3

ما در یک جو پر از رعب و وحشت به دنیا آمدیم

  • کد خبر : 17591
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۸:۵۰

یک روحانی شیعه و مبارز در عربستان که تحت فشار شدید محافل امنیتی قرار دارد، با انتقاد از انتساب اعتراضات مردم این کشور به خارج گفت مردم عربستان قبل از پیروزی انقلاب ایران مورد سرکوب قرار داشتند و معترض بودند. آیا آن موقع هم دخالت خارجی مطرح بود. شیخ نمیر النمیر گفته است: در طول […]

یک روحانی شیعه و مبارز در عربستان که تحت فشار شدید محافل امنیتی قرار دارد، با انتقاد از انتساب اعتراضات مردم این کشور به خارج گفت مردم عربستان قبل از پیروزی انقلاب ایران مورد سرکوب قرار داشتند و معترض بودند. آیا آن موقع هم دخالت خارجی مطرح بود.
شیخ نمیر النمیر گفته است: در طول دهه های گذشته ما تحت ظلم، بی عدالتی و ترس و رعب بودیم. از زمانی که متولد می شوید، شما توسط ترس، و رعب و بازجویی و سوءاستفاده احاطه شده اید. ما در یک جو پر از رعب و وحشت به دنیا آمدیم. ما حتی از دیوارها هم می ترسیدیم.
به گزارش «انتخاب»، وی افزود: چه کسی در بین ما با بی عدالتی و ترس در این کشور آشنا نیست؟ من ۵۵ ساله هستم و بیش از نیم قرن از تولدم می گذرد و تا امروز من هیچوقت احساس امنیت در این کشور نکرده ام.
النمیر گفت: شما همیشه متهم و تحت تهدید هستید. رئیس نیروی امنیتی شهر، به من در زمانی که دستگیر شده بودم گفت همه شما شیعیان باید کشته شوید. این حرف را خود رئیس نیروهای امنیتی شهر به من گفت. اینها سعی در توطئه برای قتل عام دارند. ما پذیرای آن هستیم. ما اینجا هستیم. خون ما هزینه کمی است که باید در دفاع از ارزش هایمان بدهیم. ما از مرگ نمی ترسیم و آرزوی شهادت داریم.
آیت الله النمیر گفت: چندین ماه پیش، شعله افتخار در روح جوانان روشن شد. در واقع شعله آزادی روشن شد. مردم به خیابان ها آمدند و خواستار احترام و آزادی و تغییر شدند. افرادی وجود دارند که به طور غیرمنصفانه ۱۶ سال است که زندانی هستند. بعلاوه، نیروی سپر جزیره و ارتش سعودی به بحرین حمله کردند. آنجا هم بسیاری دستگیر شدند. وی می افزاید: خب، چه کسی درگیری ها را شروع کرد؟ این درگیری ها در اوامیه توسط حکومت شروع شد نه مردم. رژیم سعودی می گوید که ما به دستور یک کشور خارجی عمل می کنیم. آنها از این بهانه دروغین استفاده می کنند. منظور آنها از یک کشور خارجی ایران است.
وی گفت: در دسامبر سال ۱۹۷۸، انتفاضه ای برای دفاع از آبروی اوامیه شروع شد. در آن زمان، پلیس به شهر حمله کردند. تاریخ دقیقش روز ۱۰ دسامبر سال ۱۹۷۸ یعنی قبل از خلع شاه ایران بود. وی گفت: دقیقا ۴ ماه قبل از سقوط شاه بود. گروهی از مردم می خواستند مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) اجرا کنند. اصلا سیاسی و امنیتی هم نبود اما نیروهای امنیتی سر رسیدند و حمله کردند. در آن شب، ۱۰۰ نفر دستگیر شدند. این اتفاق در دسامبر سال ۱۹۷۸ قبل از سقوط شاه بود. پس اینها چطور می توانند در مورد دخالت خارجی صحبت کنند؟
النمیر گفت: شما دائم در مورد یک کشور خارجی صحبت می کنید. شهامت داشته باشید اسم آن کشور را ببرید. آیا جرات اشاره به نامش را هم ندارید؟
وی در ادامه با اشاره به حکومت آل سعود گفت: این چه کشوری است؟ رژیمی که به من ظلم می کند. رژیمی که پول من را می دزد. رژیمی که خون مرا می ریزد. من نمی دانم معنای کشور چیست.
النمیر افزود: ما فقط به خدا وفاداریم نه آل سعودی. وفاداری ما به خدا است نه این کشور یا هر کشور دیگری. وفاداری ما به خدا و کسانی است که الله به آن قدرت داده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17591

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]