5

حاشیه های نامه تند احمدی نژاد به مجلس

  • کد خبر : 1742
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴

عماد حسینی گفت: با این شیوه معرفی وزیر ورزش، در مراسم رأی اعتماد شرکت نمی‌کنم/ رئیس مجلس در پاسخ به سخنان حسینی گفت: اعتبار مجلس با این نامه‌‎نگاری‌ها به وجود نیاوده است که با آن پایین بیاید. به گزارش افق “امیدوار رضایی میرقائد” نامه معرفی “حمید سجادی” به عنوان وزیر ورزش و جوانان را اعلام […]

عماد حسینی گفت: با این شیوه معرفی وزیر ورزش، در مراسم رأی اعتماد شرکت نمی‌کنم/ رئیس مجلس در پاسخ به سخنان حسینی گفت: اعتبار مجلس با این نامه‌‎نگاری‌ها به وجود نیاوده است که با آن پایین بیاید.

به گزارش افق “امیدوار رضایی میرقائد” نامه معرفی “حمید سجادی” به عنوان وزیر ورزش و جوانان را اعلام وصول و قرائت کرد.

بدنبال نامه انتفادی و تند رئیس جمهور نمایندگان مجلس انتقادات فراوانی نسبت به این طرز نامه نگاری کردند که حاشیه های این معرفی به مرور تکمیل می گردد:

توکلی: برای اداره کشور کارکنیم نه پیکار

احمد توکلی در تذکر آیین‌نامه‌ای خود، درباره تاخیر ۶ ماهه دولت در معرفی وزیر ورزش و جوانان، خطاب به رئیس جمهور، گفت: اداره عاقلانه امور کشور ایجاب می‌کند که باید همگی کار کنیم، نه پیکار

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق قانون اساسی دولت اگر ابهامی در قوانین دارد، باید از مجلس تفسیر قانون را درخواست کند.

وی با بیان اینکه ۶ ماه از تصویب طرح تشکیل وزارت ورزش و امور جوانان گذشته است، ادامه داد: هنوز احمدی‌نژاد برای این وزارتخانه شخصی را معرفی نکرده و این خلاف قانون است.

توکلی تاکید کرد: آقای احمدی‌نژاد باید بداند که کشور را با عقلانیت می‌شود اداره کرد.

وی افزود: برای اداره کشور باید کار کنیم نه پیکار.

این نماینده اظهار کرد: اینکه بعد از ۶ ماه تازه به فکر احمدی‌نژاد رسیده که به طرح مجلس ایراد بگیرد جای تعجب دارد، البته شاید دیشب این طرح و ایرادها به ایشان الهام شده باشد که امروز تازه وزیر معرفی کرده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید به جای اتهام‌زنی، روال قانونی مسائل را در پیش بگیرد، درخواست کرد که رئیس مجلس از حقوق مجلس و نمایندگان دفاع کند و مسئله‌ای را که مجلس، شورای نگهبان و رهبری بر آن تاکید دارند، در اولویت اصلی انجام دهد.

اگر ایرادی به طرح مصوب مجلس وجود داشت، شورای نگهبان آن را تشخیص می‌داد.

“علی لاریجانی” در پاسخ به تذکر “احمد توکلی” درباره نحوه معرفی وزیر ورزش و جوانان، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری تاکید کردند، مصوبه‌های قانونی مجلس باید بدون بهانه‌گیری از سوی دولت اجرا شود.

وی تاخیر دولت در معرفی وزیر ورزش را تخلف برشمرد و گفت: اگر ایرادی به طرح مصوب مجلس وجود داشت، شورای نگهبان آن را تشخیص می‌داد.

لاریجانی تاکید کرد: از شورای نگهبان که بالاتر نداریم؛ بنابراین ایرادهای دولت به طرح مصوب مجلس درباره تشکیل وزارت ورزش و جوانان قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: هیچ ابهامی در قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان وجود ندارد و حتی اگر ابهامی هم در این زمینه باشد باید به‌صورت قانونی و متعارف از مجلس درخواست تفسیر کند.

