2

مردم سوریه تصمیم‌گیرنده اصلی در مورد دولت این کشور هستند

  • کد خبر : 173758
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان محور تمام شرارت هایی است که در منطقه انجام شده است از جمله بحران سوریه، بحرین و یمن که به صورت مستقیم انجام شده است.

باقر حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ادعاهای روز گذشته وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه ایران باعث وخامت بحران سوریه شده است گفت: عربستان محور تمام شرارت هایی است که در منطقه انجام شده است از جمله بحران سوریه، بحرین و یمن که به صورت مستقیم انجام شده است.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس ادامه داد: آنچه تا کنون جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه عمل کرده دفاع از حقوق مردم این کشور و تاکید بر حق تعیین سرنوشت مردم سوریه است.

وی با اشاره به اینکه ایران معتقد به عدم تصمیم گیری دیگران در مورد سرنوشت مردم سوریه است تصریح کرد: این در حالی است که  عربستان به دنبال این است که  در سوریه هم یک حکومت مزدور مانند خودشان بر سر کار بیاید تا بتوانند اهداف رژیم صهیونیستی و آمریکا را تامین کنند .

حسینی تصریح کرد: همه می دانند متاسفانه عربستانی  که دو تا از مهمترین و مقدس ترین مکان جهان اسلام در آنجا قرار دارد و باید محور وحدت میان مسلمانان و حمایت از انها باشد به مرکز ایجاد تفرقه و دشمنی بین مسلمان ها تبدیل شده است.

این نماینده مجلس گفت: تمام شرارت ها در جهان اسلام و حمایت از دشمنان اسلام کار عربستان است و  ادعاهای آنها در مورد نقش ایران در وخامت بحران سوریه بی اساس است.

وی گفت: بهتر است در مورد سرنوشت سوریه از خود مردم سوریه نظرخواهی شود به دلیل اینکه آنها قیم نمی خواهند و می توانند اظهار نظر کنند .

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود:  ایران نقش خوبی برای خدمت به مردم سوریه داشته واز حقوق آنها دفاع می کند.

عدال الجبیر وزیر خارجه عربستان روز گذشته و در کنفرانس امنیتی در بحرین ادعا کرد که ایران باعث وخامت بحران سوریه شده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=173758

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر