1

معاونت دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر فعال شود

  • کد خبر : 170382
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰

دادستان کل کشور فعال شدن معاونت دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر در وزارت امور خارجه را خواستار شد.

افق نیوز/ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه نشست نمایندگان ستاد مواد مخدر منطقه ای شرق و جنوب شرق کشور  در جمع خبرنگاران با طرح سؤالی از سازمان‌های بین المللی و سازمان ملل افزود: این سازمان ها در جلسات مربوط به مواد مخدر و یا آتش زدن آن از مسئولان ما قدردانی و از ما به عنوان فعال در امر مبارزه با مواد مخدر یاد می‌کنند اما در قطعنامه هایشان، جمهوری اسلامی ایران را به علت برخورد قاطع با قاچاقچیان محکوم می کنند.

وی این برخوردها را متناقض دانست و گفت: کشورهای اروپایی نمی توانند در  این زمینه پاسخگو باشند چون جمهوری اسلامی خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و با همه ظرفیت در این عرصه حضور دارد و از تمام نیروهای انسانی خود نیز استفاده کرده است.

رئیسی افزود: اگر مواد مخدر رها شود قطعاً به کشورهای اروپایی راه پیدا می کند در  واقع بسیاری از قاچاقچیان می خواهند از ایران به عنوان یک معبر استفاده و به کشورهای اروپایی، مواد مخدر را قاچاق کنند که اگر جمهوری اسلامی در این زمینه سست عمل کند تمام اروپا غرق در مواد مخدر می شود.

وی گفت: آنها به جای حمایت و قدردانی واقعی از جمهوری اسلامی ایران حتی یک حرکت صوری نیز انجام نمی‌دهند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه کاری که ما انجام می دهیم برای قدردانی نیست، افزود: مبارزه با مواد مخدر برای ما وظیفه‌ای الهی و شرعی است و در این مبارزه هرگز سست نمی شویم.

رئیسی خاطر نشان کرد: آنها بدانند در امر مبارزه با مواد مخدر دچار یک دوگانگی  هستند و هرگز نمی توانند پاسخگو باشند.

دادستان کل کشور در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مبنی بر اینکه با توجه به اینکه مواد مخدر از جرائم سازمان یافته است در سطح بین المللی چه کارهایی انجام داده اید؟ گفت: در ارتباط با بخش‌های بین‌المللی،  وزارت امور خارجه یکی از اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر است یعنی علاوه بر بخش‌های انتظامی و قضائی یک بخش دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز مهمترین معضل در کشور بحث مبارزه با مواد مخدر است، افزود: سرمنشأ آسیب‌هایی مانند طلاق و سرقت در بیشتر مواقع مواد مخدر است.

دادستان کل کشور گفت: جا دارد بحث دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر در سطح حوزه یک معاونت در وزارت امور خارجه فعال شود.

رئیسی افزود: ما امروز قربانی مبارزه با مواد مخدر هستیم چرا که خط مقدم مبارزه با این مواد، جمهوری اسلامی ایران است.

وی در زمینه های بین المللی به پیگیری‌هایی ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: این پیگیری‌ها کافی نیست و ضرورت است برای فعال کردن مبارزه با مواد مخدر حرکت جدی شود.

رئیسی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا مجازات اعدام قاچاقچیان حذف شده است یا نه؟ گفت: برای مجازات‌هایی هم که در قانون پیش بینی شده تجدید نظری صورت نگرفته فقط در آئین دادرسی کیفری برای روند تأیید این احکام ساز و کار جدیدی پیش بینی شده است.

وی افزود: به هیچ عنوان از مجازاتی که در قانون پیش بینی شده نه کاسته می شود و نه تخفیفی به وجود می آید.

رئیسی در ادامه در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا پرونده قضائی بزرگ پیرامون مواد مخدر در دست بررسی است یا خیر؟ گفت: پرونده‌های قضائی در سراسر کشور و شعبات ویژه وجود دارد که رسیدگی می شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه کارهای اطلاعاتی و امنیتی، سازمان و شبکه‌های کلان مواد مخدر را به دام خواهد انداخت، گفت: اگر به سراغ باندهای کلان مواد مخدر می‌رویم باید از امکانات بیشتری استفاده کنیم.

رئیسی با اشاره به پیگیریهای پرونده های کلان قاچاق مواد مخدر افزود: این پرونده ها در بخشهای اطلاعاتی دنبال می‌شود.

وی گفت: افراد شرور و باسابقه و با حجم بالای مواد مخدر در این پرونده ها پیگیری می شوند و این پرونده ها طبق قانون در حال رسیدگی است.

رئیسی درباره موضوع فیلترینگ تلگرام که در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه بررسی می شود، گفت:‌ شورای عالی فضای مجازی با حکم مقام معظم رهبری آغاز به کار کرده است و در نخستین جلسه این شورا، مباحث فضای مجازی و تهدیدات آن بررسی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=170382

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]