3

گزارش خواندنی ماهنامه ارتش آمریکا از پهپادهای ایرانی

  • کد خبر : 174118
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

ماهنامه ویژه ارتش آمریکا در گزارشی نوشت: اعلام مداوم برنامه‌های پهپادی جمهوری اسلامی مبین این نکته است که سپاه پاسداران ایران توسعه این تجهیزات را ادامه داده و خواهان برابری با قدرت‌های دیگر است.

«ماهنامه ارتش امریکا» در تازه‌ترین گزارش خود پیرامون «توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ساخت و توسعه پهپادها» نوشت: شاید هیچ بخشی چون برنامه توسعه پهپادها در زرادخانه ایران پیشرفت سریعی نداشته است. شاید ایرانی‌ها  درباره مهندسی معکوس خود در زمینه پهپاد آمریکایی «آرکیو ۱۷۰» مبالغه کنند اما تلویزیون و رسانه‌های این کشور تصاویر پهپادهای مختلفی را به نمایش می‌گذارند.

بر اساس این گزارش، ایران در سال ۲۰۱۰ پهپاد برد بلند «کرار» را رونمایی کرد و ۲ سال بعد پهپاد «شاهد» ۱۲۹ با قابلیت پروازهای طولانی و ماندگاری در آسمان را به نمایش گذاشت و در سال ۲۰۱۳ پهپاد «فطروس» با قابلیت شلیک موشک‌های هوا به سطح و پرواز ۲۵۰۰۰ پایی و بردی برابر با ۱۳۰۰ مایل را به نمایش گذاشت.

در همان سال ایران تولید انبوه پهپاد تجسسی «یاسر» که سقف پروازش ۱۵۰۰۰ هزار پا است و بردی معادل ۱۲۰ مایل دارد را آغاز کرد. اینک پهپادهای ایران با بردی نزدیک به ۲۰۰۰ مایل اسرائیل و شرق مدیترانه را به خوبی زیر حملات خود دارند.

تصویر به نمایش درآمده از پهپاد ابابیل در ماهنامه ارتش آمریکا

ماهنامه مذکور در ادامه نوشت: سخنان سردار سرتیپ «حسین سلامی» جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره توسعه موشکی ایران و پهپادهای پیشرفته بسیار نگران کننده است. سلامی در سخنان اخیر خود بدون اشاره به نمونه ویژه به انواعی از این پهپادها اشاره کرد که بردی نزدیک به ۲۰۰۰ مایل دارند و قادرند به اسرائیل و شرق مدیترانه حمله کنند. این ماهنامه همچنین به ذکر گزیده ای از سخنان سردار سلامی پرداخت که گفته بود, موشک‌های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین جمهوری اسلامی همه پایگاه‌های آمریکا که هواپیماهایش به حریم هوایی ایران دسترسی دارند و نیز ناوهای هواپیمابر آمریکا را به راحتی در پوشش حملات خود دارند و ایران همچنین پهپادی جدید با برد ۳ هزار کیلومتر (۱۸۶۴ مایل) با قابلیت رفت و برگشت دارد که هم‌زمان قادر به عملیات تجسسی و جنگی است.

ماهنامه ارتش آمریکا با انتشار تصویری از پهپاد «ابابیل» نوشت: اعلام مداوم هر چند ماه برنامه‌های پهپادی ایران مبین این نکته است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر توسعه این تجهیزات تاکید داشته و آن را ادامه می‌دهد و خواهان برابری با قدرت‌های دیگر در این مقوله است.

در انتهای این گزارش آمده است: تخصص بودجه و فن‌آوری بیشتر به بدنه سپاه پاسداران همزمان با کاهش انزوای این کشور احتمالا مبین این نکته است که سپاه پاسداران ایران تحقیقات کنونی قدرتمند خود در زمینه پهپادها و توسعه آن‌هارا در آینده حتی با شتاب بیشتر ادامه خواهد داد./فارس

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=174118

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر