1

ماجرای خانم فرانسوی که ثروتش را در راه انقلاب اسلامی هزینه کرد

  • کد خبر : 178086
  • ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: خانم محرزه لاعب پس از گرایش به اسلام تمام ثروتش را در راه اسلام و انقلاب اسلامی هزینه و وصیت کرد تا پس از مرگ در قم به خاک سپرده شود.

روز گذشته یکی از اهالی فرانسه که وصیت کرده بود در ایران تشیع و به خاک سپرده شود پس از انتقال به ایران در شهر قم تشییع و به خاک سپرده شد.

وی فردی به نام (محرزه لاعب) و از ثروتمندان فرانسه بود که پس از انقلاب اسلامی علاقه زیادی به اسلام و انقلاب اسلامی ایران پیدا کرد و دین اسلام و مذهب شیعه را برای خود برگزید.

خانم لاعب تمام ثروت خود را در راه اسلام و انقلاب اسلامی هزینه کرد و از علاقه‌مندان به اسلام به امام خمینی (ره) بود.

وی در پایان عمر خود وصیت کرده بود که پس از مرگ در ایران به خاک سپرده شود و به همین سبب با تلاش خانواده وی پیکر این خانم به ایران منتقل و پس از تشییع از مقابل مسجد امام حسن عسکری قم تا حرم حضرت معصومه در همین شهر به خاک سپرده شد.

در زیر گفت‌و‌گویی از محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در دوران دانشجویی خود در فرانسه با خانم محرز لاعب در ارتباط بود را در مورد فعالیتهای وی در حمایت از انقلاب اسلامی و دعوت سایرین به اسلام می‌خوانیم.

محمد سلیمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: خانم لاعب علاوه بر گرایشش به اسلام و تشیع تلاش و توانایی زیادی را برای دعوت سایرین به اسلام داشت و افراد زیادی توسط وی به اسلام روی آوردند.

وی افزود: پس از مدتی خانم لاعب بدون هیچ دلیلی توسط پلیس فرانسه بازداشت و به زندان منتقل شد اما وی در زندان نیز افراد زیادی را با اسلام آشنا و آنان هم دین مبین اسلام را انتخاب کردند و وقتی پلیس فرانسه دید که ماندن این خانم در زندان برای آنها بی‌فایده است وی را آزاد کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خانم لاعب سال (۱۳۶۳) به ایران سفر کرد و در زمانی که در ایران بود ما توانستیم یک کارت دعوت دیدار مردمی با امام خمینی (ره) را برای وی تهیه کنیم. وقتی خانم لاعب به دیدار امام رفت از زمان ورود امام به مکان سخنرانی و تا پایان مجلس و خروج امام اشک شوق می‌ریخت.

سلیمانی خاطرنشان کرد: خانم لاعب همواره به مستمندان کمک و شرایط مالی زندگی و ازدواج و امرار معاش آنان را فراهم می‌کرد و همین اقدام وی موجب گرایش بسیاری از افراد به اسلام می‌شد.

وی افزود: خانم لاعب وصیت کرده بود که پس از مرگ در ایران به خاک سپرده شود و به همین سبب پیکر وی برای تشییع و تدفین به ایران منتقل و در شهر قم به خاک سپرده شد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=178086

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر