2

تقسیمات کشوری ابزاری برای کسب رای نشود/مردم شعار تقسیمات کشوری را نپذیرند

  • کد خبر : 175353
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور به داوطلبان و نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی توصیه کرد از تقسیمات کشوری به عنوان ابزاری برای کسب رای استفاده نکنند و گفت: پیشنهاد می کنم که اینگونه سوء استفادها به عنوان تخلف انتخاباتی قلمداد شود.

 

زهرا احمدی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: داوطلبان و نامزدها نباید به بحث تقسیمات کشوری ورود کنند.
وی ادامه داد: تقسیمات کشوری اساسا یک امر حاکمیتی است و مبتنی بر مصالح کلان کشور باید انجام شود، وزارت کشور در این زمینه انجام وظیفه می کند و دولت نیز متولی این اقدام است.
مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور اضافه کرد: اگر نامزدها و داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی وعده های تقسیمات کشوری ندهند خودشان دچار چالش کمتری با مردم خواهند شد.
احمدی پور با بیان این که ممکن است این شعارها در حال حاضر برای آن ها رای آور باشد، اظهار داشت: براساس توقعاتی که مردم دارند احساس می کنند از این طریق پاسخ می گیرند اما در بلند مدت معلوم نیست بتوانند این وعده را عملی کنند.
وی تصریح کرد: تقسیمات کشوری عرصه ای نیست که هر کسی بخواهد وارد آن شود و بخواهد توقع ایجاد کند. مردم نیز باید خردمندانه و هوشیارانه افراد را انتخاب کنند و انتخابشان متناسب با شرح وظایف نمایندگی و توانمندی های موجود باشد.
مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور گفت: نامزدی که فقط روی احساسات محلی دست بگذارد از همین روش به عنوان یک ابزار استفاده می کند که در ادوار مختلف بتواند رای بیاورد اما اگر مردم هوشندانه وارد جریان انتخابات شود و عاقلانه به برنامه های نامزدها رای دهند دیگر این شعارها کنار می رود و انتخاب و گزینش افراد عقلانی خواهد شد.
احمدی پور با بیان اینکه اگر نماینده مردم فارغ از فشارها وارد مجلس شود، می تواند عاقلانه تصمیم گیری کند، افزود: اگر این فشارها بعنوان مطالبه مردمی به نماینده منتقل می شود، او نیز مجبور است در صحن مجلس دائم از وزارت کشور سوال کند و وزارت کشور نیز با ظرفیت سرزمینی محدود نتواند پاسخ دهد.
وی تاکید کرد: مردم در بحث تقسیمات کشوری شعاری را نپذیرند و نامزدها نیز به این عرصه ورود پیدا نکنند.
به گزارش ایرنا، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از ۲۶ آذرماه و از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ۲۸ آذرماه ۱۳۹۴ به مدت هفت روز در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری های مرکز حوزه های انتخابیه مجلس انجام می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175353

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]