1

خودروسازها به مردم بدهکارند

  • کد خبر : 172912
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴

عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم سپیدان در مجلس درباره شرایط کنونی صنعت خودروی کشور گفت: دولت با اعمال تعرفه های گمرکی، واردات خودرو های خارجی را محدود کرده است. لذا خودروسازهای داخلی در مقوله کیفیت، به مردم بدهکارند و باید در جهت ارتقای کیفیت محصولات خود گام بردارند.

سید عنایت الله هاشمی در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی صدای صنعت گفت: در شرایط تحریم،‌ قطعات مورد نیاز صنعت خودرو با واسطه وارد کشور می شد که این امر موجب افزایش قیمت قطعات خودرو و به تبع آن افزایش قیمت نهایی خودرو می گشت. لذا با برچیده شدن تحریم ها، قیمت مواد اولیه طبیعتا کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در دوران پساتحریم، واردات قطعات خودرو منحصر به کشور چین نخواهد بود. کشورهای اروپایی برای حضور در صنعت خودروی کشور اعلام آمادگی کرده اند؛ با این تفاسیر، می توانیم در آینده شاهد ارتقای کیفیت خودروها باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه سازمان استاندارد باید در جهت ارتقای کیفیت خودروها، نظارت کافی را بر خودروهای تولید داخل اعمال کند، اظهار داشت: سازمان استاندارد باید با استفاده از بازرسان خود، بر کیفیت خودروهای تولید داخل نظارت کند، نه اینکه نظارت بر کیفیت خودروها توسط خود خودروسازها صورت پذیرد.

هاشمی در پایان درباره صحبت های مدیرعامل ایران خودرو که عنوان کرده بود به هیچکس بدهکار نیستیم، گفت: خودروسازها به مردم بدهکارند؛ چرا که دولت با اعمال تعرفه های گمرکی، واردات خودرو های خارجی را محدود کرده است. لذا خودروسازهای داخلی در مقوله کیفیت، به مردم بدهکارند و باید در جهت ارتقای کیفیت محصولات خود گام بردارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=172912

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]