3

چرا بانک سینا مورد اعتماد مشتریان است؟

  • کد خبر : 177509
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴

نکته قابل توجه در بررسی عملکرد این بانک مشتریان بانک سینا می باشد.مشتریانی که به صورت وظیفه و یا از سر اجبار به این بانک مراجعه نمی کنند و به نوعی بانک سینا را شریک خود می دانند.

بانک سینا از ابتدای شروع فعالیت خود با نام موسسه مالی و اعتباری بنیاد در سال ۱۳۶۴ با سرمایه ۱۰ میلیارد ریال تاسیس شد.در جهت دستیابی به سطح استانداردهای مورد پذیرش ازطرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به تصویب افزایش سرمایه تا سطح ۲۰۰۰ میلیارد ریال، ابتدا سرمایه از مبلغ ۷۰ میلیارد ریال به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال و سپس در دو مقطع به مبلغ ۱۵۰۰ و۲۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته و در مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام مورخ ۸۶/۳/۲۳ همزمان با تغییر نام بنیاد به سینا به تصویب رسید و در تاریخ ۸۶/۶/۱۴ مجوز ورود به بورس اوراق بهادار تهران نیز با نماد “وسینا” با کد بورسی شماره ۰۵-۱۹-۶۵ صادر گردید.بانک سینا در روزهای پایانی سال ۸۷ موفق به دریافت مجوز فعالیت بانکی خود از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شدد.

نکته قابل توجه در بررسی عملکرد این بانک مشتریان بانک سینا می باشد.مشتریانی که به صورت وظیفه و یا از سر اجبار به این بانک مراجعه نمی کنند و به نوعی بانک سینا را شریک خود می دانند.

دلیل این وفاداری شاید عملکرد مناسب بانک سینا می باشد. به همین خاطر عملکرد این بانک را در یک سال اخیر از نظر کارشناسی مورد بررسی قرار می دهیم.

– در سال ۱۳۹۴ تمام بانک ها به واسطه رکود اقتصادی و افزایش هزینه های پرداختی به سپرده ها با وضعیت دشواری مواجه بوده اند.ولی بانک سینا در بین ۱۶ بانک پذیرفته شده در بورس اوراق بهادر تهران با عملکرد مناسب و با پوشش ۴۹ درصداز بودجه شش ماه خود رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

– بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران بانک سینا در شش ماه اول سال ۱۳۹۴ جز ۵۰ شرکت برتر بورس طبقه بندی شده است.

– EPS سال ۱۳۹۴ به نسبت سال ۱۳۹۳ با افزایش ۶ درصدی از مبلغ ۲۳۵ ریال به ۲۴۹ ریال افزایش یافته است.

– بانک سینا هیچگونه بدهی از بابت ذخیره قانونی به بانک مرکزی ندارد و از این نظر جزو بانک های قانون مند و منظم کشور می باشد.

– ترکیب دارایی های شرکت با ارزش ذاتی بالا، پشتوانه مناسبی برای بانک سینا می باشد به طوری که همواره به دلیل ریسک کمتر سرمایه گذاری در سهام بانک سینا، نسبت قیمت سهام به سود پیش بینی شده(P/E) از میانگین صنعت بانکداری در بورس اوراق بهادار تهران بیشتر بوده است.

این دلایل موید اعتماد سرمایه گذاران به بانک سینا می باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=177509

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]