 

وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت ورزش در مجلس رای نخواهد آورد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، نامه احمدی نژاد به مجلس درباره وزارت ورزش و جوانان را نوعی بدعت و اقدامی غیرمتعارف برشمرد و گفت: مجلس هیچ گاه اختیاراتش را کاهش نمی دهد و به طور قطع وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری رای نخواهد آورد.

“جواد جهانگیرزاده” با بیان اینکه ما آقای رئیس جمهوری را دوست داریم و می خواهیم که در مجلس نیز محترم و عزیز باشند، گفت: اما اقدامی که آقای احمدی نژاد کرد، به طور قطع دخالت در مسئولیت سایر قوا است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس، ادامه داد: اگر رئیس جمهوری نمی خواهد وزیر موردنظرش رای نیاورد، اصلا کسی را معرف نکند، البته به طور قطع نیز وزیر پیشنهادی ایشان رای نخواهد آورد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید قدرتمند عمل کند، اظهار کرد: در صورت قدرتمند عمل کردن مجلس، آزادی‌های مصرح در قانون اساسی نیز فراهم می شود، اما اینکه مجلس را وادار کنند که اختیاراتش را کاهش دهد، این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.

 

نامه را عودت دهید

فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی با تأکید بر این موضوع که زمانی موضوعی، قانونی شد، مجری باید آن را اجرا کند، اظهار کرد: بر اساس این استدلال می‎خواهم به رئیس مجلس، این را بگویم که شما حق ندارید که صلاحیت این وزیر را بررسی کنید، این نامه باید عودت پیدا کند چون این نامه رئیس‎جمهور خلاف قانون اساسی است.

 

فضای کشور نباید به تشنج قوا تبدیل شود


وی افزود: زمان زیادی از دیدار نمایندگان با رهبری نمی گذرد، ایشان توصیه به همکاری میان قوا کردند، اما متاسفانه برخی نمایندگان به این مسئله توجه ندارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: فضای کشور نباید به تشنج قوا تبدیل شود، وزیر ورزش  وجوانان معرفی شد و باید اجازه داد تا مراحل قانونی جهت اخذ رای اعتماد برای وی طی شود.

 

اختلاف افکنی میان قوا نتیجه سخنان رئیس جمهوری است

جلالی در سخنان خود با استناد به اصول ۹۴ و ۱۲۳ قانون اساسی پاسداری از قانون اساسی راوظیفه شورای نگهبان خواند و بر لزوم تبعیت رئیس جمهور در اجرای قوانین مصوب مجلس تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی همچنین در پاسخ به سخنان غلامعلی حداد عادل که قبل از سخن گفتن وی از نمایندگان مجلس خواسته بود از ایجاد تشنج در کشور پرهیز کنند، گفت: آقای حدادعادل باید نمایندگان را در این باره راهنمایی کنند که تشنجی که امروز در مجلس و کشور ایجاد شده از کجا نشات گرفته است و آیا دولت آغاز کننده این تشنج نبوده است.

وی با طرح این سوال که کدام نهاد کشور نهاد مردم سالاری دینی است، افزود: مگر غیر از این است که تاکید حضرت امام خمینی بر اینکه مجلس در راس امور است برای حفظ نظام و دفاع از مردمسالاری دینی بود.

نماینده مردم شاهرود درمجلس شورای اسلامی با انتقاد از سخنان حدادعادل ازنمایندگان وهیات رئیسه مجلس خواست تا در برابر نامه رئیس جمهوری شان مجلس را زیر سوال می برد سکوت نکنند.

 

یک بار برای همیشه باید تکلیف تبعیت دولت از قانون مصوب مجلس روشن شود.

مصطفی کواکبیان طی اخطار قانون اساسی به استناد اصل ۹۸ و ۷۳ قانون اساسی، گفت: رئیس جمهور معتقد است مجلس در مقام اجرا تفسیر خود را از عمل به قانون دارد، در حالی که تفسیر قانون عادل برعهده مجلس است.

نماینده سمان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک بار برای همیشه باید تکلیف تبعیت دولت از قانون مصوب مجلس روشن شود.

وی افزود: نزدیک ۶ ماه است که دخل و تصرف در بیت المال از سوی سازمان تربیت بدنی خلاف قانون اعلام شده، اما آنها با سرمربی تیم ملی قرارداد بستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر