3

مهمانپرست:در غرب نوعی سوء استفاده از آزادی بیان می شود

  • کد خبر : 17322
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: غربی ها واژه های مقدسی از جمله آزادی ، دموکراسی ،‌ حقوق بشر و مبارزه با تروریسم را تعریف می کنند اما به هیچ یک از آنها عمل نمی کنند. به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ رامین مهمانپرست در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری آریا درباره اقدام […]

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: غربی ها واژه های مقدسی از جمله آزادی ، دموکراسی ،‌ حقوق بشر و مبارزه با تروریسم را تعریف می کنند اما به هیچ یک از آنها عمل نمی کنند.
به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ رامین مهمانپرست در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری آریا درباره اقدام ایران در قبال انتشار پوستری از سوی دانشجویان نروژی در توهین به جمهوری اسلامی ایران افزود: چنین اقداماتی در برخی کشورهای غربی رخ داده است و غربی ها به بهانه آزادی بیان به مقدسات مردم دنیا و پیروان ادیان الهی اهانت می کنند.

وی گفت: آنها به ارزش های کشوری توهین و هنگامی که اعتراض می شود ادعا می کنند آزادی بیان وجود دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در غرب نوعی سوء استفاده از آزادی بیان می شود که تداوم آن موجب از بین رفتن حرمت ها و ارزش های اعتقادی ملت ها خواهد شد.

مهمانپرست گفت: جمهوری اسلامی ایران اعتراض خود را به چنین اقداماتی انجام می دهد و با وزارت امور خارجه با سفارت این کشورها تماس برقرار و تذکر داده می شود.

وی افزود: آن چه در این میان اهمیت دارد روشن شدن افکار عمومی از تعریف واژه هایی است که غرب مدعی آن است ولی در عمل رفتار دو گانه دارد.

مهمانپرست ادامه داد: این واژه ها در شرایطی مطرح می شود که شاهد نقض آن از سوی مقامات غربی هستیم.

وی گفت: یکی از این موارد ، مبارزه با تروریسم است که آنها هر کشوری را به راحتی متهم به ارتباط با تروریسم می کنند در صورتی که به عنوان مثال جمهوری اسلامی ایران خود بزرگ ترین قربانی تروریسم است و بیشترین تلاش را برای مبارزه با آن داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طلایه دار مبارزه با تروریسم است گفت: به همین منظور نشستی نیز در تهران برگزار کردیم اما مقامات غربی در حالی ادعای مبارزه با تروریسم را مطرح می کنند که بزرگ ترین حامیان گروه های تروریستی در خاک کشور آنها حضور دارند.

مهمانپرست افزود: گروهک منافقین با بیش از۱۶ هزار پرونده ترور در کدام کشورها اجازه فعالیت آزادانه دارد؟ کدام کشورها نماینده ویژه تعیین کردند تا از منافقین مستقر در پادگان اشرف حمایت ویژه داشته باشند؟ کدام کشوربود که از جنایت باند ریگی در استان سیستان و بلوچستان حمایت می کرد؟ چرا نام منافقین از فهرست گروه های تروریستی خارج می شود؟

وی گفت: اینها اتهاماتی است که به کشورهای غربی وارد است ؛ این چه نوع آزادی است که آنها اجازه می دهند به پیامبر(ص) و یا قرآن کتاب آسمانی مسلمانان بی احترامی و اهانت شود؟

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: کدام آزادی اجازه توهین به ارزش های الهی را می دهد و این چه حقوق بشری است که درباره فردی که متهم به قتل است و مجازات می شود ، فریاد حمایت از حقوق بشر سر می دهند.

مهمانپرست گفت: در شرایطی که بیش از چند هزار زن و کودک بیگانه در غزه به دست عوامل رژیم صهیونیستی به شهادت می رسند حاضر نمی شوند آن را محکوم کنند.

وی افزود: این چه حمایت از حقوق بشر است که آمریکایی ها ۱۱۰ هزار نفر از مردم بی گناه افغانستان را می کشند و به بهانه مبارزه با تروریسم حضور نظامی خود را در این کشور ادامه می دهند؟

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این چه نوع حمایت از حقوق بشر است که هنوز زندان گوانتانامو به فعالیت خود ادامه می دهد و شکنجه های غیرانسانی در آنجا وجود دارد ؟

مهمانپرست افزود: نمونه های فراوانی از شکنجه ها در زندان ابوغریب و بگرام وجود دارد که همین مدعیان حقوق بشر در سراسر دنیا دنبال می کنند.

وی گفت: متأسفیم که از واژه های مقدس سوء استفاده می شود و به بهانه حمایت از حقوق بشر و موضوعاتی که نزد افکار عمومی قابل احترام است ، رفتار غیرانسانی صورت می گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر