9

خیزهایی برای مشارکت حداکثری مردم درانتخابات آینده برداشته شده

  • کد خبر : 17358
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳

فاطمه آلیا گفت: رقابت مردم در این راستا خواهد بود که با استفاده ازتجارب هشت مجلس گذشته، بهترین‌ها را برای مجلس نهم انتخاب کنند. فاطمه آلیا اظهارداشت:همیشه فعالیت‌هایی پیش از شروع مراحل رسمی و قانونی انتخابات وجود داشته است.از سال گذشته نیز خبرهایی به گوش می‌رسید و شنیده می‌شد که برخی افراد حقیقی و حقوقی […]

فاطمه آلیا گفت: رقابت مردم در این راستا خواهد بود که با استفاده ازتجارب هشت مجلس گذشته، بهترین‌ها را برای مجلس نهم انتخاب کنند.

فاطمه آلیا اظهارداشت:همیشه فعالیت‌هایی پیش از شروع مراحل رسمی و قانونی انتخابات وجود داشته است.از سال گذشته نیز خبرهایی به گوش می‌رسید و شنیده می‌شد که برخی افراد حقیقی و حقوقی تبلیغات زودرسی را آغاز کرده‌اند اما موضوع مهم از نظر من اصل مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو است.

 وی افزود:به نظر می‌رسد خیزهایی برای مشارکت حداکثری مردم درانتخابات آینده برداشته شده،چرا که انتخابات در کشور ما یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است و حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیز نشان دهنده مقبولیت نظام و پشتوانه‌ی مردمی آن است.

 نماینده مردم تهران درمجلس یادآور شد:درحال حاضر تلاشی در مجموعه اصولگرایان تحت عنوان ۸+۷ شکل گرفته که بیشتر عزم آن، نزدیک شدن احزاب اصولگرا به یکدیگر است، در واقع احزاب سیاسی مطرح اصولگرا در این ترکیب نمایندگانی دارند که برای رسیدن به وحدت ولو وحدت حداقلی تلاش می‌کنند، در این میان عزم و اراده‌ای نیز بین خود مردم برای شرکت در انتخابات وجود دارد.

 این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد:به نظر می‌رسد که رقابت اصلی در مجموعه‌ی طیف اصولگرایان و بخشی از اصلاح‌طلبانی باشد که مواضع خود را شفاف کرده‌اند؛ اصلاح‌طلبانی که در جریان فتنه ۸۸ سکوت نکرده‌ و آن را محکوم کردند، مشکل قانونی برای تعیین صلاحیت ندارند، و در انتخابات حضور می‌یابند.

 آلیا با تاکید براینکه شورای نگهبان در مورد افرادی که در فتنه ۸۸ مشارکت و همکاری داشته و یا به هر شکلی در تقویت آن دست داشته‌اند، تامل خواهد کرد، افزود:درمقابل طیفی از اصلاح‌طلبان نیز هستند که التزام خود را به فرمایشات رهبری نشان داده و جریان فتنه ۸۸ وعملکرد سردمداران آن را محکوم کرده‌اند، این افراد در انتخابات آینده حضور پیدا خواهند کرد.

 این نماینده اصولگرای مجلس با بیان این‌که مردم درانتخابات مجلس نهم رقابت پرشوری خواهند داشت، گفت: رقابت مردم در این راستا خواهد بود که با استفاده ازتجارب هشت مجلس گذشته، بهترین‌ها را برای مجلس نهم انتخاب کنند.

 وی در پایان با بیان این‌که بر اساس نظرسنجی‌های موثق، گرایش عمومی مردم به سوی اصولگرایان است، گفت: به طور کلی عرصه‌ی انتخابات آزاد است و کسانی که طبق قانون اساسی واجد شرایط هستند و از نظر احراز صلاحیت مشکلی ندارند می‌توانند حضور پیدا کنند؛ بنابراین در این فضای آزاد این مردم هستند که رای می‌دهند و هر که را شایسته بدانند، برای خدمتگزاری در مجلس انتخاب می‌کنند.

منبع:  ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]