3

انتظامی در اختتامیه نمایشگاه مطبوعات: قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، بهترین راه تحقق شعار «پاسخ مسوولانه» است

  • کد خبر : 174707
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۷:۴۹

سیاست ما در دو سال اخیر، عقب نشینی به نفع بخش خصوصی در اموری که جنبه تصدی گرایانه دارد، بوده است و جلوه آن همین نمایشگاه یا یارانه مطبوعات است.

حسین انتظامی در مراسم اختتامیه نمایشگاه مطبوعات گفت: صاحب نمایشگاه خود مطبوعات هستند و من صرفا به خاطر رعایت ادب و خیر مقدم حضور پیدا کرده ام. این یک هفته گردهم آیی سالانه رسانه ها و فرصتی بود برای این که رسانه ها مخاطبانشان را از نزدیک ببینند و نیز فرصتی بود برای تقدیر و قدردانی مسوولان کشوری از فعالان رسانه ای.

او افزود: سیاست ما در دو سال اخیر، عقب نشینی به نفع بخش خصوصی در اموری که جنبه تصدی گرایانه دارد، بوده است و جلوه آن همین نمایشگاه یا یارانه مطبوعات است.

انتظامی یکی از ویژگی های جلسه امروز را که به همت فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد، شناسایی و قدردانی از رسانه هایی دانست که به زبان فارسی به عنوان یک گوهر، میراث و سرمایه توجه جدی دارند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: با توجه به نقش رسانه ها در ساخت زبان و این که زبان جنبه هویت بخشی دارد، در نمایشگاه مطبوعات به رسانه هایی که به این امر اهمیت می دهند توجه ویژه می شود. بنابراین باید این امید را داشته باشیم که این سرمایه را جدی تر حفظ کنیم و دوره های آموزشی را با همت فرهنگستان زبان و ادب فارسی دنبال کنیم.

افق نیوز/او با اشاره به این که شعار امسال نمایشگاه پاسخ مسوولانه است، تصریح کرد: برای تحقق این شعار، هیچ فرایندی بهتر و موثرتر از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نیست. مطابق این قانون، آن چه که حق و تکلیف برای شهروندان ایجاد می کند و حتی بخش خصوصی را موظف می کند این است که انتشار اطلاعات را به صورت عام در اختیار مردم قرار دهند و حتی با مراجعه شهروندان به آنها این اخبار و اطلاعات را در اختیار آنها بگذارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=174707

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]