3

راز ستاره لیگ برتر ایران که در ٣٧ سالگی هم می درخشد

  • کد خبر : 175487
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

کاپیتان ٣٧ ساله ذوب‌‌آهن گفت: «نمی‌خواهم مثل برخی از بازیکنان پا به سن گذاشته باشم که به خاطر بودنشان در زمین همه عصبانی می‌شوند و انگار یک بار اضافی به دوش می‌کشند.»

مهدی رجب زاده که فوتبال حرفه‌ای را از ‌سال ٧۶ در فجرسپاسی آغاز کرد، با وجود سنی که دارد،‌ یکی از بهترین و دونده‌ترین بازیکنان لیگ به شمار می‌رود.

وی که در ابتدای فصل با ذوب‌آهن قراردادی ٢ ساله امضا کرده، فعلا به خداحافظی فکر نمی‌کند و شاید زندگی‌اش بتواند برای خیلی از بازیکنان امروزی الگو باشد. او در ادامه از زندگی شخصی خود صحبت کرد و رازهای موفقیت خود را گفت.

* دنبال تکرار قهرمانی حذفی هستیم

رجب‌زاده در ابتدا درباره شرایط این روزهای ذوب‌آهن اظهار داشت: «فکر می‌کنم ذوب‌آهن کمترین تغییرات را در فصل نقل و انتقالات داشت. نتایجی که ما در لیگ گرفتیم، رو به پیشرفت بوده و هم‌اکنون در رده سوم حضور داریم و به آینده امیدواریم. البته فعلا تمرکزمان روی جام حذفی است چون سه‌شنبه باید به مصاف سپاهان برویم. خیلی دوست دارم که خاطرات خوب‌ سال قبل که به قهرمانی در حذفی منجر شد،‌ برایمان تکرار شود.»

وی که در ٣ برهه متفاوت در ذوب‌آهن بازی کرده، در رابطه با تیم‌هایی که در آنها به میدان رفته خاطرنشان کرد: «فوتبالم از فجرسپاسی شروع شد و برای پیشرفت بیشتر به ذوب‌آهن رفتم. در دوره اول، افتخارات زیادی هم کسب کردم اما تصمیم گرفتم به امارات بروم. شاید دوره حضورم در امارات خیلی درخشان نبود اما بعد از بازگشت انگیزه‌ام بیشتر بود چون همه می‌گفتند دیگر فوتبالت تمام شده است. آن‌ سال با مس بهترین نتایج تاریخ این تیم را گرفتیم و من هم فصل خوبی را در کنار ادینیو سپری کردم. حالا هم که چند سالی است در آرامش به ذوب آهن بازگشتم.»

* زندگی‌ام با برنامه است

کاپیتان ذوب‌آهن در پاسخ به این پرسش که چطور در ٣٧ سالگی یکی از آماده‌ترین بازیکنان لیگ به شمار می‌رود، افزود: «من از قبل می‌دانستم که یک بازیکن فوتبال تا ٣٢،‌ ٣٣ سالگی می‌تواند در اوج باشد و بعد از آن دیگر به خودش بستگی دارد. به خاطر همین سعی کردم زندگی‌ام را با برنامه پیش ببرم. تمام وعده‌های غذایی که در روز دارم و حتی ساعت خوابم هر روز طبق یک روال مشخص پیش می‌رود. اگر دیر از خواب بلند شوم،‌ ناهار نمی‌خورم. هر روز هم روی ترازو می‌روم و خودم را وزن می‌کنم. دیگر فهمیدم که وزنم نباید از ۶۶ کیلوگرم بالاتر برود.»

* هنوز جوان هستم

وی اینطور به فاش کردن رازهای موفقیتش ادامه داد: «مربیانی که با آنها کار کردم و باشگاه ذوب‌آهن در آماده بودن من نقش بسزایی دارند. گاهی اوقات آن‌قدر مربیان از من تعریف می‌کنند و می‌گویند جوان هستی که خودم فکر می‌کنم هنوز سنم به ٣٠ هم نرسیده است. از فرهاد کاظمی بگیر تا فیروز کریمی و یحیی گل‌محمدی این رفتار را با من کردند و باعث انگیزه بیشتر در من شدند. همچنین باشگاه ذوب‌آهن در ٣٧ سالگی با من قرارداد ٢ساله بست که این یک اتفاق بی‌سابقه است. البته نباید از نقش همسرم نیز بگذرم که همیشه درک می‌کند من چه شرایطی دارم و امیدوارم بعد از پایان فوتبالم کمی محبت‌هایش را جبران کنم.»

* خداحافظی دیگر چیست؟!

رجب‌زاده که بعد از عنایتی و برهانی سومین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر به شمار می‌آید، در پاسخ به این سوال که چه زمانی به فکر خداحافظی از فوتبال می‌افتد، تصریح کرد: «خداحافظی فعلا برای من معنایی ندارد چون همان‌طور که گفتم نه‌تنها امسال، بلکه‌سال بعد نیز در خدمت ذوب‌آهن هستم. البته مطمئن باشید که من حاضر نیستم به هر قیمتی در فوتبال باشم و بازی کنم. تا زمانی خواهم بود که مربیان و رسانه‌ها همین‌طور از من تمجید کنند. نمی‌خواهم مثل برخی از بازیکنان پا به سن گذاشته باشم که به خاطر بودنشان در زمین همه عصبانی می‌شوند و انگار یک بار اضافی به دوش می‌کشند.»

شهروند

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175487

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر