2

اعلام تمایل طالبان برای گفت‌وگو با اسلام‌آباد

  • کد خبر : 17563
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۰

شرط پاکستان برای مذاکره با طالبان رحمان مالک، وزیر کشور پاکستان مقامات پاکستانی‌می‌گویند، اسلام‌آباد مذاکرات صلح با طالبان را زمانی آغاز خواهد کرد که این گروه سلاح‌های خود را بر زمین بگذارد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، رحمان مالک، وزیر کشور پاکستان گفت، تا زمانی که شبه‌نظامیان طالبان “سلاح کلاشنیکف در دست دارند” اسلام‌آباد با […]

شرط پاکستان برای مذاکره با طالبان

رحمان مالک، وزیر کشور پاکستان
مقامات پاکستانی‌می‌گویند، اسلام‌آباد مذاکرات صلح با طالبان را زمانی آغاز خواهد کرد که این گروه سلاح‌های خود را بر زمین بگذارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، رحمان مالک، وزیر کشور پاکستان گفت، تا زمانی که شبه‌نظامیان طالبان “سلاح کلاشنیکف در دست دارند” اسلام‌آباد با آن‌ها وارد مذاکره نخواهد شد.

وزیر کشور پاکستان بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت، طالبان به تازگی تمایل خود را برای گفت‌وگو با اسلام‌آباد اعلام کرده است.

اسلام‌آباد در حالی برای برقراری صلح در پاکستان تلاش می‌کند که به تازگی واشنگتن مقامات آن کشور را به کم‌کاری در مبارزه به شبه‌نظامیان متهم کرده است.

پاکستان همواره این ادعا امریکا را رد می‌کند.

همچنین، ۹ سرباز پاکستانی و ۱۴ شبه‌نظامی روز دوشنبه در پی حمله ‌نظامیان این کشور به مخفی‌گاه ‌شبه‌نظامیان در روستای آکاخل منطقه قبیله‌نشین خیبر در مرز با افغانستان کشته شدند.

واشنگتن با ادعای بی‌اعتمادی نسبت به عزم و اراده اسلام‌آباد برای مقابله با شبه‌نظامیان، به سازمان مرکزی اطلاعات امریکا (سیا) اجازه داده است تا با استفاده از هواپیماهای بدون‌سرنشین حملات نامحدودی در خاک پاکستان علیه شبه‌نظامیان انجام دهد. این حملات تنها در سال گذشته جان ۱۲۰۰ غیرنظامی را گرفت و صدها نفر را مجروح کرد.

همچنین، در اقدامی تازه، امریکا نزدیک به ۵۰۰ تن از نیروها نظامی خود را در مرز افغانستان با مناطق قبیله‌نشین پاکستان مستقر کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر