4

راه حل بحران سوریه تحمیل راه حل‌های ناکارآمد نیست

  • کد خبر : 174575
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه با اذعان به ناکارآمد بودن راه حل‌های چهار سال گذشته برای خروج سوریه از بحران تاکید کرد: اکنون کشورهای مذاکره کننده و طرفین منظور برای یافتن راه حل خروج از بحران باید تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما از نیویورک،استفان دی میستورا ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در مصاحبه مطبوعاتی پس از جلسه غیرعلنی شورای امنیت درباره این کشور از ارائه گزارشی از تلاش‌ها و اتفاقات پیرامون مذاکرات وین و سفر‌های خود به دمشق، مسکو و واشنگتن به اعضا شورای امنیت سازمان ملل متحد خبر داد.

دی میستورا با اعلام حمایت سازمان ملل از تصمیماتی که در وین اتخاذ خواهد شد گفت: کارگروه‌ها در سه زمینه تروریسم ، مشخص کردن مخالفان دولت و امور بشردوستانه از فردا به طور رسمی‌ کار خود را آغاز می‌‌کنند.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات روز شنبه که در سطح وزیران خارجه خواهد بود گفت: فرصت و جریانی که در وین بر سر مساله سوریه پیش آمده است، نباید از دست رود.

فرستاده ویژه دبیرکل در امور سوریه افزود: ماه‌ها پیش تصور اینکه مذاکرات به ریاست روسیه و آمریکا و با حضور کشورهایی همچون عربستان سعودی و ایران برگزار شود دور از باور بود، ولی‌ اکنون که کشورهای بزرگ جهان بر سر این مسائل مذاکره می‌‌کنند، سازمان ملل می‌‌تواند بسیار راحت تر از گذشته پشتیبانی‌ و نقش خود را ایفا کند.

دی میستورا در پاسخ به سوالی درباره‌ موضع سازمان ملل از حضور و تاثیر نظامی و مستشاری ایران در سوریه گفت: سازمان ملل در این مذاکرات موضع خود نسبت به چنین مواردی را لحاظ نمی‌‌کند هرچند که در صورت مطرح شدن این موضوع دیدگاه خود را اعلام خواهیم کرد، ولی‌ هدف اصلی‌ این مذاکرات همکاری کشورهای بزرگ و تأثیرگذار همچون روسیه، آمریکا، عربستان و ایران در یافتن راه حل سیاسی برای پایان روند درگیری‌ها است.

وی تاکید کرد: در سوریه، شورای امنیت تنها داعش، جبهه نصرت و گروه‌های وابسته به القاعده را به عنوان تروریسم معرفی‌ کرده است، ولی‌ مسئولیت شناسایی و معرفی‌ گروه‌های دیگر بر عهده کشورهای مذاکره کننده خواهد بود.

فرستاده ویژه دبیرکل در امور سوریه با تاکید بر دیدگاه بان کی‌ مون تصریح کرد: انتظار می رود اولین و مهم‌ترین پیامد مذاکرات کاهش خشونت و بحران باشد، به طوری که مردم سوریه بتوانند آن را احساس کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=174575

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]