2

طراحی دوره‌های خاص برای جذب دانشجوی خارجی در دانشگاههای پزشکی

  • کد خبر : 172863
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۹:۱۰

معاون آموزشی وزارت بهداشت از طراحی دوره های خاص آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی برای جذب دانشجویان خارجی خبر داد و گفت: بر اساس این برنامه برخی دانشگاهها اجازه خاص در تربیت دانشجو دریافت می کنند.

دکتر باقر لاریجانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ما فکر می کنیم که در دوره پساتحریم آموزش پزشکی ما در ایران می تواند خیلی بهتر از گذشته بین المللی شود.

وی افزود: در این زمینه کارهای زیادی در حال انجام است و برای این کار یکی از فعالیت هایی که انجام شده ایجاد بستر EducationIran است.

لاریجانی یادآور شد: برنامه های درسی آموزشی در علوم پزشکی به انگلیسی ترجمه می شود و به زودی بر روی سایت وزارت بهداشت قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مجوزهای خاصی به برخی دانشگاه های علوم پزشکی برای جذب دانشجویان خارجی داده می شود. این مجوزها چارچوب خاصی را طراحی و دوره هایی را برای دانشجویان خارجی تدوین می کند.

لاریجانی اظهار داشت: همچنین قراردادهای راهبردی با برخی کشورهای فارسی زبان منطقه برای تربیت دانشجویان خارجی بسته ایم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: مجموعه این اقدامات برای این است که آموزش پزشکی در عرصه بین المللی حضور بیشتری پیدا کند.

پروژه EducationIRAN پروژه‌ مشترک میان وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران است. با راه‌اندازی این پورتال مسیر ورود دانشگاه‌های برتر کشور به پروژه بین المللی سازی فراهم می شود.

رویکرد اصلی ایجاد پورتال EducationIRAN جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور است تا ورود و خروج متقاضی جهت انتخاب رشته، تعیین مقاطع و دانشگاه مورد نظر در نهایت سادگی و در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

این پورتال در دو بخش دانشگاه‌ها و دانشجویان طرح‌ریزی شده است که بخش دانشگاه‌ها با ورود آن‌ها و آماده سازی اطلاعات مورد نظر متقاضیان فعال خواهد شد. بعد از نمایان شدن اطلاعات در این پورتال متقاضیان می‌توانند در همان ابتدا با توجه علاقمندی‌شان درخواست خود را ارائه دهند و یا با استفاده از موتور جستجو و ورود کلمات کلیدی، اطلاعات لازم در زمینه رشته‌ها، مقاطع و دانشگاه‌ها را کسب کنند.

این پورتال به زبان انگلیسی راه اندازی می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=172863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر