2

اقدام تروریستی در فرانسه بازخورد حمایت غربی‌ها از داعش در منطقه است

  • کد خبر : 174738
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

سفیر سابق ایران در فرانسه گفت: اقدام تروریستی جمعه‌شب در فرانسه بازخورد حمایتی است که کشورهای غربی به ویژه فرانسه عملاً از داعش و گسترش آن در منطقه داشته‌اند.

سیدمهدی میرابوطالبی در اظهاراتی با اشاره به اقدام تروریستی در فرانسه که باعث کشته شدن بسیاری از شهروندان این کشور شده است، گفت: طبیعی است وقتی اعضا و نیروهای داعش برای اقدام علیه مردم منطقه به ویژه در سوریه و عراق آموزش داده می‌شوند، آنها در کشورهایی که مورد آموزش و حمایت قرار می‌گیرند نیز چنین اقداماتی را انجام می‌دهند.

وی درباره نقش فرانسه به ویژه فرانسوا اولاند رئیس‌جمهوری این کشور در گسترش و حمایت از داعش در منطقه گفت: فرانسه یکی از کشورهای غربی مهم در مبارزه ظاهری علیه داعش بوده است در حالی که در عمل از این گروه و اقداماتش حمایت کرده است اما از سویی فرانسه کشوری مهاجرخیز است و متأسفانه تبعیض بسیار زیادی نسبت به مهاجران در این کشور اعمال می‌شود.

میرابوطالبی گفت: در موضوع مهاجران سوریه که در یکی دو ماه اخیر به سمت اروپا سرازیر شده‌اند فرانسه یکی از کشورهایی بود که مهاجران زیادی به این کشور وارد شدند اما متأسفانه برخورد مناسبی با این مهاجران صورت نگرفت.

ایسنا/سفیر سابق ایران در فرانسه ضمن محکومیت این اقدام و ابراز همدردی با خانواده‌های کشته شدگان هرگونه اقدام تروریستی در دنیا را خلاف مقررات بشری و انسانی دانست و گفت: امیدواریم این نوع اقدامات و اتفاقات دیگر رخ ندهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=174738

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]