3

هیچ سرباز و پایگاه نظامی امریکایی در عراق نخواهد ماند

  • کد خبر : 17892
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۴

 نخست وزیر عراق تاکید کرد بعد از خروج نظامیان آمریکایی از عراق هیچ سرباز و پایگاه نظامی امریکایی در این کشور نخواهد ماند. نوری مالکی امروز در جمع خبرنگاران در بغداد تصریح کرد موضوع ادامه حضور سربازان و پایگاههای نظامی آمریکا در عراق در قالب ثابت و یا غیرثابت نیازمند رای مجلس است که تحقق […]

 نخست وزیر عراق تاکید کرد بعد از خروج نظامیان آمریکایی از عراق هیچ سرباز و پایگاه نظامی امریکایی در این کشور نخواهد ماند. نوری مالکی امروز در جمع خبرنگاران در بغداد تصریح کرد موضوع ادامه حضور سربازان و پایگاههای نظامی آمریکا در عراق در قالب ثابت و یا غیرثابت نیازمند رای مجلس است که تحقق نیافتنی است. موضع مالکی در خصوص تاکید بر اجرای ضرب الاجل تعیین شده برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق در پایان سال ۲۰۱۱ پس از آن بود که آمریکایی ها اعتراف کردند ماهها مذاکره با مقامات بغداد بی نتیجه بود و عراقی ها با اعطای مصونیت قضایی به نظامیان آمریکایی مخالفند. رییس جمهوری آمریکا دیروز متعهد شد تمام سربازان آمریکایی را تا پایان سال ۲۰۱۱ از عراق خارج کرده و به طور نمادین به ۹ سال جنگ در این کشور پایان دهد.

مالکی در این مصاحبه برتوانایی نیروهای عراقی برای بدست گرفتن امنیت کشورشان تاکید کرد و گفت بعد ازخروج نظامیان آمریکایی دولت عراق از نظر امنیتی هیچگونه نگرانی ندارد و از سال ۲۰۰۸ نیروهای عراقی امنیت را بدست گرفتند. نخست وزیر عراق افزود تهدید خارجی برای عراق هم مطرح نیست و کشورهای خاورمیانه در این خصوص عملکرد منفی ندارند.

حدود چهل هزار نظامی آمریکایی در عراق باقی مانده اند که قرار است تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۱۱) از این کشور خارج شوند.

آینده‌ حضور نیروهای آمریکایی به مسئله ای جنجال برانگیز در میان سیاستمداران برجسته عراق تبدیل شده بود اما در نهایت در خصوص ندادن مصونیت قضایی به نظامیان آمریکایی به توافق دست یافتند. بیش از چهار هرار سرباز امریکایی در حدود ۹ سال جنگ در عراق کشته شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17892

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]