این ایام باشیم و با آمادگی کامل از آن بهره بگیریم و یکی از کارهای خوبی که رسانه‌ها می‌توانند انجام دهند، این است که فعالیتی صورت گیرد تا مردم متوجه این ایام و فرصت‌های گرانبها شوند و خود را در معرض این نسیم قرار دهند، زیرا این نسیم در عمق جان آنها معنویت می‌آفریند.

وی یادآور شد: اگر بندگان از چنین ایامی غفلت کنند، این فرصت‌ها مانند ابرهایی که با سرعت عبور می‌کنند از دست می‌روند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=170114

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]